اقتصادی

ما باید خود را از سلطه رهایی بخشیم

از آنجا که روند مسدود کردن سایتهای ایرانی با دامنه .com ادامه می یابد و ایالات متحده با اخذ مجوز از مجوز نقض می کند ، مقامات دولتی باید اقدامات را در نظر بگیرند و دولت در هر روز برای همه مناطق ایران.

به گزارش شیمیشی ، دامنه نامی برای دسترسی به سایت است و از دو بخش ، نام و پسوند تشکیل شده است. معتبرترین و معتبرترین انتقاد ، انتقادی بود که در کمیته ویژه برای تأیید و تأیید طرف مقابل ، یعنی آیکان ، به تصویب رسید. آیکن یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده است ، اما از طریق وزارت بازرگانی ایالات متحده ، کلیه عملیات جهان را مدیریت می کند و مسئولیت تهیه و حمایت از حوزه خود را بر عهده دارد.

در آخرین روز ژانویه ، یک شرکت ایرانی خدمات آنلاین و خدمات پخش فیلم را بدون هیچ فایده ای ارائه داد و مدیرکل گفت که دلیل این امر مجازات نویسندگان بین المللی است. برای تغییر سیستم عامل به مشتری دیگر ، یک روز طول کشید. هو در آغاز ماه فوریه ، یک خبرگزاری با توجه به تحریم ها و اعتیاد های سپاه ، مورد توجه و توجه قرار گرفت.

در این رویداد ، سردبیر روزنامه ایران در تاریخ 26 ماه مه اعلام كرد كه وزارت خارجه آمریكا منابع سایت رسمی را مسدود كرده است و می گوید بستر رسمی این وب سایت روزنامه های ایران iran-newspaper.com است. ایالات متحده (اوپک) بازداشت و بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری توییتر خود وی در پاسخ به این مشکل نوشت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف بیانیه بین المللی ، تصمیم وزارت معادن آمریكا مبنی بر تعلیق دسترسی به رسانه های ایرانی بصورت آنلاین را به شدت محكوم می كند در مورد حقوق بشر و آزادی بیان. اقدامات دولت برای سکوت سایر رسانه ها ، ایالات متحده را به عنوان مهمترین قانون بین المللی کاهش داده است.

اشتراک معنوی بخشی از فلسفه اینترنت است

در همین رابطه ، پوریا استاراکی ، کارشناس فناوری اطلاعات استدلال می کند که فلسفه اینترنت مبتنی بر دسترسی و توزیع رایگان است: “بخشی از این آزادی توسط مالکیت تعیین می شود ذهنی اگر به مالکیت معنوی به طور کلی اعتماد نکنید ، اینترنت معنای خود را از دست می دهد. تعریف www به معنای شبکه جهانی وب است ، و اگر با ایالات متحده یا هر کشور دیگری که من در آن وارد می شوم متفاوت باشد ، از نشانه واقعی خودداری می کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت داشتن دامنه تصریح کرد: یک دامنه آنلاین یک نقطه دسترسی به کلیه سایتها و اطلاعات آن سایت است و دارایی آن یکی از مهمترین حقوق در کشور محسوب می شود فعالیت های آنلاین حتی اگر دولت در حال جنگ با هر دو کشور باشد یا با مردم خود بجنگد ، مسئله لغو املاک یک مشکل است. همچنین در ایران ، یک دامنه در سایت قابل حذف یا سانسور نیست ، اما ثبت نام از طریق دولت منجر به جرم کیفری نمی شود ، زیرا کلیه حقوق مالکیت معنوی است. یک وب سایت به دامنه آن بستگی دارد.

وی گفت: با توجه به مالکیت معنوی در اینترنت ، این یک پدیده بسیار نادر و نادر است که بر مدیریت تجارت جهانی تأثیر می گذارد و مختل می شود. “ICON یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده است که توسط این بخش تهیه شده است.” ایالات متحده کل جهان را اداره می کند و مسئول تهیه و محافظت از سلاح های خود است. این واقعیت که ایالات متحده می خواهد از دسترسی خود به محاسبات سوء استفاده کند نشان می دهد که حکمرانی جهانی باید در صورت وجود فراتر از انحصار آمریکا باشد.

سانسور داخلی و مجازاتهای خارجی

آستاراکی گفت: “کسانی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران کار می کنند با دو مشکل روبرو هستند ؛ یکی ایجاد سانسور داخلی که با ما و زیرساخت های حرفه ای ، تجاری ، فرهنگی و علمی ما اختلال ایجاد می کند.” اشاره به موضوعات مربوط به تحریم های فناوری. دوم مجازات یا فناوری است. ضبط رسانه های ایرانی ویژگی جدیدی در کتاب با عنوان تحریم های فناوری است.

وی توضیح داد: تحریم های فناوری تعدادی از زمینه های کلیدی را در بر می گیرد: دسترسی به طیف گسترده ای از سکوها ، نرم افزارها و منابع برای افرادی که مایل به استفاده از آنها در ایران هستند ، چه از نظر فنی و چه از نظر فناوری ، علمی و یا رسانه ، یا از معاملات محدود استفاده کنید. قانونی که ایالات متحده بر بسیاری از این محدودیت ها و تحریم ها تکیه می کند ، قانونی است که قبل از ظهور اینترنت در ایران عملی شده و از سال 1996 آغاز شد.

این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: “با این حال ، تا به امروز ، ما خیلی در وب سایت ایران درگیر دولت آمریکا نشده ایم.” چند ماه پیش در مورد خبرگزاری آنلاین شیمیشی ، تحت ائتلاف آنها با سپاه پاسداران ، این کار انجام شد ، که ناعادلانه است ، اما در مورد روزنامه های ایرانی مالکیت اندازه گیری رسانه های مشهور به دفاتر وزارت خزانه داری ایالات متحده منتقل شده اند.

آستارکی با تشریح وضعیت “بسیار نگران کننده” و نشان دادن امنیت اینترنت ما در معرض خطر است ، افزود: چه فعالان خصوصی و چه مقامات دولتی باید هوشیار باشند و احتیاط کنند و احتیاط کنند و ایالات متحده آمریکا درست باشد. تمام صحنه ها را گزارش خواهد کرد. ” خاموش کردن ایران. این کار باید در یک سایت دولتی یا خصوصی انجام شود که از اهمیت ملی برخوردار باشد و نام دامنه را حذف کند.

وی افزود: البته برای بیشتر رسانه ها و شرکت های خصوصی بعید است چنین مشکلی رخ دهد مگر اینکه ارائه دهندگان خدمات که این سکو را خریداری کرده اند مجازات نشوند زیرا این سایت در ایران است. داشتن شرکتهای خودشان ریسک کمتری دارد ، اما شرکتهای خصوصی که در سطح ملی و آژانسهای دولتی خدمات ارائه می دهند با تهدیدی که دارند ، باید از بقیه IRR استفاده کنند. .

کارشناسان فناوری اطلاعات درباره مسدود کردن این سکوی توضیح دادند: مطبوعات ایران ، زیرا اطلاعاتی که سالها در حرکت بوده و دولت وی متعلق به مطبوعات ایران برای 8200 روز قبل از دستگیری آن بوده است ، سالهاست که روی زمین خود کار می کند. قبلاً منتشر شده است حال علاوه بر اصلاح مطالب خود ، روزنامه های ایرانی باید با موتورهای جستجو و کارشناسان سئو مشورت کنند تا موقعیت خود را در سایت مجددا برقرار کنند تا بتوانند قدرت سایت را بازیابی کنند. سالها ، و احتمالاً بعد از بازگشت به محل برگزاری ، قبل از مرحله بزرگ با انجام چند قدم پیمودن ارزش خود را نشان می دهد.

پیام تمام شد

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا