جنگ اوکراین و روسیه ارزش بخش کشاورزی را نشان داد

جنگ بین اوکراین و روسیه ارزش بخش کشاورزی را نشان داد

یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه نیمی از اشتغال کشور در حوزه خدمات است، به غفلت از ظرفیت صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: جنگ اوکراین و روسیه ارزش بخش کشاورزی را بیش از پیش نشان داد. . از این رو از دولت تقاضا داریم زیرساخت های حوزه کشاورزی را سریع فراهم کند و از قابلیت خروجی اراضی کشاورزی استفاده کند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با شیمیشی، با اشاره به ظرفیت های بالای اشتغال در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی اظهار کرد: معتقدم نیمی از اشتغال کشور مربوط به حوزه خدماتی است چرا که در حوزه خدماتی. ما با نیازهای مردم مواجه هستیم و می‌توانیم به روش‌های مختلف و با فناوری‌های جدید، سریع‌تر و ارزان‌تر و با بهره‌وری بالاتر به این نیازها پاسخ دهیم.
وی همچنین گفت: زمانی که ارزش کار خدماتی بر اساس قیمت ها افزایش می یابد، برای کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و ایجاد بهره وری نیازمند طراحی های جدید هستیم، بنابراین بخش خدمات یکی از مستعدترین بخش ها است. کشور.
حاج اسماعیلی صنعت را دومین بخش اشتغال‌زا و ارزش‌افزای کشور عنوان کرد و گفت: ما بسیاری از منابع معدنی، معدنی، انرژی و نفتی کشور را حتی بخش محصولات کشاورزی را به صورت خام و فرآوری نشده صادر می‌کنیم. . استفاده از فناوری‌های نوین و شرکت‌های مبتنی بر علم، تعیین کننده تولید محصولات برای منابع داخلی خواهد بود و ضمن افزایش بهره‌وری، مشاغل جدیدی در این بخش تعریف می‌شود.
این کارشناس بازار کار تاکید کرد: اگر به جای صادرات مواد اولیه، آن محصولات را بسازیم، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، تولید داخلی نیز افزایش می یابد و در عین حال ثروت کشور افزایش می یابد و کل جمعیت افزایش می یابد. افزایش . . و رونق افزایش، افزایش، ایجاد مشاغل جدید و تولید محصولات می تواند ظرفیت سازی را در این حوزه ایجاد کند.
به گفته وی، اکنون صنعت یکی از بخش های مهم کشور است زیرا منابع زیادی به صورت نفت خام صادر می شود، بنابراین دولت باید از شرکت های علمی، فناوری های نوین و همکاری در این بخش ها استفاده کند. و کارآفرینان مولد هستند و ارزش افزوده ایجاد می کنند.
حاج اسماعیلی با بیان اینکه حوزه صنعت در کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشتر منابع خود را به صورت خام صادر می کنیم، نتوانسته ایم از ظرفیت صنعت به خوبی استفاده کنیم. تاکید گفتمان امسال بر مبحث دانش این است که روی پای خود بایستیم و به جای صادرات تجهیزات و ماشین آلات که باعث خروج پول از کشور می شود، با همکاری شرکت های علمی فناوری ها و دانش های جدید را ایجاد کنیم.
این فعال عرصه کار در عین حال شرکت های علم محور را موتور محرکه صنعت ارزیابی کرد و گفت: برای استفاده از فناوری های روز باید به توانمندی های داخلی تکیه کرد و نیازهای داخلی را با نوآوری برآورده کرد. شرکت های مبتنی بر علم.”
وی به توانایی بالای بخش کشاورزی در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: بعد از کرونا به دلیل تامین غذای عمومی ارزش بخش کشاورزی را بیش از گذشته درک کردیم. اکنون پس از شیوع ویروس کرونا به ویژه جنگ روسیه و اوکراین، منابع غذایی در جهان گران شده است و این موضوع اهمیت تولید و افزایش ارزش منابع کشاورزی را به دلیل کمبود آب در کشور نشان می دهد. باید از آن برای داشتن یک بهینه در بخش کشاورزی استفاده شود.
حاج اسماعیلی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیش از گذشته به افراد تحصیلکرده و آگاه نیاز دارد، اظهار داشت: برای مدیریت منابع آب و زمین در کشور، ظرفیت فارغ التحصیلان و حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی که دروس زیادی در حوزه کشاورزی دارند، است. بخش باید در دانشگاه ها استفاده شود، گفتیم از آن استفاده کنیم.
به گفته این کارشناس بازار کار، اگر امروز جنگ روسیه و اوکراین به پایان برسد، به دلیل آسیب های ناشی از ویروس کرونا و جنگ اوکراین و روسیه، حداقل در 5 سال آینده منابع غذایی جهان با بحران مواجه خواهد شد.
وی در پایان از دولت خواست تا زیرساخت های لازم را در بخش کشاورزی فراهم کند و از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی استفاده کند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا