تکنیک‌های موفقیت در کنکور و رتبه برتر شدن

تکنیک هایی برای قبولی در کنکور و کسب بهترین رتبه

بهترین راه برای شناخت تکنیک های موفقیت در کنکور و کسب نمره بهتر، استفاده از تجربیات داوطلبان موفق کنکور و استفاده از مشاوره و برنامه ریزی کنکور است.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، بهترین راه برای شناخت تکنیک های موفقیت در کنکور و کسب رتبه بالا، استفاده از تجربیات داوطلبان موفق در آزمون و بهترین راه برای شناخت تکنیک هاست. موفقیت در کنکور.کنکور. از آن برای مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور استفاده کنید. با توجه به فرصت محدود مطالعه تمامی دروس، رقابت شدید داوطلبان و منابع مختلف کنکور، لازم است با این تکنیک های کاربردی آشنا شوید.

تجربه دانش آموزان رتبه های بالای کنکور در سال های گذشته ثابت کرده است که استفاده از منابع مختلف به تنهایی برای کمک به مطالعه و مطالعه زیاد کافی نیست، برای کسب نمره قابل قبول در کنکور رعایت رصد ضروری است. . چند نکته، با پیروی از چند روش مهم و مفید که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، موفقیت شما در آزمون سراسری تضمین می شود. مطمئن باشید با استفاده از راهکارهای ارائه شده راه خود را برای قبولی در آزمون آسان می کنید.

مهمترین تکنیک های موفقیت در کنکور

با توجه به اهمیت کنکور در سرنوشت و آینده افراد، بسیاری از دانش آموزان قصد دارند چندین سال قبل کنکور را ترک کنند. تحقیقات زیاد، هوش بالا و وسایل کمک مطالعه همگی در سایه یک برنامه ریزی صحیح و اصولی به نتیجه مطلوب می رسند. حتی ممکن است با نزدیک شدن به زمان آزمون سراسری استرس تان بیشتر شود و امیدتان به قبولی در آزمون را از دست بدهید. برنامه مطالعاتی خود را تا کنکور دنبال کنید. در ادامه به بررسی سه مورد از کلیدهای موفقیت در کنکور و کسب رتبه بالا در کنکور می پردازیم.

برنامه ریزی دقیق و اصول کنکور سراسری

اگر می خواهید در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول شوید باید از تکنیک های درست پیروی کنید. مهم نیست چقدر با انگیزه و مصمم هستید، نظم و انضباط مهم است. در واقع نظم منبع رشد است نه فقط انگیزه. زیاد خواندن مهم نیست، مهم کیفیت مطالعه و داشتن برنامه و استاندارد اولیه است.

در واقع داشتن برنامه ریزی مناسب و استاندارد در هر شغلی به خصوص برای داوطلبان کنکور سراسری که می توانند با استفاده از یک طرح کاربردی و استاندارد شانس قبولی و کسب رتبه بالا را افزایش دهند، ضروری است. ایدی نوین آموزش رایگان تهیه طرح کنکور را برای داوطلبان ارائه می کند و می توانید از آن برای طراحی طرح خود استفاده کنید. همچنین در ادامه این مقاله به بررسی نکات مهمی می پردازیم که در برنامه ریزی کنکور سراسری باید مورد توجه قرار گیرد:

  • زمان مطالعه برای قبولی در کنکور: یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور سراسری که اغلب مشاوران تحصیلی از آن سوال می کنند، داشتن زمان کافی برای مطالعه است. در واقع پاسخ خاصی برای این سوال وجود ندارد و زمان مطالعه هر دانش آموز با توجه به سطح علمی و اهداف و انگیزه او متفاوت است. به یاد داشته باشید که اگر هدف شما کسب نمره بالا در آزمون سراسری است، برای مطالعه به تلاش و زمان زیادی نیاز دارید.
  • پومودورو: روش پومودورو یکی از موثرترین روش های مطالعه برای کنکور است. در این روش تحقیقاتی، داوطلبان سه نوبت به مدت بیست دقیقه مطالعه می کنند و بین هر بار پنج دقیقه استراحت می کنند و سپس نیم ساعت استراحت می کنند و دوباره این روند را تکرار می کنند. یکی دیگر از روش های مطالعه که مسلماً از روش قبلی پرطرفدارتر است، یک ساعت مطالعه مفید و یک چهارم استراحت مفید بعد از مطالعه است.
  • زمان خواب در امتحان: خواب کافی نقش مهمی در سلامت انسان دارد به خصوص افرادی که فعالیت ذهنی بالایی دارند به خواب کافی نیاز دارند. خواب فرصتی برای بدن شما است که به خود فشار بیاورد و خود را ترمیم کند تا عملکرد سالم خود را حفظ کند. هر چه بیشتر به اندازه کافی نخوابید، بیشتر بر بدن، ذهن و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. با خواب کافی، حافظه شما تقویت شده و اضطراب و استرس شما کاهش می یابد.

تکنیک هایی برای قبولی در کنکور و کسب بهترین رتبه

میانگین خواب یک فرد کنکور حدود 6 ساعت است، این میزان خواب باعث افزایش کیفیت مطالعه شما می شود. علاوه بر خواب کافی، خواب با کیفیت نیز مهم است. برای داشتن خواب باکیفیت در طول امتحان، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. به خودتان زمان کافی برای خواب بدهید: حداقل 6 ساعت خواب شبانه را در اولویت قرار دهید.
  2. برنامه خواب خود را حفظ کنید: هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید، سعی کنید این برنامه خواب را هر روز در ذهن داشته باشید
  3. محیط اتاق خواب خود را بهینه کنید: زمان استفاده از صفحه نمایش را هنگام خواب محدود کنید و اتاق خواب خود را خنک، تاریک و ساکت نگه دارید.
  4. یک روال قبل از خواب ایجاد کنید: یک برنامه منظم قبل از خواب همراه با فعالیت های آرامش بخش، مانند دوش گرفتن، می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.
  5. زمانی را که بیدار هستید در رختخواب نگذرانید: از تخت خود فقط برای خواب استفاده کنید. اگر مشکل خواب دارید، از رختخواب بلند شوید و اتاق خواب خود را ترک کنید تا دوباره به خواب بروید.
  6. برو بیرون: سعی کنید در طول روز زمانی را بیرون از خانه و زیر نور خورشید بگذرانید.
  7. از خواب بعد از ظهر و عصر خودداری کنید: چرت عصر خود را خیلی نزدیک به زمان خواب برنامه ریزی نکنید، زیرا این کار خواب راحت را برای شما دشوار می کند.
  8. مراقب باشید قبل از خواب چه می خورید: اگر قبل از خواب مایعات زیادی می نوشید، ممکن است در طول شب از خواب بیدار شوید و از حمام استفاده کنید. همچنین از مصرف کافئین که می تواند خواب شما را مختل کند، خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های خواب برای امتحانات پیشرفته، به New Identity مراجعه کنید.

یادگیری تکنیک های تجربی

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه برتر، ارتقای مهارت های تست زنی است. از آنجایی که تمام امتحانات در سنوات تحصیلی برای قبولی در آزمون تعیین کننده است، باید در آزمون تسلط کافی کسب کنید. این مبحث بسیار مهم است زیرا تجربه ثابت کرده است که بسیاری از دانش آموزان سطح قوی به دلیل نداشتن مهارت کافی در آزمون به نتیجه دلخواه خود در کنکور سراسری نمی رسند. در مقاله زیر با راه های افزایش مهارت تست زنی در کنکور آشنا می شویم؛

  • تمرین مداوم و منسجم: برای اینکه بتوانید خیلی سریع نکات هر آزمون را تشخیص دهید و گزینه مناسب را انتخاب کنید، باید بسیار عملی باشید. استفاده از منابع آزمون معتبر و استاندارد یکی از راه های عملی برای افزایش تسلط بر مواد و مهارت های تست زنی است.
  • در امتحانات معقول شرکت کنید: داوطلبان آزمون سراسری با شرکت در آزمون های آزمایشی، علاوه بر آشنایی با سوالات آزمون سراسری، نقاط قوت و ضعف خود را یاد می گیرند و توانایی خود را برای شرکت در آزمون ارتقا می دهند.
  • از معنی زمان استفاده کنید: با کمک کرونومتر می توانید سرعت تست خود را افزایش دهید با استفاده از کرونومتر زمان مشخصی را برای پاسخگویی به تست ها تعیین می کنید و در نتیجه با تکرار و تمرین سرعت تست شما افزایش می یابد.
  • تکنیک استفاده از دو قلم: برای انجام این تکنیک به دو مداد آبی و قرمز نیاز دارید. در حین امتحان تست هایی را که در زمان استاندارد پاسخ داده اید با خودکار آبی و سوالاتی که خارج از وقت پاسخ داده اید با خودکار قرمز علامت بزنید تا در نهایت زمان و سرعت آزمون خود را مشخص کنید.
  • استفاده از تکنیک های تست پیشرفته: از جمله تکنیک های تست پیشرفته که سرعت شما را افزایش می دهد، روش های تست معکوس، تکنیک حذف گزینه ها و تکنیک ضرب و کاهش است.

مدیریت زمان در کنکور سراسری

مدیریت زمان در کنکور سراسری یکی از تکنیک های موفقیت در کنکور و کسب رتبه بالا است. بنابراین لازم است تا حد امکان با یادگیری روش های مدیریت زمان به تمامی سوالات پاسخ داده شود.

تکنیک هایی برای قبولی در کنکور و کسب بهترین رتبه

  • پاسخ به سوالات آسان است: باید بدانید که تمامی سوالات آسان، متوسط ​​و سخت کنکور سراسری نمره یکسانی دارند پس بهتر است ابتدا به سوالات آسان کنکور پاسخ دهید و سوالات سخت و وقت گیر را علامت گذاری کنید و بعدا به آنها بپردازید. . سوالات وقت گیر شروع با سوالات آسان به شما این امکان را می دهد که زمان خود را با دقت تقسیم کنید و مهمتر از آن، اعتماد به نفس شما را در طول امتحان افزایش می دهد. این استراتژی اعتماد به نفس شما را برای بهتر شدن در کنکور افزایش می دهد.
  • از فکر کردن بیش از حد به سوالات خودداری کنید: دانش آموزان اغلب در تلاش برای یافتن پاسخ یک سوال بسیار خسته می شوند. ثابت ماندن روی سوالات برای مدت طولانی در طول امتحان می تواند وقت شما را تلف کند. در عوض، به سؤال دیگری بروید و اگر زمان باقی مانده است، بعداً به سؤال مشکل بازگردید.
  • به یاد داشته باشید که کسب مهارت در تست زنی و مدیریت زمان مستلزم تمرین مداوم و شرکت در آزمون های مختلف است. با شرکت در آزمون های آزمایشی مختلف می توانید به مرور زمان مهارت های تست زنی خود را ارتقا دهید.

در پایان مقاله تکنیک های قبولی در کنکور و کسب رتبه برتر بهتر است بدانید که اگرچه قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور کار ساده ای نیست اما با شناخت خود و در آموزش طرح هویت جدید با به کارگیری صحیح تکنیک های استاندارد می توانید مهارت های لازم برای قبولی در کنکور را کسب کنید. پیروزی

دکمه بازگشت به بالا