علمی و پزشکی

زیرسویه XBB.۱.۵ عامل اصلی افزایش کرونا در کشور/ ۱۳ هزار مراجعه روزانه به مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت وضعیت بیماری کرونا در کشور را برجسته کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود 13 هزار ویزیت به مراکز بهداشتی درمانی داریم که با علائم تنفسی و علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند. .

سعید کریمی در گفت وگو با دکتر شیمیشی. وی در خصوص آخرین جهش‌های ویروس کرونا گفت: زیرگروه XBB.1.5 از نسل Omicron XBB است که قبلاً در ایران وجود نداشت و این امر موج گسترده‌ای را در اروپا و آمریکا ایجاد کرد. ، و افزایش اخیر این بیماری در ایران مربوط به این زیرلاین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این گونه از آلودگی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: میزان کشندگی آن نسبت به سایر گونه ها بیشتر نیست، اما زمانی که سویه ای توسط ویروس منتقل شود ممکن است قربانیان فوت کنند. به همین دلیل افرادی که بیماری زمینه ای دارند باید مراقب خود باشند و در مکان های بسته از ماسک استفاده کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، نکات بهداشتی را رعایت کنند و…

وی در مورد تعداد بیماران بیمارستانی گفت: تعداد بیمارانی که طبق دستور سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهیم کسانی هستند که آزمایش PCR مثبت دارند اما بیماران بیمارستان عمومی ما در حال حاضر مشکوک، احتمالی و مشکوک هستند. تایید شده. این مراجعه تا 18 فروردین به حدود 19 هزار مورد رسید اما به تدریج کاهش یافت و در حال حاضر روزانه حدود 13 هزار مراجعه به مراکز بهداشتی داریم که با علائم تنفسی و علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند.

وی در خصوص موج اخیر کرونا در کشور به دو برابر شدن این موج اشاره کرد و گفت: در 3 اسفند 1401 افزایش ابتلا داشتیم و اوج آن در 2 اسفند 1401 کاهش یافت. و دوباره در 7 آوریل امسال. شاهد افزایش حوادث بوده ایم، البته دلیل آن هم مشخص است که این حادثه پس از افزایش بازدید و بازدید اتفاق افتاده است.

وی همچنین گفت: در چند روز گذشته تعداد بیماران در بیمارستان کاهش یافته است. تعداد بستری‌های روزانه در بخش‌های آی‌سی‌یو به حدود 1000 نفر رسیده که اکنون به حدود 800 نفر رسیده است و حدود 3800 نفر با موارد مشکوک، مشکوک و تایید شده کرونا در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا