عکس | شلیک یک موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی به اوکراین!

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، روسیه هفته گذشته با استفاده از حداقل یک موشک Kha-55 که در اصل برای حمل کلاهک هسته ای طراحی شده بود، حمله موشکی بزرگی را علیه اوکراین انجام داد.

مرکز ارتباطات راهبردی ارتش اوکراین این خبر را اعلام کردروس ها حداقل یک موشک از زرادخانه هسته ای خود حذف کرده و کلاهک هسته ای را به سمت اوکراین پرتاب کرده اند.

این موشک ها برای دفاع در اطراف کی یف هدف قرار گرفتند و تصویر زیر ترک هایی را نشان می دهد که اوکراینی ها نشان داده اند. از آنجایی که موشک هدف به کلاهک هسته ای یا متعارف مسلح نشده بود، به احتمال زیاد به گونه ای پرتاب شده است که برای فریب دادن و درگیر شدن با پدافندها باشد.

عکس پرتاب موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به اوکراین!

البته بسیاری پرتاب موشک خا-۵۵ را یک هشدار هسته ای از سوی روسیه به کشورهای غربی درگیر در جنگ اوکراین می دانند.

ویژگی های موشک خا-55

موشک کروز Kha-55 در اواخر دهه 1970 در ارتش اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و از سال 1983 در خدمت بوده است. یکی از بازی های عجیب آن زمان این است که این موشک در آن زمان در اوکراین تولید شده و امروز علیه این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

خا-55 در اصل پاسخ شوروی سابق به موشک کروز آمریکایی تاماهاوک بود، با این تفاوت که این موشک یک موشک پرتاب کننده هوا بود، برخلاف موشک های سطحی و زیردریایی آمریکا. با این حال، این موشک از بسیاری جهات شبیه تاماهاوک است.

عکس پرتاب موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به اوکراین!

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زرادخانه موشک Kha-55 به روسیه رسید. البته بیش از 1600 موشک در اوکراین باقی مانده بود که در پایان سال 1990 از این کشور خارج شد.

این موشک برای حمل کلاهک هسته ای با قدرت تخریب 50 کیلوتن طراحی شده است. در برخی منابع قدرت تخریب کلاهک هسته ای این موشک تا 200 کیلوتن ذکر شده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا