توافق رومانی و اوکراین برای توسعه فناوری ۵G

اوکراین و رومانی توافقنامه همکاری جدیدی امضا کردند که بر اساس آن هر دو کشور در زمینه اقدامات امنیتی، توسعه 5g و تجدید زیرساخت ارتباطی اوکراین با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش شیمیشی، در این توافقنامه، رومانی از بازسازی زیرساخت های اوکراینی که با تهاجم روسیه اجرا شد، حمایت می کند. هدف این برنامه مشترک ارائه و ارتقاء زیرساخت دیجیتال ارائه شده توسط فدراسیون روسیه برای ارائه اینترنت به مناطق دورافتاده و دورافتاده است.

گفته می‌شود بهبود انعطاف‌پذیری و امنیت اطلاعات و تبادل شبکه‌های سایبری و زیرساخت‌های دیجیتال برای خدمات الکترونیکی تنظیم‌شده، بین ۵G بین مرزهای ۵G اوکراین و رومانی از دیگر اهداف این توافقنامه است.

از این رو رومانی نیز به لیست کشورهایی می پیوندد که مستقیماً از اوکراین در فضای مجازی حمایت می کنند.

به عبارت دیگر، با توجه به مکانیسم تالین و اعضای شرکت کننده آن از جمله استونی، هلند، کانادا، لهستان، ایالات متحده و بریتانیا نیز در این استراتژی جمعی برای اندازه گیری نیازهای امنیت سایبری اوکراین و تخصیص منابع برای برآورده کردن بازی می کنند. آنها به عنوان کشورهایی که در این استراتژی مشارکت دارند یکی هستند.

مشارکت هر کشور در این سازوکار توسط شرکت های فناور و سازمان های غیردولتی به عنوان مثال کشور، کشور پیشرو در این سازوکار تا سال 2024 است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا