عدم تصدی گری شهرداری تهران در ناوگان حمل ونقل برقی/دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در پروژه‌ها

معاون مالی شهرداری تهران دستاوردهای سفر اخیر شهرداری تهران به چین را تشریح کرد.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص دستاوردهای سفر اخیر به چین با بیان اینکه مدیریت شهری با مدیریت و نگاه راهبردی آقای زاکانی سطح خدمات رسانی به مردم به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی را افزایش داده است، گفت: به ویژه در در مترو تلاش های خوبی صورت گرفت و سعی کردیم از ظرفیت فناوری چین استفاده کنیم.

وی در سفر اخیر دولت تهران به چین رویکرد اصلی را استفاده از فناوری و منابع مالی آن کشور در ارتباط با چین عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس اولین گام در این راستا فعال سازی واگن مترو است. فاینانس که از دولت قبل باقی مانده بود، دولت فعلی نیز همکاری لازم را ارائه کرد و فاینانس ۲۰ درصدی تکمیل و خط تولید واگن های مترو در چین نیز فعال شد و امیدواریم با ورود خودروهای جدید، ظرفیت مترو نیز افزایش خواهد یافت.

معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به اینکه همزمان با فعال شدن فاینانس واگن های مترو در چین، خرید اتوبوس های برقی، وانت، خودرو و موتورسیکلت نیز در قالب طرح برقی سازی تهران در دستور کار قرار گرفت و تاکید کرد: برقی سازی از اتوبوس های تندرو -دستگاه های مصرفی تاثیر مهمی در کاهش آلودگی و تسهیل تردد دارند.

وی گفت: روی این موضوع قرارداد خرید اتوبوس های برقی منعقد شد و با شرکت چیتی به توافق رسیدیم که در این خریدها فناوری را به ایران منتقل کنیم و اینجا محل فکری برای این موضوع است. از موتورهای برقی، تاکسی و کامیون های برقی، شهرداری تهران مهم نیست و از توانمندی مردم استفاده خواهیم کرد.

فروزنده ادامه داد: از شرکت های چینی هم برای سرمایه گذاری در تهران دعوت کرده ایم، یکی از آن حوزه ها مسکن است و می دانید که زمین ملک شهرداری است که باید مولد باشد و این زمین به ارزش افزوده نهایی برسد. شرکت ما از چینی ها خواست تا با ما همکاری کنند و خانه های صنعتی در تهران بسازند که باعث افزایش سرعت ساخت و تامین منابع مالی با شرکت های چینی می شود.

به گفته وی، با این همکاری استحکام و عمر مفید ساختمان ها افزایش می یابد که طبیعتا از ظرفیت پیمانکاران داخلی، نیروی انسانی داخلی و مصالح داخلی استفاده می شود و حضور شرکت های چینی با بخش خصوصی قابل رقابت نخواهد بود، زیرا که هم انتقال تکنولوژی و هم تزریق منابع مالی به شهر را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و در نتیجه انتقال فناوری و ارزش افزوده را برای شهر به ارمغان بیاوریم، قطعا از آن استقبال خواهیم کرد، گفت: این سفر صحنه ای برای تعمیق روابط تهران و چین است. خوشبختانه شرکت های چینی زیادی متقاضی سرمایه گذاری و تاسیس هلدینگ های مشترک و یا شرکت های مادر تخصصی مشترک با شهرداری تهران هستند که امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا