عکس | چینی ها اسرار جدید از خورشید فاش می کنند؟

چین امروز موشکی به فضا می فرستد تا اسرار ستاره های منظومه شمسی را بررسی کند. هدف این فضاپیما جمع‌آوری اطلاعاتی است که به ما در درک چگونگی تأثیر میدان مغناطیسی خورشید بر خروج جرم از تاج آن و سایر انفجارهای ماده از این ستاره کمک می‌کند.

با توجه به طبیعت، رصدخانه خورشیدی فضایی پیشرفته (ASO-S) از سه ابزار استفاده می کند که به چینی ها کمک می کند تا به اهداف این فضاپیما دست یابند. هزینه ساخت این مانیتور 126 میلیون دلار و مدت زیادی است که در حال تولید بوده است.

امروزه دانشمندان می دانند که میدان مغناطیسی خورشید باعث فرار انرژی از این ستاره می شود، اما رابطه بین این دو پدیده تا حدودی ناشناخته است. ASO-S نیز باید بررسی شود طول موج های مختلف تلاش می‌کند تا رابطه بین این انفجارها و عوامل زمینه‌ای را آشکار کند و دقیقاً مشخص کند که علت این پدیده چیست.

خورشید و زمین

محققان چینی با نام خانوادگی “کوافو-1“برای ASO-S انتخاب شده است، با الهام از غولی در اساطیر چینی که برای چشیدن آن به خورشید سفر کرد. این ماموریت چهار سال طول خواهد کشید. 720 کیلومتر با زمین فاصله دارد او به خورشید نگاه می کند.

ویکوان گان، دانشمند ارشد این مأموریت، می‌گوید زمان‌بندی با اوج چرخه خورشیدی در سال‌های 2024 و 2025 که به طور متوسط ​​11 سال طول می‌کشد، همزمان خواهد بود. [چرخه] ما می توانیم انفجارهای زیادی را ببینیم.»

چین شراره های خورشیدی را ارزیابی می کند

ASO-S بر روی فیزیک بنیادی پشت انفجارهای پرانرژی تشعشعات معروف به شعله های خورشیدی تمرکز خواهد کرد و منشا آنها را ردیابی خواهد کرد. سپس از یافته های این پروژه برای درک سایر پدیده های جهان استفاده می شود.

هدف از این ماموریت نیز ارزیابی چگونگی تأثیر شعله های خورشیدی و پرتاب های جرمی از تاج خورشید بر سطح زمین است. روح کوافو-1 آب و هوای فضا و به محققان این امکان را می دهد که بدانند این فوران ها چه زمانی رخ خواهند داد و برای عواقب آن آماده شوند.

ASO-S یکی از ابزارهای آن است مغناطیس سنج که میدان مغناطیسی خورشید را مطالعه می کند. دوربین اشعه ایکس همچنین انتظار می رود توزیع تابش پرانرژی توسط الکترون های موج خورشیدی را ارزیابی کند. تلکسوپ تاج نگر همچنین پلاسمای ناشی از شعله ور شدن و خروج جرم از تاج را مطالعه خواهد کرد. بنابراین، Kuafo-1 برای اولین بار به مرکز تاج خورشید، جایی که طوفان های خورشیدی شکل می گیرد، نگاه خواهد کرد.

227227

دکمه بازگشت به بالا