شکست دوباره تیم ملی هندبال برابر کره جنوبی/ پایان کار با رده ششمی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، تیم ملی هندبال کشورمان دوشنبه شب با ۲ شکست مقابل قطر و ژاپن و با پیروزی مقابل امارات در رده سوم گروه اول مرحله یک چهارم نهایی قرار گرفت. دوم بهمن ماه برگزار شد ، برای رسیدن به مقام پنجم بیست و یکمین دوره این مسابقات، هندبال قهرمانی مردان آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و پس از قبول شکست مقابل این تیم در رده ششم این مسابقات آسیایی متوقف شد.

در این رقابت ها ایران و کره جنوبی برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند که در مرحله اول در یک گروه قرار گرفتند و این بازی با نتیجه 26 بر 24 به سود کره به پایان رسید. کره ای می بینم با 9 طلا، 4 نقره و یک برنز سریع بیشترین و پرافتخارترین تیم قاره آسیا در بخش مردان هستند.

در نیمه اول این دیدار حساس کره ای می بینم آنها با پیروزی 16 بر 13 به رختکن رفتند. در نیمه دوم بازیکنان ایران توانستند تفاضل گل را کامل کنند و برای لحظاتی بازی را 20 بر 20 به تساوی بکشانند اما در دقایق پایانی تیم کره موفق شد اختلاف خود را یک گل و با همین شرایط افزایش دهد. بازی با نتیجه 27 بر 26 به سود خودش به پایان رسید.

به این ترتیب تیم هندبال مردان کشورمان پس از قبول شکست مقابل کره جنوبی در بیست و یکمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در رده ششم ایستاد و کره جنوبی در جایگاه پنجم ایستاد.

هندبالیست های کشورمان به مقام ششم رسیدند و طبق اعلام IHF، چهار تیم اول این رقابت ها راهی مسابقات جهانی 2025 می شوند. کنفدراسیون هندبال آسیا نیز در تلاش است تا مجوز حضور تیم پنجم در این رقابت ها را بگیرد تا 5 تیم راهی مسابقات کرواسی شوند.

هندبال ایران در دور قبل این بازی ها در رده چهارم قرار گرفت و برای دومین بار قهرمان جهان شد. گفت شاگردان رحیمی زاده با ورود به مرحله ششم جام بحرین نتوانستند عنوان و سهمیه دوره قبل را تکرار کنند.

تیم ملی هندبال مردان ایران در بیست و یک دوره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تنها در سال 2014 در بحرین و در سال 2022 در عربستان جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد و در پایان جهان در لهستان به برتری مقابل شیلی رسید. . دور 16. این مسابقه تمام شد.

مجتبی حیدرپور، محمد سیاوشی، افشین صادقی، علی رحیمی کازرونی، رضا عزتی، یونس اطری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام نیا، آرمان رحمانی، وحید مسعودی، امیرعباس سلطانی، محمد سافاریمهران رهنما، کامیار طاهری، کیارش طاهری، یاسین کبیریانجو، سلامان وابستگیمحمدرضا اوریسعید باخاری و پویا نوروزی نژاد 20 بازیکنی بودند که همراه تیم ملی کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند.

روح خداوند اکرامی نیا (سرمربی)، مجید رهیمی زاده (سرمربی)، مهدی درهی، مهدی قشقایی راد، کاظم نصیر لفتا و علی بخشی کارکنان فنی تیم ملی هندبال کشورمان را تشکیل دادند.

بیست و یکمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی آسیا و رقابت های انتخابی قهرمانی جهان 2025 بین کرواسی، دانمارک و نروژ از 31 آذر تا 13 بهمن ماه در شهر منامه بحرین برگزار می شود. با کاهش سهمیه قاره آسیا تنها چهار تیم اول این رقابت ها راهی مسابقات جهانی می شوند.

دکمه بازگشت به بالا