استان ها

ایران برای حل دیپلماتیک مشکلات سوریه و ترکیه آماده است

در دیدار حاجی با معاون وزیر امور خارجه ترکیه؛

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی برای شرکت در نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه (ایران، روسیه، سوریه و ترکیه) با معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. ترکیه و هیئت همراه امروز دوشنبه.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، علی اشار خواجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در راس هیاتی برای شرکت در نشست چهارجانبه معاونان وزیر امور خارجه به مسکو رفت. ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روز دوشنبه با معاون وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراه دیدار کردند.

خاچی و بوراک آککابر معاون وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار آخرین موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند و بر روابط تاریخی دو همسایه تاکید کردند.

همچنین در این دیدار، خواجی در خصوص رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر لزوم انتخاب مسیر گفت‌وگوهای سیاسی برای حل مشکلات کنونی آنکارا و دمشق و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش موثر در پیشبرد این موضوع صحبت کرد. عادی سازی روابط بین این دو کشور.

بوراک آکابر معاون وزیر امور خارجه ترکیه نیز با اشاره به اهمیت نقش روند آستانه در موضوع سوریه بر تقویت هماهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا