ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

تاثیر گانودرما بر ناباروری

چکیده مطلب 

آیا می‌دانید قارچ‌های دارویی خاص طیف وسیعی از مشکلات باروری را درمان می‌کنند؟ در این مطلب راجع به تاثیر و مزایای قارچ گانودرما (ریشی) برای سلامت باروری صحبت می‌کنیم. اگر مشکلات باروری دارید حتما این مطلب را بخوانید.

قارچ گانودرما انواع مختلفی دارد و در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمازون یافت می‌شود. معمولاً این قارچ در درختان بلوط در جنوب شرقی و جنوب غربی ایالات متحده در حال رشد است. در شمال شرقی ایالات متحده، این گیاه را می‌توان در حال رشد روی درختان افرا یافت. علی رغم اینکه در سراسر جهان رشد می‌کند اما یافتن آن در طبیعت بسیار نادر است و به همین دلیل، معمولاً کشت می‌شود.

قارچ گانودرما برای افزایش احتمال بارداری در افرادی که مشکل باروری دارند، مفید است و شانس موثر بودن درمان‌های نازایی مانند IVF را بالا می‌برد. در این مطلب به طور گسترده راجع به تاثیر گانودرما بر درمان ناباروری صحبت می‌کنیم.

قارچ گانودرما در درمان نازایی 

هیچ مطالعه رسمی نشان دهنده این موضوع نیست که قارچ گانودرما می‌تواند ناباروری را درمان کند، تنها چیزی که برخی مطالعات اثبات کرده‌اند، برخی خواص سلامتی این قارچ جادویی است که می‌تواند به بهبود سلامتی کلی بدن (مانند کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، سلامت کبد و تعادل هورمونی) برای افزایش شانس باروری کمک کند.

تاثیر گانودرما بر ناباروری

برخی از مطالعات علمی نشان داده‌اند گانودرما بر نازایی ، تاثیر مثبتی دارد. تاثیر گانودرما بر نازایی در واقع به خاطر تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن، کنترل استرس، سلامت کبد و عملکرد جنسی است.

درمان نازایی با قارچ گانودرما در آقایان و خانم ها

اگر به دنبال یک روش طبیعی و سالم برای تقویت شانس باروری خود هستید، قارچ ریشی گیاهی قدرتمند است که می‌تواند به افزایش باروری در مردان و زنان کمک کند. قارچ گانودرما یا ریشی یک قارچ منحصر به فرد در سراسر جهان است که به دلیل توانایی در تقویت نشاط، سلامتی و ماندگاری مشهور است. این قارچ معمولاً برای تقویت سیستم ایمنی بدن و باروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. قارچ گانودرما با بهبود سیستم عصبی و کاهش پاسخ به استرس، به بهبود سلامت تولید مثل کمک می‌کند.

به علاوه، نشان داده شده است که خواص دارویی موجود در قارچ گانودرما از سلامت کبد پشتیبانی می‌کند، که برای بازگرداندن هورمون‌ها به تعادل و باروری بسیار مهم است.

شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک به ده‌ها مطلب پزشکی آنلاین به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

خواص قارچ گانودرما برای نازایی

قارچ گانودرما به دلایل زیر برای نازایی خاصیت دارد:

  1. قارچ گانودرما بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این قارچ پاسخ ایمنی بیش از حد (مانند بیماری خود ایمنی) را تنظیم می‌کند، اما فعالیت لنفوسیت‌های T را افزایش می‌دهد.
  2. همچنین ضد التهاب و ضد کاندیدا است و نشان داده شده است که در هنگام استرس از بدن پشتیبانی می‌کند. قارچ گانودرما یا Reishi یک آداپتوژن شناخته شده است. مطالعات نشان می‌دهد که عملکرد قشر آدرنال را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل در هنگام استرس توانایی پشتیبانی از بدن را دارد. مشکلات بهداشت باروری و ناباروری ممکن است سطح استرس فرد را افزایش دهد. برای کسانی که به سختی می‌توانند سطح استرس خود را مدیریت کنند، ممکن است قارچ گانودرما گزینه مناسبی باشد.
  3. قارچ گانودرما همچنین از کبد محافظت می‌کند. سلامت کبد برای تعادل هورمونی بسیار حیاتی است. توانایی قارچ ریشی در حمایت و محافظت از سلامت کبد ممکن است برای کسانی که چندین چرخه IUI دارویی ، IVF یا استفاده طولانی مدت از قرص‌های پیشگیری از بارداری را تجربه کرده‌اند، مفید باشد که ممکن است تأثیر آن بر کبد باشد.
  4. تأثیرات این قارچ روی بدن تجمعی است. این بدان معنی است که برای دستیابی به خواص قارچ گانودرما برای نازایی، استفاده روزانه و گذشت زمان ضروری است. نشان داده شده است که قارچ گانودرما در صورت تجویز روزانه در 3 دوز جداگانه (12 میلی لیتر عصاره قارچ گانودرما) ، باعث کاهش التهاب لگن می‌شود. توانایی قارچ ریشی در کاهش التهاب لگن ، آن را به عنوان کاندیدای خوبی برای مدیریت ناراحتی آندومتریوز ، فیبروم‌های رحمی ، دیسمنوره یا قاعدگی دردناک و بیماری التهابی لگن (PID) تبدیل کرده است.

فواید گانودرما برای درمان عفونت

یکی از دلایل نازایی زنان، عفونت دستگاه تناسلی زنان است. عفونت‌ها می‌توانند قسمت‌های مختلف دستگاه تناسلی داخلی یا خارجی زنان را درگیر کنند و سبب درد و به مرور زمان ناباروری آن‎ها شوند.
عفونت دستگاه تناسلی خارجی زنان (واژن و دهانه رحم) تاثیر زیادی بر روی نازایی زن ایجاد نمی‌کند و به درمان‌های ساده پاسخ می‌دهند. اما عفونت دستگاه تناسلی داخلی زنان (رحم، لوله‌های رحمی و تخمدان‌ها) که اساساً نوع باکتری و میکروبی این قسمت‌ها را آلوده می‌کند با عفونت ژنیتال خارجی متفاوت است و اگر درمان نشود ممکن است موجب ناباروری در زنان شود.

این عفونت‌ها ممکن است موجب بسته شدن و آسیب لوله‌های رحمی شود و از آنجایی که وجود لوله‌های رحمی برای انتقال تخمک و باروری آن توسط اسپرم ضروری است، عفونت لوله‌های رحمی حدوداً 10 درصد نازایی‌ها را تشکیل می‌دهد.

گاهی عفونت دستگاه تناسلی داخلی زنان، علائم خفیفی دارند و ممکن است شما متوجه علائم عفونت نشوید، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم خانم‌ها هر ۶ ماه برای کنترل سلامتی خود به متخصصین زنان مراجعه کنند. گاهی عفونت‌های داخلی به صورت ناگهانی و شدید و با علائمی مانند تب، ترشحات واژینال و… همراه هستند که اگر تشخیص داده نشوند در سال‌های بعد (هنگام مراجعه خانم برای درمان نازایی) پزشک با گرفتن عکس رنگی سابقه عفونت در سال‌های قبل را که موجب نازایی و بسته شدن لوله‌های رحمی شده را مشاهده می‌کند.

درکنار اقدامات پزشکی برای درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان می‌توانید از مکمل درمانی مانند قارچ گانودرما نیز استفاده کنید. قارچ گانودرما با تقویت سیستم ایمنی بدن عفونت‌های بدن را از بین می‌برد و همچنین باعث تقویت تخمدان‌ها می‌شود و خطر نازایی را کاهش می‌دهد.

قارچ گانودرما برای بارداری (احتیاطات لازم)

اگر شما برای درمان نازایی خود می‎خواهید قارچ گانودرما مصرف کنید، حتماً قبل از مصرف این قارچ، به نکات زیر توجه نمایید. زیرا مصرف این قارچ برای برخی از  افراد ممکن است خطرناک باشد:

  • اگر فشار خون پایین داشته باشید یا برای بالا بردن فشار خون خود اقدام به درمان کرده باشید.
  • اگر داروهای دیابت مصرف می‌کنید.
  • در صورتی که اختلال سیستم ایمنی دارید و یا داروهای آن را مصرف می‌کنید.
  • در صورتی که از داروهای فشار خون استفاده می‌کنید.
  • در صورت بارداری یا شیردهی از مصرف قارچ ریشی خودداری کنید، زیرا مطالعه کافی در مورد ایمنی مصرف قارچ گانودرما در این شرایط صورت نگرفته است.
  • اگر از داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، وارفارین و هپارین استفاده می‌کنید، زیرا فعل و انفعالات قارچ گانودرما ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.
  • مصرف دوزهای زیاد قارچ گانودرما ممکن است در افرادی که تعداد پلاکت بسیار پایینی دارند، خونریزی را بیشتر می‌کند.

طرز مصرف قارچ گانودرما برای بارداری 

قارچ گانودرما به عنوان یک ماده غذایی کشت و فروخته می‌شود، اما ممکن است سفت و تلخ باشد. وقتی می‌خواهید برای سلامتی و به عنوان یک گیاه دارویی و برای بارداری از این قارچ استفاده کنید، باید خشک شده این قارچ را به صورت عصاره مصرف نمایید. عصاره قارچ گانودرما به شکل‌های زیر در دسترس است:

دوز مناسب قارچ گانودرما برای باروری

دوز مناسب قارچ گانودرما ممکن است به عواملی بستگی داشته باشد که عبارتند از:

