راز دشواری لاغر شدن کشف شد

آفتاب نیوز:

تخمین ها متفاوت است، اما اعتقاد بر این است که بیش از 80 درصد از افرادی که وزن کم می کنند، آن را در عرض پنج سال دوباره افزایش می دهند.

به گزارش یورونیوز، کاهش وزن اغلب به دلیل فقدان اراده برای ایجاد تغییرات مهم در سبک زندگی مانند تغذیه سالم، کاهش کالری و افزایش فعالیت بدنی است. خوب، یک راز کوچک و تلخ وجود دارد و آن این است که بدن ما برای ذخیره چربی برنامه ریزی شده است.

دانیل لیبرمن، دیرینه‌انتروپولوژیست هاروارد، این راز را اینگونه توضیح می‌دهد: «همه حیوانات به مقداری چربی نیاز دارند، اما انسان‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که سطوح بسیار بالایی از چربی دارند، حتی افراد لاغر. بنابراین ما همیشه تحت فشار بیولوژیکی فوق العاده ای برای حفظ چربی هستیم.

او می افزاید: «سوخت انرژی ذخیره شده است. این به انسان های اولیه کمک کرد تا زنده بمانند، به بدن آنها قدرت یافتن غذا داده، مغز آنها را فعال نگه داشته و آنها را به اندازه کافی سالم نگه داشته تا تولید مثل کنند.”

لیبرمن معتقد است که انسان ها اساساً نه برای شاد بودن یا سالم بودن، بلکه برای موفقیت در تولید مثل سازگار شده و تکامل یافته اند.

او می گوید: «این مغزهای بزرگ ما انرژی زیادی مصرف می کنند. وقتی کودک به دنیا می آید، نیمی از انرژی آن صرف فعالیت مغز می شود. بنابراین فرزندان انسان بسیار چاق به دنیا می آیند. اساساً افزایش نیاز بدن انسان به چربی اضافی، انسان را به گونه ای غیرطبیعی در مقایسه با سایر گونه ها چاق کرده است.

او تاکید می کند که انسان ها هرگز برای کاهش وزن عمدی تکامل نیافته اند. اما توسعه سریع محیط زندگی باعث شده است که امروزه باید از حیوانات وحشی فرار کنیم، مسافت های طولانی را با پای پیاده طی کنیم، شکار کنیم، در نتیجه با وزن و چاقی مواجه هستیم، اما در چنین شرایطی قرار داریم. توسعه یافته. به گونه ای که ما عمداً کم وزن هستیم

5 نکته برای غلبه بر چالش کاهش وزن

لیبرمن پنج نکته برای غلبه بر چالش کاهش وزن ارائه می دهد.

اول اینکه “چربی برای انسان اهمیت ویژه ای دارد. حتی انسان های فقیر نیز بین 15 تا 25 درصد چربی بدن دارند که 3 تا 4 برابر بیشتر از پستانداران دیگر است. بنابراین لازم نیست همه مردم را بخورند که به مدل های تبلیغاتی تلویزیون تبدیل شوند. شبکه های اجتماعی.”

دوم، چربی در واقع به ما کمک می کند زندگی و رشد کنیم. زیرا این روغن به رشد مغز و انرژی بالایی که برای تولید مثل نیاز داریم کمک می کند و در عین حال فعالیت بدنی ما را تضمین می کند.

لیبرمن به عنوان سومین نکته توصیه کرد: «اگر وزن شما در مدت زمان کوتاهی چند پوند بالا و پایین شد، نگران نباشید. بسیاری از این تغییرات به دلیل آب است».

او می افزاید: «اگر در کاهش وزن مشکل دارید، به خودتان فشار نیاورید. ما هرگز به گونه‌ای تکامل نیافته‌ایم که به‌طور داوطلبانه کمتر از آنچه مصرف می‌کنیم، یعنی رژیم غذایی، انرژی مصرف کنیم.»

چهارم؛ لیبرمن می‌گوید که رژیم گرفتن واکنش گرسنگی بدن را تحریک می‌کند، که باعث می‌شود افراد رژیم غذایی میل به غذا داشته باشند و با کاهش متابولیسم، انرژی خود را حفظ کنند.

او می افزاید: «بنابراین وقتی افراد رژیم می گیرند، تقریبا همیشه سعی می کنند بر سازگاری های قدیمی و اساسی غلبه کنند تا از کاهش وزن جلوگیری کنند.

اگر می‌پرسید کدامیک برای کاهش وزن، ورزش یا رژیم غذایی مهم‌تر است، پاسخ هر دو است، اما به دلایل مختلف.

پنجم؛ لیبرمن خاطرنشان می کند: “شما می توانید با رژیم غذایی بیشتر از ورزش وزن کم کنید.” اما ورزش می تواند به حفظ یا بازیابی وزن کمک کند و فواید بسیار دیگری هم برای سلامت روان و هم برای سلامت جسمی دارد.

منبع: سلامت نیوز

دکمه بازگشت به بالا