عقب‌نشینی سکه از قیمت اوج/ مردم فعلا به بازار ورود نکنند

رئیس سندیکای طلا و طلای تهران با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت طلا و نقره در بازار طلا و نقره به بالاترین قیمت خود در چند سال اخیر رسیده است، از کاهش قیمت در مذاکرات اخیر خبر داد. یک هفته ای تاکید کرد: در شرایط اجرای سیاست های بانک مرکزی در کنترل ارز، کنترل ارز و تزریق پول به بازار، ممکن است تا دو هفته آینده کاهش ارزش پول کاهش یابد و توصیه ما این است که مردم از الان وارد بازار نشوند. .

نادر بذرافشان در گفت وگو با شیمیشی، درباره وضعیت بازار طلا و ارزهای داخلی در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته جاری تغییری در سطح جهانی طلا داشتیم. برای شفافیت می توان گفت که تا روز چهارشنبه هر اونس طلا بین هشت تا 11 دلار روند صعودی داشت، اما از بعدازظهر چهارشنبه به بعد روند نزولی آغاز شد و به طور کلی در طول هفته. هر اونس طلا حدود 17 دلار کاهش یافت. اما در بازارهای داخلی از ابتدای هفته تا پایان هفته، نوسانات ارزش ارز در بازار منجر به افزایش ارزش ارز و طلا در بازار شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این افزایش به گونه ای بود که هر طلای 17 عیار نسبت به ابتدای هفته 70 هزار تومان و یک هزار تومان یک میلیون و 715 هزار تومان افزایش یافت. در این هفته نیز ارز برای مدتی افزایش یافت اما در روزهای آخر از اوج خود فاصله گرفت (در اواسط هفته به 19 میلیون و 300 هزار تومان رسید) اما به طور کلی انواع ارزهای هفته با هم مقایسه شدند. . تا ابتدای هفته ، آنها یک افزایش را تکمیل کردند.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت ارز و طلا در بازارهای داخلی ناشی از اخبار سیاسی-اقتصادی در سطح جهان است و بیشترین سهم را افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی برمی‌گرداند. در عرض یک هفته از 37 هزار تومان به 38 هزار تومان رسید و متغیر بود اما در پایان هفته از اوج سه شنبه فاصله گرفت و اندکی کاهش یافت و به این ترتیب قیمت ارز و طلا نیز کاهش یافت. سبک و همانطور که گفته شد با اوج خود فاصله داشت اما در کل هفته (نسبت به ابتدای هفته) افزایش یافته است.

تقاضا 2 تا 5 درصد افزایش یافت، اما تقاضای کاذبی در بازار یافت نشد

وی در خصوص وضعیت تقاضا در هفته جاری، در پی نحوه افزایش قیمت ها در بازار، گفت: این هفته نسبت به هفته گذشته 2 تا 5 درصد افزایش داشت، اما آن درخواست های نادرست در دوره های قبل تا کنون افزایش داشته است. 20 تا 30 درصد گاهی افزایش تقاضا در بازار وجود داشت اما در این هفته مشاهده نشد. با توجه به افزایش نرخ، تقاضا برای ارز و طلا کمی افزایش یافت که طبیعی است و تقاضای خاصی نیست که روی قیمت ها تاثیر بگذارد. خوشبختانه در این هفته مطالبات کاذب و التهابی در بازار ایجاد نکردیم و بازار روال همیشگی خود را طی کرد.

افزایش قیمت ها بی سابقه بوده و تاثیرات روانی بر جامعه گذاشته است. اما با صحبت‌هایی که در پی سیاست‌های بانک مرکزی صورت می‌گیرد، در صورت اجرایی شدن، ممکن است در هفته‌های آینده بازار به ثبات برسد و این امر به کاهش جزئی قیمت‌ها منجر شود.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: اما به هر حال مردم متاثر شدند که آیا این افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت یا خیر و وضعیت بازار به گونه ای است که همه نگران افزایش این افزایش هستند؟ یا آنچه به طور کلی به بازار عرضه می شود. به دلیل افزوده شدن حدود یک میلیون و 800 هزار تومان به سکه کل یا ربع سکه که در این مدت سه میلیون تومان افزایش یافته و بزرگترین قلم به ربع متصل است، مردم را نگران کرده است.

دو عامل اصلی افزایش قیمت سکه

این مقام صنفی تاکید کرد: در واقع این افزایش قیمت ها بی سابقه بوده و به همین دلیل تاثیرات روانی بر جامعه گذاشته است. اما گفت و گوهای متعاقب سیاست های بانک مرکزی در صورت اجرایی شدن، احتمالا در هفته های آینده بازار را آرام کرده و به کاهش قیمت ها منجر خواهد شد. انتشار اوراق سکه در بازار سهام در ابتدا خبر خوبی بود؛ به خصوص در پیش نویس های اولیه، با اختلاف قیمت بیشتر (کمتر) از ارزش بازار ارائه می شد که منجر به ثبات قیمت و حتی کاهش ارزش ارز در بازار شد و نقش مهمی را ایفا کرد. اما در ادامه ارزش این اوراق به تدریج به ارزش ارز در بازار نزدیک شد که خود منجر به افزایش حدود 30 درصدی ارزش ارز در بازار آزاد همراه با افزایش ارزش ارز شد. به نظر من این دو عامل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت در این روزهای بازار داشت و قیمت به اوج خود رسید که بی سابقه بود.

مردم نباید الان وارد بازار شوند

بذرافشان تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که در شرایط فعلی بازار که قیمت ها به دور از ثبات و در اوج است، وارد این بازارها نشوند و اجازه دهند قیمت ها به ثبات برسد. زمانی که ارزش ارز در کانال 15 میلیون تومانی قرار داشت و به مدت یک ماه ثبات نسبی خود را حفظ کرد، گفتیم مردم نگران نباشند و به راحتی معاملات خود را انجام دهند، اما اکنون ارزش در بالاترین حد است و همچنان امکان پذیر است. . تحولی در بازار وجود دارد، مردم از این به بعد وارد بازار نشوند و معاملات خود را تا رسیدن قیمت ها به ثبات خوبی به تعویق بیندازند.

در صورتی که سیاست ها و اطلاعیه هایی مانند تزریق پول به بازار، کنترل نرخ ارز در بازارهای داخلی و افزایش اختلاف ارزش اوراق نسبت به ارزش (کمتر) بازار، می تواند نقش مهمی در مدیریت و ثبات بازار داشته باشد.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: اگر سیاست هایی که شنیده می شود بانک مرکزی برای دستیابی به کنترل و ثبات قیمت ها در نظر گرفته است، اجرا می شود. می توان انتظار بازگشت ثبات به بازار را داشت. در صورت اعمال سیاست ها و ایده های ارتباطی مانند تزریق پول به بازار، کنترل نرخ ارز در بازارهای داخلی و افزایش اختلاف قیمت اوراق با قیمت (پایین) بازار، این امر می تواند نقش مهمی در مدیریت و حاکمیت داشته باشد. . تثبیت بازار

وی برای بازار هفته آینده پیش بینی کرد: بنابراین با اجرای سیاست ها، با توجه به اینکه تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و توصیه می کنیم مردم صبور باشند و در دوره این التهابات، در بازه زمانی دو سال گذشته وارد این بازارها نشوند. در هفته های آینده احتمال تثبیت و کاهش اندکی این روند وجود دارد.

این مقام اتحادیه در خصوص آخرین قیمت معاملات پایان هفته جاری و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه ارز طرح جدید 120 هزار تومان افزایش یافت. . تا ابتدای هفته 18 میلیون و 950 هزار تومان و هر قطعه 50000 دلار افزایش نسبت به کل طرح قدیمی دارد 17 میلیون و 950 با هزاران تومان معامله می شود. این هفته نیم سکه و ربع سکه 80 هزار تومان (نیم سکه) و 70 هزار تومان (ربع) قیمت گذاری شده است. 11 میلیون و 950 هزار تومان و هشت میلیون و 970 هزار تومان در آخرین معاملات یک گرم پول در هفته 30 هزار تومان افزایش یافت. چهار میلیون و 250 هزار تومان قیمت تعیین شده است.

بذرافشان ادامه داد: همانطور که گفته شد هر قطعه طلای 17 عیار 70 هزار تومان، ارزش آن هشتاد و هفت میلیون و 420 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نسبت به ابتدا 14 هزار تومان افزایش یافت. یک میلیون و 715 هزار تومان در هفته. آخرین قیمت هر اونس طلا در جهان 1779 دلار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت فعلی حباب ارز در شهر پابان گفت: طبق آخرین مذاکرات انجام شده هر ارز حدود دو میلیون و 50 هزار تومان است که 50 هزار تومان کمتر است. تاثیر زیادی در روز چهارشنبه ندارد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا