بین الملل

گفت‌و‌گوی آنا با نابغه ۱۴ ساله پینگ‌پنگ ایران: منتظر پیشنهاد از آلمان یا فرانسه هستم

گفت‌و‌گوی آنا با نابغه ۱۴ ساله پینگ‌پنگ ایران: منتظر پیشنهاد از آلمان یا فرانسه هستم

نابغه نوظهور تنیس روی میز گفت: سال ۲۰۲۳، ۹ قهرمانی داشتم که باعث شد رکورددار قهرمانی در جهان باشم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیامین فرجی بدون تردید پدیده نوظهور تنیس روی میز جهان است که در ایران پله‌های ترقی را به سرعت پیموده و عملکرد او به اندازه‌ای درخشان بوده که سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز چند مرتبه به عملکرد درخشان او اشاره کرده و این نوجوان ایرانی را استعدادی شگرف دانسته است. سایت جهانی درباره او نوشت: «بنیامین فرجی، جوان ۱۴ ساله ایران، در ۹ مسابقه انفرادی پیروز شد و ثبات و برتری تزلزل ناپذیری از خود نشان داد. او بازیکنی است که بیشترین قهرمانی را در مسابقات انفرادی در سال ۲۰۲۳ داشته است.»

بنیامین فرجی که متولد ۳۰ آذر ۱۳۸۸ است، در خصوص اینکه از چندسالگی ورزش تنیس روی میز را آغاز کرده که در ۱۴ سالگی پدیده نوظهور تنیس روی میز جهان شده است به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: ۴ یا ۵ ساله بودم که تنیس روی میز را در آکادمی پینگ‌پنگ آینده‌سازان آغاز کردم. اوایل که قدّم به میز نمی‌رسید و می‌رفتم روی میز بازی می‌کردم. نگاهم فقط بازی و تفریح بود، اصلاً فکر نمی‌کردم روزی برسد تا این اندازه پیشرفت کنم و قهرمانی‌های زیادی را به دست آورم. الان که رنکینگ اول دنیا را در رده سنی زیر ۱۵ سال کسب کردم، بسیار خوشحالم که در این راه آمدم و زمان و انرژی‌ام را صرف پینگ‌پنگ کردم.

۶ قهرمانی در رده‌های سنی مختلف نونهالان داشتم

وی در خصوص اینکه اولین مسابقه رسمی را در چندسالگی برگزار کرد، گفت: تمرینات را زیر نظر مهران احدی، میعاد مکیف، میرالماسی و شیشه‌گر‌ها تمرین کردم. در رده سنی ۸ تا ۹ سال اولین مسابقه خود را در سال ۱۳۹۷ برگزار کردم و در مسابقاتی که در استان قم بود به مقام قهرمانی نونهالان ایران رسیدم. بعد از آن در تمامی مسابقات کشوری به عناوین قهرمانی دست یافتم. ۶ قهرمانی در رده‌های سنی مختلف نونهالان داشتم و دو مرتبه هم قهرمانی در مسابقات نوجوانان و استعداد‌های برتر کشوری به دست آوردم.  

برای اولین بار رتبه سومی آسیا را کسب کردم

ملی‌پوش نوجوان تنیس روی میز در خصوص قهرمانی‌های خارج از کشور خود عنوان کرد: در مسابقات متعددی به قهرمانی رسیدم. در سال ۲۰۲۳، ۹ قهرمانی داشتم که باعث شد تا رکورددار قهرمانی در جهان باشم. در مسابقات کانتندر گرجستان، تونس، اردن، امارات، ترکیه و لبنان به قهرمانی رسیدم. فدراسیون جهانی در مورد من گفت نابغه نوظهور تنیس روی میز ایران در حال رشد است. در مسابقات ازبکستان، هلند، تونس و بلژیک به عناوین دوم و سوم رسیدم. در مسابقات قهرمانی آسیا هم در شرایطی که از لحاظ سنی کوچک‌تر از تمامی رقبایم بودم، اما موفق شدم مدال برنز را کسب کنم. رتبه سومی آسیا در رده سنی نوجوانان، پیش از این مشابهی نداشت و برای اولین بار به دست آمد.  

فرجی: در ۱۳ سالگی قهرمان جوانان ایران شدم/ رکورددار قهرمانی ۲۰۲۳ تنیس روی میز جهان هستم

منتظر حضور در لیگ آلمان یا فرانسه هستم

وی در مورد اینکه پیشنهاد خارجی داشته تا لژیونر تنیس روی میز ایران در رده سنی کمتر از ۱۵ سال باشد، عنوان کرد: از کشور‌هایی مانند ازبکستان و ترکیه پیشنهاد داشتم، اما چون این کشور‌ها در عرصه تنیس روی میز جهان به موفقیت قابل توجهی نرسیده‌اند و پیشرفت چندانی نمی‌توان در لیگ‌های این کشور‌ها داشت منتظر هستم تا پیشنهادی از آلمان یا فرانسه به دستم برسد که لیگ‌های معتبری دارند. صحبتی در این زمینه شده، ولی منتظر هستم تا کمی از لحاظ سنی بالاتر بیایم و بعد راهی یکی از لیگ‌ها شوم. 

اولین پیشنهاد را از دانشگاه آزاد داشتم

فرجی با اشاره به اینکه اولین پیشنهاد را در ایران از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد، یادآور شد: پس از آنکه در تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد حضور داشتم که سرمربیگری آن بر عهده مهران احدی بود. بعد از آن هم به تیم فراسنج تهران پیوستم و دو سال است که برای این تیم بازی می‌کنم. هفته قبل هم مرحله اول لیگ برتر تنیس روی میز در سال جاری برگزار شد و در رده سنی بزرگسالان به مصاف حریفان رفتیم. تیم‌مان هم در رده دوم جای دارد. در رده سنی نوجوانان با تیم نفت و گاز گچساران دو سال پیاپی به مقام‌های اول و دوم کشوری رسیدیم. 

پشت خط تیم ملی بزرگسالان ایستادم

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ سالگی موفق شده قهرمان رده سنی زیر ۱۹ سال ایران شده، خاطرنشان کرد: قهرمانی در رده سنی جوانان به اذعان کارشناسان بسیار چشمگیر و بزرگ بوده و پیش از این تکرار نشده بود. در مسابقات بزرگسالان استان تهران هم به مقام قهرمانی رسیدم که پیش از این بازیکنی در ۱۳ سالگی چنین موفقیتی را به دست نیاورده بود. ضمن اینکه با ۱۴ سال سن، نفر سوم انتخابی تیم ملی بزرگسالان شدم. یک ماه قبل بود که دقیقاً پشت خط تیم ملی بزرگسالان قرار گرفتم. نوشاد و نیما عالمیان به همراه امیرحسین هدایی برای تیم ملی انتصاب شدند. بین ۱۲ نفر مسابقه انتخابی برگزار شد که پس از سید محمد موسوی و متین حیدری در رده سوم ایستادم. دو نفر اول هم به تیم ملی رسیدند و اگر دوم می‌شدم به تمرینات تیم ملی بزرگسالان می‌رفتم.

فرجی: در ۱۳ سالگی قهرمان جوانان ایران شدم/ رکورددار قهرمانی ۲۰۲۳ تنیس روی میز جهان هستم

حمایت ویژه از بنیامین فرجی 

استعدادیابی در تنیس روی میز و دیگر رشته‌ها ورزشی به دفعات رخ داده، اما استعدادپروری و حفظ استعداد‌ها کاری بوده که به ندرت رخ داده، بنیامین فرجی که از استعداد‌های ناب پینگ‌پنگ ایران بوده و آینده بسیار درخشانی در انتظار اوست بدون شک برای آنکه پله‌های ترقی را با سرعت بیشتری بگذراند نیاز به حمایت ویژه‌ای دارد. رضا فرجی پدر بنیامین درباره اینکه چه خواهد کرد تا پسرش بتواند اتفاقات تاریخی بیشتری را برای تنیس روی میز ایران رقم بزند. استعدادپروری بنیامین از سوی او انجام شده که آکادمی پینگ‌پنگ آینده‌سازان را در اختیار دارد و بنیامین در این آکادمی پیشرفت کرده است. او بسیار اذیت شده و شب و روز زمان گذاشته، هزینه‌هایی را متقبل شده تا بتواند پسرش نتایج درخشانی را ثبت کند. حالا که بنیامین به جایی رسیده که با ۳۲۲۰ امتیاز مقتدرانه رتبه اول دنیا را در اختیار دارد و نفر دوم ۲۰۸۰ امتیاز گرفته، کاملاً محسوس و مشهود است که نباید چنین استعدادی را تنها گذاشت.  

بنیامین فرجی در پایان صحبت‌های خود از حمید احسانی‌آنلاین مدیر تیم فراسنج و عضو هیئت رئیسه فدراسیون، حمید صابری رئیس هیئت استان تهران و مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز بابت حمایت‌هایی که از وی کردند تشکر و قدردانی کرد.

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا