دادگستری مرجع تظلم خواهی و دادخواهی مردم است

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه مرجع رسیدگی به شکایات مردمی قوه قضائیه است، گفت: این وظیفه زمانی محقق می شود که این فصل خصومت محقق شود اما متاسفانه در برخی موارد پرونده مختومه می شود. . با صدور قرار رد یا عدم رسیدگی به پرونده ختم پرونده با توافقات رسمی فصل خصومت ایجاد نمی کند و اجازه بازگشت افراد به دستگاه قضایی را نمی دهد.

به گزارش شیمیشی، وی در بیستمین بازدید از مجتمع های قضایی جهت نظارت بر عملکرد کمی و کیفی شعب، دیدار حضوری با همکاران، دیدار تخصصی با قضات و بررسی درخواست ها، مشکلات و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان عمومی حضور یافت. شهید.طوفانی. مجموعه قضایی مورد بازدید قرار گرفت و در این بازدید با گرامیداشت یاد و خاطره امام رحل (ره) و شهدای گرانقدر مدافع حرم، شهدای راه مقدس، شهدای امنیت و همه شهدای ایثارگر زندگی آنها در راه شهدا اسلامی همچنین گفت: همکاران قضایی و اداری با هدف الهی و الهی در راه خدمت به مردم با همت و علم به ارائه خدمات قضایی می پردازند.

خوربانی بیان کرد: وظیفه اصلی دستگاه قضایی تحقق عدالت در جامعه است و یکی از مهمترین ابزارهای تحقق این هدف، ساختار دستگاه قضایی است که در دهه های متوالی پس از اسلام همواره سعی در تطبیق خود داشته است. انقلاب پاسخگویی به مبانی دینی و فقهی و پاسخگویی به مطالبات عدالت خواهی و ظلم ستیزی مردم. ساختار دادگستری با توجه به روند و توسعه پویای خود به وضعیت فعلی رسیده است و هر روز شاهد توسعه آن هستیم.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: با توجه به سیاست های دستگاه قضایی در خصوص استخدام و گزینش نیروی انسانی، تلاش شده تا مفیدترین، ماهرترین و مستعدترین افراد جامعه به طرق مختلف انتخاب شوند. استخدام و گزینش بالاترین پست در دولت که سمت قاضی است.

وی همچنین به ابزار اجرای عدالت اشاره کرد و گفت: آموزش روزانه شرکای قضایی و اداری یکی از مهمترین ابزارهاست که انتظار می رود با برنامه ریزی مستمر دانش قضایی شرکا را تقویت کند. با تقویت پایه علمی و عملی، به گونه ای که از هیچ کوششی برای انجام این امر دریغ نمی شود، راه را به صورت تخصصی در پیش گرفت. ملاک اصلی اجرای عدالت در دستگاه قضایی حاکمیت قانون است و محقق نمی شود مگر اینکه شرکای قضایی و اداری از موازین قانونی آگاه باشند و قانون را از نظر شکلی و ماهوی به درستی اجرا کنند.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران به یکی دیگر از ابزارهای اجرای عدالت اشاره کرد و گفت: «نظارت» یکی از موضوعات مهم این موضوع است که در درجه اول باید بر نیروی انسانی نظارت شود و همچنین باید نظارت شود. هیجانی. مسئول سلامت دستگاه قضایی است. با عنایت به تکلیف در رسیدگی قضایی پرونده ارسالی به هر قاضی، انتظار می رود نتیجه کار موجب قسمت خصمانه و به معنای واقعی و صحیح صدور حکم که اصلی و طبیعی است شود. وظیفه قاضی در بحث مدیریت هر پرونده.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مرجع رسیدگی به شکایات و شکایات مردم قوه قضائیه است و زمانی که این فصل خصومت پیش بیاید این وظیفه محقق می شود اما متاسفانه در برخی موارد با صدور رای به این پرونده مختومه می شود. پرونده را لغو کند یا نشنیدن پرونده بسته شدن پرونده با توافقات رسمی به فصل خصومت منجر نمی شود و مانع از بازگشت مردم به دستگاه قضایی می شود.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: انتظار می رود قضات شریف با تصمیمات قضایی خود سعی کنند مسائل حقوقی را به جامعه گوشزد کنند. همچنین باید از مفاد تصمیم دادگاه آگاه باشید. رای قاضی باید حاوی پیام پیشگیری از جرایم و پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد چرا که محصول کار دستگاه قضایی و خروجی آن همین «آرامش» است.

رئیس کل محاکم تهران به اهمیت تقلب در محاکم تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تمامی مجتمع های قضایی به رقابت تبدیل شده است تقلب در آراء است که انتظار می رود مستندات و مستندات آن مستند و قضایی باشد. مناظره بر اساس آراء و نظرات قضایی. . قوانین ارزیابی تقلب در آرا نشانه های رأی صحیح این است که رأی عقلایی، منطقی و قانع کننده است و تا زمانی که کامل نشده باشد و مغایرت و تعارض بین بندهای رأی گیری وجود نداشته باشد، غیر ممکن است. ; و اگر امروز نیاز به شعب تجدیدنظر بیشتر است به این دلیل است که طرفین پرونده رای دادگاه را قبول ندارند و به آن اعتراض نمی کنند.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در این جلسه گفت: صلح و سازش از جمله مواردی است که باعث کاهش پرونده ها شده و بسیار موثر است که از شرکای قضایی انتظار می رود از ظرفیت شوراهای حل مشکل استفاده کرده و به این مهم توجه کنند. موضوع مهم «توسعه داوری در دستور کار مدیریت عالی استان است، شعب داوری فقط در یکی از مجتمع های قضایی تجمع می کنند و یا در صورت داشتن شرایط اولیه مجتمع قضایی در تهران برای قضاوت و اجرای تصمیمات داوری بین المللی با این راهکار داوری سریعتر با هزینه کمتر و اعتماد مردم انجام می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات قوه قضائیه، وی همچنین گفت: انتظار می رود پرونده هایی که به داوری ارسال می شود برای یک فرد متخصص با مهارت و شرایط لازم ارسال و با موفقیت و اثربخشی رسیدگی شود. گام هایی را می توان در توسعه داوری برداشت.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران درباره اهمیت استفاده از سیستم های نوین در دادگستری گفت: استفاده از فناوری در فرآیند دادگستری در صورتی که به درستی انجام شود. بسیاری از کاستی‌ها و کاستی‌ها در فرآیندها و سیستم‌ها آشکار می‌شود و منجر به اصلاح و بهبود آن‌ها می‌شود و یکی از معیارهای ارزیابی شعب، استفاده از فناوری است که کار را سریع‌تر و شفاف‌تر می‌کند. از جمله استفاده از سامانه های نوین، استفاده از «سیستم سهام» و «سیستم اصلی» در شعب نیروی انتظامی مدنی و انتظار می رود استفاده بهینه از این نوع سامانه ها همواره در دستور کار همکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا