شوخی ۱۳ میلیارد دلاری! – شیمیشی

سازمان برنامه و بودجه معتقد است که “دولت بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت نکرده است و این بیانیه ای بی اساس است که رئیس بانک مرکزی نیز آن را تأیید می کند و در عین حال این سازمان 1.2 میلیارد دلار بدهی به بانک دارد. ” از طرف دیگر ، همتی نه تنها عدم وام گرفتن را تأیید کرد ، بلکه شوخی کرد و گفت: “13 میلیارد دلار ارز به دارایی های اساسی اختصاص یافته است که این بدهی دولت به بانک مرکزی است و باید پس داده شود. ”

به گزارش شیمیشی ، روند مطالبه وام از بانک مرکزی و پذیرش چاپ پول توسط بانک و رد این موضوع توسط دولت همچنان ادامه دارد و کار آن مشخص نیست. اما اظهارات جدید PBO و روسای بانک مرکزی موارد دیگری را مطرح می کند.

وام گرفتن یک سال مشترک است

داستان از سال گذشته آغاز شد. با افزایش تورم و مطرح شدن موضوع کسری بودجه و تأثیر آن بر تورم ، سازمان برنامه و بودجه منکر بدهی خود به بانک مرکزی برای پوشش کسری بودجه و دولت نظم کامل مالی را رد کرد.

اما همتی ، رئیس بانک مرکزی ، خاطرنشان کرد: منابعی که دولت طبق قانون بودجه از صندوق توسعه ملی خارج کرده و برای تبدیل بانک به ریال ، کمبود دلار ، نوعی بدهی از بانک مرکزی به آنها احتیاج داشت .

این روند ادامه داشت تا اوایل سال جاری که همتی به طور رسمی با چاپ پول در بانک مرکزی برای تأمین منابع ریالی دولت موافقت کرد و نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه – این موضوع را تأیید نکرد و بدهی بانک مرکزی را به دولت و اینکه او بزرگترین خداست اما دولت مطرح می شود.

جریان مکالمات بین اعضای خانه و باشگاه در مورد وام و وامها

در هر صورت ، توضیح کامل در مورد چگونگی و میزان ارائه این درخواست تاکنون ارائه نشده است ، اظهارات همزمان مقامات مربوطه در این باشگاه و تلویزیون تعداد جدیدی از بدهی های دولت و بانک مرکزی را نشان می دهد.

بانک مرکزی 1.2 میلیارد دلار به دولت بدهکار است

نوبخت که در این باشگاه بود بدهی بانک مرکزی به دولت را بازپرداخت و مبلغ 1.2 میلیارد دلار پرداخت کرد.

وی گفت: اگر تلاشی برای ایجاد اختلاف بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی انجام نشود ، مبلغ قابل توجهی از فروش و صادرات فرآورده های نفتی حاصل می شود که برای پرداخت ها از جمله یارانه استفاده می شود ، اما مرکز بانک این است که نمی تواند این عدد را به ریال تبدیل کند ، البته این مورد مورد نظر بانک مرکزی نیست ، اما به دلیل نگرانی از پایه پولی و تورم نمی تواند این مبلغ 1.2 میلیارد ریال را به ریال تبدیل کند.

استقراض دولت از بانک بی اساس است و همتی آن را تأیید می کند

نوبخت در سخنان خود گفت که دکتر همتی وام را قبول کرد وی همچنین گفت بدهی دولت از بانک مرکزی بی اساس است و دکتر همتی نیز این را تأیید کرد.

وام نگرفتن شوخی است ، ما 13 میلیارد دلار بدهی داریم

اما سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه چند بار توسط رئیس بانک مرکزی که در یک برنامه تلویزیونی نیز حضور داشت پاسخ داد و وی گفت آقای نوبخت شوخی می کند که دولت از این بانک مرکزی. وی همچنین بدهی را به جریان نقدینگی پیوند داد و گفت: در دو سال گذشته 13 میلیارد دلار برای اوراق قرضه در نظر گرفته شده است ، وام دولت به بانک مرکزی که باید ظرف سه سال به بانک بازپرداخت شود.

البته همتی توضیح کاملی نداد ، اما به نظر می رسد که این داستان مربوط به ارز ترجیحی موجود برای کالاهای اساسی است که بیشتر از فروش نفت بدست می آید و به دلیل تأخیر در بازگشت پول از صادرات نفت. بانک مرکزی در این زمینه به دولت بدهکار است.

همتی معتقد است وقتی فاکتورهای اقتصادی اصلاح می شود و این بدهی می تواند به معنای مدیریت اقتصادی مناسب باشد ، دولت می تواند طلبکار بانک مرکزی باشد.

دولت بیش از 100000 میلیارد دلار به بانک ها بدهکار است

رئیس کل بانک مرکزی همچنین موضوع بدهی دولت را به شبکه بانکی ارائه داد و گفت که ما بیش از 100 هزار میلیارد تومان از دولت می خواهیم.

نوبخت مجدداً تأكید می كند كه برای بانكی انتقال منابع خارجی به ریال و غیر وام امكان پذیر نیست.

اما یک بار دیگر ، سخنان همتی در این باشگاه با انعکاس روبرو شد و در واقع واکنش شدیدی را نشان داد و وی مجدداً تأکید کرد که آقای همتی باید تأیید کند که 1.2 میلیارد دلار صادرات نفت از وزارت نفت به بانک مرکزی و بانک منتقل شده است. بنابراین نمی تواند بخشی از منابع مالی ما در بانک مرکزی باشد ، اما الزامات سازمان تابعه هدفمند را برای مدیریت پایگاه مالی کشور برآورده نکرده است.

وی در مورد بدهی 100000 میلیارد دلاری دولت به بانک ها گفت که دولت از بانک مرکزی وام نگرفت و برخی از مطالبات برخی افراد از دولت پاک شد ، یعنی بدهی برخی از شرکت های دولتی مانند GTC به دولت. برای بانک مرکزی به دلیل این وقایع ، عدم گرفتن وام از بانک مرکزی برای تصویب بودجه است.

در حال حاضر وضعیت این نارضایتی چگونه است؟

براساس اظهارات مردمی و رسانه ای مقامات عالی رتبه دولت در سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مورد بدهی دولت از بانک مرکزی ، چاپ پول و البته بدهی های یکدیگر. این ابهامات و ابهاماتی را ایجاد می کند ، وقتی محتوای موضوع می تواند به شرایط مجازات های دسترسی به پول حاصل از صادرات نفت و محصولات آن و همچنین وجوه صندوق توسعه ، به دلیل نیاز به تأمین اولیه بازگردد. کالاها و سایر هزینه ها. ارز را از منابع خود بدهد یا آن را به ریال بسازد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی رسماً از صادرات نفت پول دریافت نمی کند و قبلاً منابع ریالی آن را در اختیار دولت قرار می داد ، اما اکنون با تبدیل دلار ریال به دلیل از اندازه بزرگ آن و تاثیری که بر پولی و تورم خواهد گذاشت ، کند می شود و منجر به نارضایتی دولت می شود.

با این حال ، طبق گفته ها ، این ممکن است بخشی از ماجرا باشد ، اما واقعیت این بدهی های 1.2 میلیارد و 13 میلیارد دلاری چیست و آیا معیارهای دیگری برای آن وجود دارد یا موضوعی که باید روشن شود. باید توسط مقاماتی که آنها را پرورش داده اند انجام شود ، زیرا بحث در مورد چهره های بزرگ از منابع خارجی و ریال وجود دارد که ابهامات آنها دائما در حال افزایش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا