فعالیت صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از سال آینده/ ضمانت بانکی معلولان

معاون خدمات و خدمات سازمان های خیریه از فعالیت صندوق حمایت از فرصت های شغلی از سال آینده خبر داد و گفت: با اعتبار مناسبی که برای معلولان در نظر گرفته شده، ضمانت نامه های بانکی معلولان را تضمین می کند. کسانی که از بانک ها وام دریافت کرده اند، اقدام می شود

محسن ایروانی در گفت وگو با شیمیشی. وی تصریح کرد: صندوق حمایت از فرصت های شغلی بر اساس ماده 10 قانون حمایت از حقوق معلولان که می گوید: «وزارتخانه باید صندوق حمایت از فرصت های اشتغال معلولان را تشکیل دهد. ” معلولان مشمول اعتبارات مصوب سازمان و قانون آن است.» 3 ماه پس از صدور این قانون و ارسال برای تصویب به هیأت وزیران در سال 1388 آغاز شد.

وی محدودیت های قانونی کار صندوق حمایت از مشاغل را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل اینکه نهادهای دولتی به دلیل موانع کار اقتصادی اجازه راه اندازی اقدامات اقتصادی مانند احداث کارخانه های اقتصادی را نمی دهند، تصمیم بر این شد که این صندوق. زیر نظر سازمان بهزیستی خواهد بود به صورت غیردولتی فعالیت خواهد کرد. این موضوع در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت سیزدهم بررسی و موانع قانونی آن در دفتر حقوقی ریاست جمهوری برطرف شد.

معاون اجرایی و اشتغال سازمان خیریه کشور تصریح کرد: در بازه زمانی سال گذشته و امسال با مصوبه بانک مرکزی هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق حمایت از فرصت های شغلی پیش بینی شد.

ایروانی به وضعیت نهایی صندوق رای اشاره کرد و گفت: اکنون آن صندوق در مرحله تایید نهایی در شورای دفاع است که به زودی تایید می شود.

وی با تاکید بر اینکه از سال آینده کار صندوق حمایت از فرصت های شغلی اجرایی می شود، ادامه داد: با اعتبار مناسبی که برای معلولان در نظر گرفته شده، ضمانت بانکی معلولانی که وام دریافت کرده اند را تضمین کنیم. بانک ها اقدام می کنند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا