استان ها

تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان سمنان

شیمیشی/سمنان ‍ معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان سمنان از نظارت مضاعف بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان با هدف زمینه‌سازی برای خدمات‌دهی مناسب این مجتمع‌های بین‌راهی در ایام نوروز و تعطیلات پایان سال خبر داد.

محسن لشکری شامگاه ۸ اسفند در حاشیه بازدید یکی از این مجتمع‌ها اظهار کرد: کارگروه نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از هم‌اکنون فرآیند بازدیدهای دوره‌ای خود برای رفع مشکلات احتمالی این مجتمع‌ها را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت مجتمع‌های بین‌راهی در ایام نوروز گفت: حجم بالای سفرها و ضرورت خدمات‌دهی به هم‌میهنان و زوار و مسافران نوروزی ایجاب می‌کند که مجتمع‌های بین‌راهی استان از هم‌اکنون مهیای سفرهای نوروزی شوند.

او از مجتمع‌های بین‌راهی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در کشور نام برد و افزود: وظیفه و کارکرد اصلی این مجتمع‌ها، تامین نیازهای اساسی مسافران،گردشگران و دیگر کاربران جاده و از جمله استراحت، رفع خستگی، تغذیه، تفریح، سوختگیری و…است.

لشکری اضافه کرد: مجتمع‌های بین راهی برخلاف گذشته امروزه در دنیا از اهمیت زیادی برخوردارند و از همین رو نظارت بر آنها در رضایتمندی عمومی نقش مهمی دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان سمنان با اشاره به یکنواختی و کویری بودن بخش زیادی از محورهای استان سمنان افزود: براساس نظرات کارشناسی ، یکنواختی و کویری بودن محورها از جمله عوامل موثر در شمار بالای واژگونی‌ها در محورهای استان است و از همین رو کارشناسان به رانندگان تاکید می‌کنند به فاصله هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند و لذا مجتمع‌های بین‌راهی جدا از خدمات متعدد به هم‌وطنان می‌توانند در کاهش سوانح جاده‌ای نیز موثر باشند.

وی تصریح کرد: در حمل ونقل جاده ای، خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی است که می‌تواند منجر به تصادفات مرگبار شود، از همین رو احداث مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی در جاده های کشور به منظور افزایش رفاه کاربران جاده ها و استراحت آنها مورد توجه جدی قرار دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای  استان با اشاره به اینکه محورهای استان سمنان از محورهای پرتردد در کشورند اضافه کرد: حدود ۶۵۰ کیلومتر از محور تهران- سمنان- مشهد در استان سمنان واقع شده و با توجه به عبور میلیونی زوار از این محور و همچنین قرار گرفتن استان در بین دو حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) و همچنین همجواری استان با استان های پرجمعیت و از جمله استان‌های شمالی، مجتمع‌های این محورها از اهمیت مضاعفی برخوردارند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های بین‌راهی موظفند خدمات با کیفیت به زوار، مسافران و کردشگران ارائه دهند گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بازدیدهای ادواری از این مجتمع‌ها کلیه بخش‌ها اعم از رستوران‌ها، نمازخانه‌ها ، آشپزخانه، جایگاه سوخت، ورودی و پارکینگ، رستوران، واحدهای فروش و عرضه مواد غذایی و سرویس‌های بهداشتی و…را مورد بازدید قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: تیم های کنترل و نظارت  اداره کل همواره در راستای ارائه خدمات مطلوب و انجام سفر ایمن نظارت‌های ویژه و مستمری بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین شهری در استان دارد و در ایام منتهی به پایان سال این نظارت‌ها نیز تشدید می‌یابد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای  استان در پایان با اشاره به رویکردهای دولت مردمی آیت الله رئیسی به رضایتمندی‌ مردم از مدیران و صاحبان مجتمع‌های بین‌راهی در استان خواست: با تامین حداکثری نیازهای رفاهی و ارائه خدمات با کیفیت به عموم مردم ، زوار و گردشگران به ارتقاء سطح رضایتمندی مردم، بیش از پیش کمک کنند.

وی با اذعان به اینکه جلب رضایت کاربران جاده و از جمله زوار حضرت ثامن(ع) از اهمیت بالایی برای مردم و مسوولان استان برخوردار است،تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای  استان با رصد و پایش مستمر این مجتمع‌ها، با هر گونه تخلف و اهمال‌کاری در این بخش، برابر قوانین برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا