سامانه «مجید» پهپادهای حمله‌ور را منهدم کرد!

به گزارش شیمیشی، سامانه پدافند هوایی مجید که با نام AD-08 نیز شناخته می شود، یکی از جدیدترین سامانه های تولید شده توسط صنایع دفاعی کشورمان و در واقع یک سلاح سطح زمین است. سیستم با فاصله و ارتفاع کم

سامانه «مجید» پهپادهای مهاجم را شکست داد!

مجید که نامش برگرفته از نام قبرستان شهید مجید قربانخانی است، توانایی عملیات در هر شرایط آب و هوایی را دارد و می تواند به طور همزمان 4 نوع پهپاد، موشک کروز، بالگرد و سایر اهداف مانور را هدف قرار دهد. به آن ها

سامانه تسلیحاتی مجید از چهار قسمت اصلی شامل سامانه تشخیص و ردیابی هدف الکترواپتیکی، فرماندهی کنترل آتش، چهار موشک انداز و موشک های ضد موشک AD-08 تشکیل شده است.

سامانه «مجید» پهپادهای مهاجم را شکست داد!

قسمت اصلی این سیستم که سیستم تشخیص و ردیابی هدف است، یک سیستم الکترواپتیکی است که وظیفه شناسایی و هدایت سیستم را بر عهده دارد. برد این سامانه 15 کیلومتر است و قابلیت مشاهده 360 درجه در جهت و از 0 تا 12 درجه ارتفاع را دارد.

اما موشک های سامانه مجید که به سمت هدف شلیک می شود، موشک های جدید ساخت صنایع دفاعی کشورمان است. این موشک های AD-08 می توانند اهدافی با حداکثر برد 8 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 6 کیلومتر را منهدم کنند.

هدایت این موشک ها غیرفعال (بدون انتشار موج) و از نوع تصویرگر حرارتی است و همچنین دارای فیوز مجاورتی است که قابلیت اطمینان سیستم را برای انهدام اهداف مورد نظر افزایش می دهد.

227227

دکمه بازگشت به بالا