حباب سکه در حال تخلیه شدن است

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت بازار داخلی طلا و طلا در هفته گذشته ، علیرغم افزایش نرخ ارز داخلی و افزایش قیمت هر اونس طلای جهانی ، قیمت هر اونس 350،000 تومان افزایش یافته است و با نرخ پایین زندگی کرده است.

محمد کشتی آرائی در مصاحبه با شیمیشی ، در مورد وضعیت بازار میانه و طلا در هفته گذشته اظهار داشت: قیمت جهانی طلا از ابتدای هفته با آرامش نسبی که 1881 دلار بود آغاز شد و این آرامش تا روز چهارشنبه ادامه داشت. ، اما روز پنجشنبه بیش از 1900 دلار بود. افزایش قیمت اونس جهانی طلا ناشی از مشکلات اقتصادی و سیاسی جهانی ، به ویژه تورم ناشی از ویروس کرون و تضعیف دلار است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ، وقتی به این نکته اشاره کرد که قیمت اونس دستکش در گذشته افزایش یافته است و رشد آن در هفته های اخیر نشان داده است که کاهش قیمت اونس دستکش غیرممکن به نظر می رسد ؛ وی گفت: بسته به اوضاع اقتصادی جهان ، هر اونس طلای جهانی به زودی به کانال 2000 دلار می رسد. تورم در جهان تحت تأثیر این دو عامل (عمدتا ویروس کرون و کاهش ارزش دلار به دلیل چاپ اسکناس بدون پشتیبانی دلار) ، تقاضا برای خرید طلا و سرمایه گذاری در آن را افزایش داده است. بنابراین ، برخلاف آنچه پیش بینی شده بود ، با تزریق کشورها ، اوضاع اقتصادی بهبود می یابد و قیمت طلا به کانال 1400 یا 1300 دلار باز می گردد. این اتفاق نخواهد افتاد

وی افزود: هفته گذشته متوسط ​​قیمت هر اونس 17 دلار افزایش یافت و روز گذشته (پنجشنبه) به 1908 دلار رسید اما بالاترین قیمت ثبت شده هر اونس طلا 1989 دلار بود. طبیعتاً افزایش قیمت اونس جهانی در کنار افزایش نرخ ارز داخلی که هفته گذشته به طور متوسط ​​هر دلار آمریکا حدود 350 تومان بود ، بر قیمت نقره و طلا نیز تأثیر گذاشت.

این مقام اتحادیه گفت: در حال حاضر نرخ ارز در داخل کشور تحت تأثیر مذاکرات وین و اخبار مثبت و منفی در مورد آن است که ممکن است منجر به تغییر نرخ ارز شود. بنابراین ، هر نشانه مثبت مذاکره در وین ، نرخ ارز را کاهش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد ، همه ما در وضعیت نامناسبی قرار خواهیم گرفت.

افزایش 350،000 تومانی قیمت پولی در یک هفته

کشتی آرای درباره تغییرات قیمت طلا و نقره در این هفته و آخرین قیمت ها توضیح داد: هزینه طرح قدیمی از 10 میلیون تومان در هفته با افزایش 250 هزار تومانی به 10 میلیون و 250 هزار تومان افزایش یافت. هزینه طرح کاملاً جدید حدود 350 هزار تومان و 10 میلیون و 410 هزار تومان هزینه شده است. در آخرین معاملات آخر هفته قیمت ها به ترتیب زیر تعیین شدند: نیمی از پول پنج میلیون و 900 هزار تومان ، ربع سه میلیون و 900 هزار تومان و گرم یک گرم دو میلیون قیمت برآورد شده است. و 250 هزار تومان.

این مقام اتحادیه توضیح داد: بر این اساس پول طرح جدید بیشترین افزایش قیمت را داشت زیرا سهام آن بسیار ناچیز بود. این واقعیت که نیم نقره ، چهارم نقره و یک گرم افزایش کمی در کل سکه ها را به دنبال دارد ، به دلیل کاهش تقاضا برای این سکه ها است. نیازی به گفتن نیست که هفته گذشته ، حباب سکه به پایین ترین سطح خود رسید. هفته گذشته حداقل میزان حباب های نقدی 50 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان بود.

توازن عرضه و تقاضا حباب طلا را خالی کرد

وی با بیان اینکه سقوط قابل توجه جعبه ارز نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است ، افزود: نکته مهم و جالب دیگر این است که معاملات هفته گذشته بسیار عادلانه انجام شده و خریداران (هم فروشندگان و هم خریداران) راضی بودند. وجود داشت و تقاضای سرمایه گذاری وجود نداشت ، بنابراین حباب سکه نوسان کرد و جریان یافت.

معاون دوم رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد قیمت طلا در هفته گذشته نیز اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و نرخ ارز مذکور ، هر اونس طلای 17 عیار با افزایش قیمت مواجه شده است چهار میلیون. “به 534 هزار تومان رسید. همچنین ، هر گرم طلای 18 عیار در طول هفته 15000 تن افزایش یافت و به یک میلیون و 50 هزار تن رسید ، اما با تعدیل انجام شده ، قیمت نهایی هر گرم طلای 18 عیار 1.040.000 تن ، مبنای معاملات آخر هفته بود . بود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا