صدور مجوز نخستین پروانه ساخت نان سنگک و نان بربری کامل در شیراز

شیمیشی/پرس مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برای اولین بار در کشور در سال 1398 اولین مجوز تولید نان سنگک و نان کامل بربری صادر شد. شیراز.

سید محمد مظلومی امروز 23 آذرماه گفت: با توجه به اینکه هم اکنون بیشترین نانی که در کشور مصرف می شود مربوط به «نان سفید» است که از گندم سیاه و آرد مرغوب تهیه می شود، طرح کل تولید نان از آن زمان برای اولین بار در کشور. بهمن ماه سال گذشته استان فارس با قیمت یارانه ای شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه پس از استان فارس، سایر استان های کشور نیز این فعالیت را در استان های خود آغاز کردند، گفت: این طرح با 17 نانوایی در استان فارس آغاز شد و اکنون این تعداد به 40 نانوایی رسیده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه درباره توسعه تولید نان ترش در استان فارس گفت: اولین مجوز تولید (سیب سالم) نان سنگک و نان بربری در شیراز داده شد. . و امید است توسعه این اقدام در استان فارس و سایر استان های کشور شاهد و مهم باشد.

مظلومی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال 1401 اولین خط تولید آرد در استان فارس افتتاح شد، گفت: تلاش مسئولان استان فارس بر این است که دومین خط تولید آرد در سال 1402 به بهره برداری برسد و در استان فعال شود.

وی فاش کرد: اجرای طرح نان کامل در تمامی استان های کشور از شهریور ماه 1402 از سوی شورای سلامت و ایمنی غذا به تمامی استانداران ابلاغ شده است.

به گزارش شیمیشی از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مظلومی همچنین در نظر دارد «اولین همایش ملی و تخصصی نان و غلات کامل» را به میزبانی مرکز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استان فارس برگزار کند. در آبان ماه سال جاری در سال 1403 اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا