حفاری خط ۱۱ با روش اتریشی/ روش دستی برای حفاری تونل‌ مترو نداریم

کارمند خط 11 مترو تهران گفت: برای حفر تونل مترو روش دستی نداریم.

به گزارش شیمیشی، مدیر خط 11 مترو تهران، هاشم روحانی درباره آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط 11 مترو گفت: به طور کلی روش های مختلفی برای حفر تونل های شهری وجود دارد. یکی از این روش ها حفاری مکانیزه تمام بخش است که به آن حفاری TBM می گویند. این ابزار ضمن حفر جاده، ساختار تونل را نیز ایجاد می کند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از روش های حفر تونل، روش اتریشی یا NATM است که با ابزارهای حفاری نیز انجام می شود. اما نه کل قسمت. این روش زمانی استفاده می شود که به دلیل محدودیت های فنی امکان استفاده از دستگاه حفاری مکانیزه وجود نداشته باشد و یا خود دستگاه TBM در دسترس نباشد زیرا تعداد این دستگاه ها در کشور محدود است.

مجری خط 11 مترو تهران با بیان اینکه روش دستی برای حفر تونل مترو نداریم، ادامه داد: با توجه به اصرار مدیریت شهری بر احداث و بهره برداری از خطوط جدید در کمترین زمان ممکن، اکنون فقط بخش اول خط 11 – زمانی که برای بهره برداری درخواست شود، با روش NATM استخراج می شود.

به گزارش سایت سیتی، روحانی در ادامه توضیح داد: در این روش که به روش اتریشی معروف است، پیشرفت خاکبرداری به صورت مرحله ای (ابتدا طاق، سپس پله و در نهایت کف) خواهد بود. بدیهی است اجرای سایر بخش‌های این طرح با هدایت حفاری مکانیزه در دستور کار قرار دارد، مشروط بر اینکه طبق برنامه زمان‌بندی مصوب پیگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا