تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نایب قهرمان جهان شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسابقات جهانی کشتی جوانان در روزهای 29 ، 30 و 31 آگوست در شهر اوفا روسیه برگزار شد و 5 مدال برنز توسط منمن محمدی در 63 کیلوگرم ، محمد حسین آذرمکت در 77 کیلوگرم به دست آمد. کیلوگرم ، محمد ناقوسی (82 کیلوگرم) ، مرتضی القوسی (97 کیلوگرم) و امیر محمد بیات (130 کیلوگرم) با 130 امتیاز دوم شدند.

تیم روسیه با 183 امتیاز قهرمان شد و تیم آذربایجان با 101 امتیاز سوم شد.

نتایج قهرمانان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم ، امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 از سد المیر علی اف آذربایجان عبور کرد. در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی ، آدام اوزون با نتیجه 8 بر صفر ترکیه را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله اسخار کوربایف از قزاقستان با نتیجه 10 بر 6 تن را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این مسابقات با نتیجه 3 بر 1 علی مردون عبدالله اف ازبکستانی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم ، سعید میل میل در دور نخست ، ادموند نظریان ، قهرمان بزرگسالان بلغارستان اروپا ، ادموند نظاریان را 2 بر 2 شکست داد. در دور دوم مرت ایلبارز از ترکیه با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله اسماعیلی 7-4 از سد نورسلطان بازاربایف قزاقستان گذشت و به نیمه نهایی رسید. مایل اسماعیل ارسلان بک سلیموف لهستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی با نتیجه 7 بر 3 مقابل دینام اسلام باماتوف روسیه شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در دسته 63 کیلوگرم ، منمن محمدی پس از استراحت در دور اول ، لاجوجائی از آمریکا را در دور دوم 8 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر 3 مقابل ساید باکایف روسی شکست خورد و به دلیل حضور این حریف در رقابت های نهایی ، محمدی راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه ضیا باباشف از آذربایجان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و از دور مسابقات کنار رفت. در این مسابقات او مانوئل استویچا از رومانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مغلوب دین کوشکار قزاقستان شد و به دلیل شکست این ورزشکار در مرحله یک چهارم نهایی ، سهرابی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم ، امیر عبدی در دور اول با نتیجه 5 بر 3 مغلوب یوجین بایدسوف روسی شد و به دلیل حضور این کشتی گیران در رقابت های نهایی ، عبدی دوباره راهی گروه شانس شد. در این گروه ابتدا لوکا مولوبابیچ از کرواسی با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و در دیدار دوم ولادیسلاو یوتوشنکو از اوکراین با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به دور مقدماتی راه یافت. وی با نتیجه 9 بر 6 مغلوب آتیلا توسماگی مجارستانی شد و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم ، محمد حسین آذرمخت پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 4 مغلوب آکسایوس موکوبو از نروژ شد و از آنجا که این قهرمانان به فینال صعود کردند ، آذرمخت به گروه شانس برگشت. وی در این گروه کریستوفر کلانی را در مجارستان با نتیجه 5 بر 2 شکست داد و برای مسابقه رده بندی شد. در این مسابقات آذرمخت با نتیجه 8 بر 4 تیم عماد ابولهلات مصر را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم ، محمد نقوسی در دور اول با نتیجه 9 بر 5 و ضربه فنی از فارس فرش را از مصر گرفت. او در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب مارسل استارکنبورگ از هلند شد و از آنجا که این قهرمانان به دیدار نهایی صعود کرده بودند ، او نیز به گروه شکست رفت. ناگوزی برای اولین بار در این گروه با نتیجه 9 بر آدام گارگیولا از لهستان پیروز شد. در مبارزه دیگر با نتیجه 5 بر صفر مقابل امیرخان سچوف از روسیه به برتری رسید و راهی مسابقه شد. وی در این رقابت ها میکیتا اکسیسیف اوکراین-اوکراین را 11 بر 5 شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 87 کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول 4 بر 3 مقابل آلگوت کالمن از سوئد شکست خورد و به دلیل حذف این کشتی گیران در دور بعد ، عابدی درزی حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم مرتضی القوسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 3 مقابل ایگناس بوکاسکاس از لیتوانی به برتری رسید. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی ، هایک خالویان از ارمنستان را با نتیجه 2-1 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. او در بازی با پاول هلینچوک از بلاروس با نتیجه 10-1 شکست خورد و راهی پلی آف شد. القوسی در این مسابقات مارکوس وارن نروژی را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر محمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 2 بر 3 مغلوب سرخان ممادوف از آذربایجان شد و به دلیل حضور این قهرمان در دیدار پایانی ، بیات به گروه بازنده ها رفت. او در این گروه توماس واورزینز از لهستان را 4 بر 1 شکست داد و راهی این رقابت ها شد. در این مسابقات بیات نیکلاس نتونیاس از یونان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و مدال برنز را از آن خود کرد.

آمار انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- امیررضا ده بزرگی (ایران) 2- علی مردون عبدالله اف (ازبکستان) 3- المیر علی اف (آذربایجان) و آکیلکات کلژیگیت اولو (قرقیزستان)
60 کیلوگرم: 1- دین اسلام باماتوف (روسیه) 2- سعید میل (ایران) 3- نیهات ممدالی (آذربایجان) و مرت ایلبارس (ترکیه)
63 کیلوگرم: 1- ساید باکایف (روسیه) 2- دیه گو چخیکووادزه (گرجستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیکلاس اولن (سوئد)
67 کیلوگرم: 1- حصرت جعفر (آذربایجان) 2- سهاک هوهانیسیان (ارمنستان) 3- مسلم ایمادایف (روسیه) و ماریان هولوبوفسکی (اوکراین) 3 23- دانیال سهرابی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- یوجین بیداسوف (روسیه) 2- گئورگی چخیکووادزه (گرجستان) 3- آتیلا توسماگی (مجارستان) و شانت خاچاتریان (ارمنستان) 5- امیر عبدی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- اسلام علی اف (روسیه) 2- آکسیوس موکوبو (نروژ) 3- محمد حسین آذرمخت (ایران) و الکساندرین گوتو (مولداوی)
82 کیلوگرم: 1- مارسل استارکنبورگ (هلند) 2- کارن خاچاتریان (ارمنستان) 3- محمد نقوسی (ایران) و صبا مامالادزه (گرجستان)
87 کیلوگرم: 1- عدلان عامریف (روسیه) 2- تایرون استارکنبورگ (هلند) 3- الکساندر پریماچنکو (اوکراین) و تانسل اورتوزو (ترکیه) … 13- علی عابدی درزی (ایرانران)
97 کیلوگرم: 1- پل هلینچوک (بلاروس) 2- الکسی میلشین (روسیه) 3- مرتضی القوسی (ایران) و براکستون آموس (آمریکا)
130 کیلوگرم: 1- محمد باکیر (ترکیه) 2- سرکسان ممدوف (آذربایجان) 3- امیر محمد بیات (ایران) و آرمن چولوکیان (روسیه)

رده بندی تیم ها: 1- روسیه 183 امتیاز 2- ایران 130 امتیاز 3- آذربایجان 101 امتیاز 4- ترکیه 87 امتیاز 5- گرجستان 81 امتیاز 6- ارمنستان 67 امتیاز 7- ازبکستان 52 امتیاز 8- اوکراینکراینا 48 امتیاز 9- هلند 45 امتیاز 10- بلاروس 39 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا