خطر بیدار شدن سلول‌های سرطانی با سیگار الکترونیکی

کارشناسان موسسه فرانسیس کریک (FCI) هشدار داده اند که اگرچه خطرات سلامتی ناشی از استفاده طولانی مدت از سیگارهای الکترونیکی هنوز مشخص نیست، اما استفاده از آنها احتمالاً در 10 سال آینده موج جدیدی از سرطان را ایجاد می کند.

به گزارش شیمیشی، پروفسور «چارلز سوانتون» محقق بالینی FCI و پزشک ارشد مؤسسه تحقیقات سرطان بریتانیا می گوید: کشیدن سیگار الکترونیکی یک خطر بالقوه برای سلامت انسان است.

وی تاکید کرد: هنوز متقاعد نشده ایم که کشیدن سیگار الکترونیکی تا 10 سال آینده باعث سرطان ریه در مصرف کنندگان شود.

کارشناسان FCI تحقیقاتی را انجام دادند تا بفهمند چرا، اگرچه سیگار یکی از علل اصلی سرطان ریه است، برخی از افرادی که در این کشور به این بیماری تشخیص داده می‌شوند (تقریباً از هر هشت بیمار انگلیسی یک نفر) غیرسیگاری هستند.

آنها مطالعاتی بر روی انسان و موش انجام دادند که قرار گرفتن در معرض ذرات آلودگی هوا را که می‌توانند باعث رشد سلول‌های سرطانی در ریه‌ها شوند، اندازه‌گیری کردند.

به گزارش ایندیپندنت، شواهد به دست آمده نشان می دهد که نحوه ایجاد تومور در افراد سیگاری با نحوه تشکیل این تومورها در افراد سیگاری متفاوت است.

نتایج این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث التهاب می‌شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته را که باعث جهش‌های سرطانی می‌شوند از خواب بیدار کند و با شناخت این فرآیند اکنون محققان نگران این هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرآیند است. یعنی فرآیند بیداری سلول های سرطانی را شروع کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا