تکلیف دانشجویانی که در کنکور تقلب کرده‌اند چیست؟

رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانش آموزانی که در آزمون سراسری بر اساس هیئت رسیدگی به تخلفات حقوق می گیرند، گفت: رویکرد قانونگذار این است که این افراد «داوطلب» نیستند، بلکه «دانشجو» هستند. هیأت رسیدگی به تخلفات حق رسیدگی ندارد و باید با اثبات قانون برخورد کنیم.

به گزارش شیمیشی، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری در دیوان عدالت اداری درباره بیشترین شکایات طلاب اظهار کرد: شکایات طلاب مربوط به عملکرد کمیسیون های رسیدگی به تخلفات امتحانات سراسری و … است. از آنها شکایت می شود. . در این منطقه ثبت شده است. در این راستا دو نوع شکایت در دیوان عدالت قابل طرح است.

وی همچنین گفت: یکی از شکایت ها این است که از دانش آموز دستگاه های تقلب پیدا شده و هیئت رسیدگی به تخلفات وی را از ادامه تحصیل منع کرده است و این فرد مخالف تصمیم است و می خواهد خود را تبرئه کند و در صورت عدم رضایت. . و رأی هیأت تجدیدنظر مؤسسه ارزیابی از زمان ابلاغ رأی شکایت به دیوان عدالت 3 ماه مهلت دارد و رویکرد دیوان عدالت نیز مبتنی بر اسناد و مدارک جعلی است. دانش آموزان در امتحان و آنچه کشف کردند. در صورت وجود دلایل رأی در دیوان عدالت تأیید می شود و در غیر این صورت رأی باطل می شود. آن یکی

وی همچنین گفت: بخشی دیگر و عمده شکایات دانش آموزان مربوط به کسانی است که در جلسه امتحان چیزی پیدا نکردند. بعد از شروع دوره بورس، گاهی دانشجو تا ترم 7 درس خوانده و در جلسه امتحان به آنها می گویند که شبهه تقلب وجود دارد و نمره ای که داده اید مانند بسیاری از افرادی است که مشکوک به تقلب هستند. یا با نمرات مدرسه.. شما با هم کنار نمی آیید. دلایل مشکوک است و موضوع در هیأت تخلفات و بررسی مجدد این دسته از افراد بررسی می شود و در صورت عدم کسب درجه قبولی آن فرد به دیوان عدالت شکایت می کند.

وی همچنین گفت: در اینجا دو رویکرد وجود دارد; یکی اینکه می گوییم دانش آموز در امتحان نمره نگرفته پس رای هیئت صحیح است. رویکرد دیگر قانونگذار این است که گفته است من اشتباه می کنم و در تحقیق و تفحص از ماده 11 اعلام کرد که فرد حاضر در صنف دیگر کاندیدای انتخابات نیست و هیچکس حق ندارد امتحان مجدد را از او بگیرد. داوطلبی که شک دارد باید مجدداً در امتحان شرکت کند و فردی که پس از تحصیل چندین سال در کلاس درس نشسته است، داوطلب نیست و دانشجو است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها نگران هستند و من این خبر را شنیدم که عده ای به دلیل اینکه تحت فشار روحی هستند خودکشی کرده اند. رویکرد قانونگذار این است که آنها داوطلب نیستند و دانشجو هستند و کمیته رسیدگی به تخلفات حق رسیدگی به آن تخلفات را ندارد و ما باید طبق قانون با آنها برخورد کنیم و جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم. دیوان عدالت و هیئت نگهبان همکاران ما را قانع کنند. تقریباً همه این را باور دارند تحقیق حقوقی برای این افراد است و آنها به عنوان “داوطلب” شناخته نمی شوند و باید به کلاس های خود بروند. دیوان عدالت نیز در این زمینه شروع به رای دادن کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا