حشره خوار ثبت شده‌ نایاب در زیستگاهای لرستان شناسایی و معرفی شد

به گزارش خبرنگار لرستان شیمیشی، الی سالاروند با اعلام این خبر گفت: گونه کمیاب حشره خوار در آن استان که عکس های آن در آبان ماه سال 1402 توسط آقای وفاپور فارغ التحصیل گروه بیوسیستماتیک ثبت و به کارشناسان ارائه شد. اداره کل استان انجام شده است. حفاظت از محیط زیست استان لرستان پس از تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان حیات وحش شناخته و معرفی شد.


وی گفت: خبر پیدا شدن این نوع حشره در زیستگاه های آن استان که در آبان ماه سال جاری به اطلاع علاقه مندان به محیط زیست و محیط زیست رسیده بود، پس از تحقیقات و بررسی های لازم توسط کارشناسان به طور کامل شناسایی و شناسایی شد. . .

سالاروند همچنین گفت؛ این گونه حشره خوار که به حشره کوچک سفید دندان معروف است توسط کارشناسان حیات وحش معرفی شده و از معدود گونه های حشره خوار موجود در زیستگاه های استان است.

او گفت؛ در راسته حشره خواران ایران دو خانواده حشره خوار و سوسک وجود دارد که غذای اصلی آنها زنبورهای عسل هستند که بیشتر کرم خاکی می خورند و کوچکترین و ابتدایی ترین پستانداران هستند.

سالاروند توضیح داد؛ سوسک سفید دندان کوچک گونه ای شبگرد است که گاه در روز فعال است و در علفزارها، نیزارها و مزارع باز زندگی می کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بیشتر گفت؛ این گونه برای اولین بار در استان لرستان در رویشگاه های منطقه سرنمک بیرانشهر یافت و ثبت شد و پیش از این این گونه عمدتاً در استان های گلستان، فارس، کرمان، اصفهان، چهارمهال و بختیاری، کهکیلویه یافت و گزارش شده بود. و بویراحمد و آذربایجان غربی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن قدردانی از صداقت محیط بانان در ثبت عکس این گونه کمیاب، گفت: در حال حاضر 365 گونه جانوری در استان شناسایی و شناخته شده است که با ثبت این گونه در استان غنای ژنتیکی و تنوع زیستی استان افزایش می یابد.

46

دکمه بازگشت به بالا