زاهدان ۲۴ بهمن میزبان جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی شد

جشنواره ملی پویانمایی و نمایش عروسکی 24 بهمن ماه در زاهدان برگزار شد.

نشست خبری «سومین جشنواره ملی محصولات پویانمایی و نمایش های زنده ایران» ظهر امروز در مرکز روابط عمومی سازمان ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری «سومین جشنواره ملی محصولات و نمایش های انیمیشن ایرانی» ظهر امروز در مرکز روابط عمومی ارتباطات برگزار شد. سازمان.

در ابتدای این نشست حسن عابدینی معاون امور استان های سازمان ارتباطات اظهار داشت: این جشنواره از 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر زاهدان برگزار می شود. دلیل انتخاب سیستان و بلوچستان برای این جشنواره این است که جام سفالی شهر سوخته نمادی از انیمیشن است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این اولین انیمیشن تاریخ است که توسط ساکنان منطقه سوخته باستانی ساخته شده است. شهر.

وی همچنین گفت: 700 ساعت برنامه انیمیشن به این جشنواره ارسال شده که محدودیت جدیدی است.

عابدینی گفت: متأسفانه شاید کمتر از یک درصد انیمیشن های تولید شده در ده سال اخیر در کشورهای غربی در رسانه ملی منتشر شود چرا که این آثار با فرهنگ ملی و دینی ما سازگاری ندارد. بسیاری از این انیمیشن ها به دلیل مسائل اخلاقی و مذهبی قابل استفاده در رسانه ملی و ارائه به خانواده های ایرانی نیستند. کسانی که خاطرات خوبی از انیمیشن دهه پنجاه و شصت دارند، ممکن است این را بهتر درک کنند.

در ادامه، الیرضا کیخا، مدیرکل اطلاعیه استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در اطلاعیه از توصیف تمدن غنی و تاریخ بسیار غنی استان سیستان و بلوچستان غافل شدیم. با مشاوره جناب آقای دکتر کار و پیگیری جناب آقای دکتر. این یک اتفاق ویژه است زیرا متاسفانه توانایی های فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان به خوبی توصیف نشده است. این جشنواره از دو جنبه حائز اهمیت است، یکی احیای صحنه انیمیشن و نمایش عروسکی در رسانه و دیگری آوردن ظرفیت های فرهنگی غنی استان سیستان و بلوچستان.

وی همچنین گفت: 13 کمیته از دو ماه پیش برای برگزاری این جشنواره تشکیل شد. تندیس و تیزر جشنواره آماده شده است. داوری جشنواره از هفته آینده آغاز می شود و حدود 6 روز ادامه خواهد داشت و به اذن خداوند 4 بهمن ماه میزبان هنرمندان و مدیران مراکز صدا و سیما خواهیم بود.

محمدصادق باطانی کارگردان تور پویا نیز گفت: در حوزه تولیدات کودک پیشرفت خوبی وجود دارد، در یک سال و نیم گذشته فروش محصولات انیمیشن سازان ایرانی در سینماها به 110 میلیارد تومان رسیده است. یکی از عوامل این امر ارتباط شبکه کودک با این تولیدات است.» مدتی است که تئاترهای عروسکی به سمت مخاطبان بزرگسال می رود، اما تلاش ما این است که مخاطبان جوان را نیز به سمت کارهای عروسکی بکشانیم.

وی همچنین گفت: در نظر داریم جشنواره بزرگ ملی ویژه کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار کنیم. محصولات منتخب در شبکه کودک نمایش داده می شود و از گروه های منتخب بیشترین حمایت را خواهیم کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان کرمی نیز گفت: استان سیستان و بلوچستان به عنوان جوان ترین و بزرگ ترین استان کشور شرایط فرهنگی بسیار خوبی برای فعالیت در این زمینه دارد، شاید نگاه های نامناسبی از بیرون وجود داشته باشد که باید اصلاح شود جوانان و جوانان متبلور می شوند. خلاقیت و نوآوری خود را در این جشنواره.

دکمه بازگشت به بالا