  • سن شما
  • شرایطی که قارچ برای آن تجویز می‌شود
  • شکل قارچ
  • سلامتی کلی شما

اما هریک از این دوزها یک دوز روزانه خوراکی معمولی است:

  • 9-1.5 گرم قارچ خشک خام
  • 1.5-1 گرم پودر ریشی
  • 1 میلی لیتر محلول reishi (تنتور)

آیا مصرف قارچ گانودرما برای باروری می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد

استفاده بیش از 6 ماه از قارچ گانودرما می‌تواند موجب بروز علائم آلرژیک و برخی عوارض جانبی شود:

  1. سرگیجه
  2. خارش
  3. راش
  4. سردرد
  5. ناراحتی معده
  6. خشکی دهان
  7. خشکی بینی و مجاری تنفسی
  8. خشکی گلو
  9. مدفوع خونین

اگر این عوارض برای شما آزاردهنده شد، به پزشک مراجعه کنید.

خواص قهوه گانودرما

قهوه گانودرما نوعی مخلوط نوشیدنی پودری است که به طور معمول حاوی قهوه فوری و عصاره پودر قارچ گانودرما یا ریشی است. ترکیبات دیگری مانند شکر، کرم خامه‌ای غیر لبنی نیز به آن اضافه شده است.

قهوه شکلات داغ دکتر بیز فراتر از یک قهوه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می‌دهد و بعضی اوقات نیز توسط افرادی استفاده می‌شود که دوست دارند میزان قهوه خود را کاهش دهند اما سطح انرژی آن‌ها همچنان بالا باشد. این قهوه سرشار از ویتامین C، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است تا میزان انرژی بدن را پایدار نگه دارد و دفاع طبیعی بدن را تقویت کند.برای اطلاع از قیمت قهوه فوری لاته دکتر بیز کلیک کنید.

تا به امروز ، هیچ مطالعه علمی اثرات بهداشتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که قارچ گانودرما به تنهایی ممکن است مزایای سلامتی خاصی را ارائه دهد:

  • گانودرما همچنین به عنوان منبع برتر آنتی اکسیدان‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های زیاد، با پیری و استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند.
  • عصاره قارچ گانودرما، حاوی دوزهای زیادی گلوتاتیون است که به آن آنتی اکسیدان Master می‌گویند. این ماده مغذی موجب بهبود توانایی بدن در سم زدایی کبد و کلیه شده و خطر مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی، خستگی مزمن و اختلالات ایمنی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، گلوتاتیون باعث افزایش طول عمر و کند شدن روند پیری می‌شود.
  • قهوه گانودرما همچنین حاوی ویتامین C است که منجر به کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود. همچنین عملکرد کبد و کلیه را بهبود می‌بخشد، علائم آسم را تسکین داده و مقاومت بدن را در برابر استرس افزایش می‌دهد.
  • به طور کلی طرفداران قهوه گانودرما ادعا می‌کنند قهوه گانودرما می‌تواند ایمنی را تقویت کند، به کاهش وزن کمک کند، با خستگی مقابله کند، باعث بهبود حافظه، افزایش استقامت و انرژی، کاهش کلسترول، کاهش التهاب، تسکین استرس، کند کردن روند پیری و تحریک گردش خون شود.
  • به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2016 از پنج مطالعه قبلی منتشر شده نتیجه گرفته است که قارچ گانودرما پتانسیل تقویت پاسخ تومور و تحریک ایمنی میزبان را دارد و می‌تواند به عنوان تقویت کننده درمان سرطان استفاده شود.
  • علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه گانودرما، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. مصرف قهوه گانودرما ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری پارکینسون) کمک کند.

پیشنهاد می‌کنیم که مطلب را از بخوانید تا اطلاعات کاملی راجع به قارچ گانودرما به دست آورید.

قهوه گانودرما برای نازایی 

همانطور که در بالا اشاره شد، قهوه ماسالا دکتر بیز که حاوی عصاره قارچ گانودرما است، خواص سلامتی متنوعی دارد و با بهبود سلامتی کلی بدن شما به درمان نازایی کمک می‌کند. این قارچ با تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم عصبی و کاهش پاسخ به استرس، افزایش سم زدایی و سلامت کبد (ایجاد تعادل هورمونی مورد نیاز برای باروری) و آنتی اکسیدان‌های فراوان به بهبود سلامت تولید مثل و افزایش شانس باروری کمک می‌کند.

نتیجه گیری:

تاثیر قارچ گانودرما بر درمان نازایی اثبات شده نیست، اما به خاطر خواص سلامتی جادویی این قارچ، مصرف آن با ایجاد تعادل هورمونی و بهبودی سلامتی عمومی بدن به افزایش شانس باروری کمک خواهد کرد. البته استفاده طولانی مدت و بیش از حد از قارچ گانودرما می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند که به همین خاطر باید این قارچ زیر نظر پزشک و در دوز مناسب مصرف گردد.

 

دکمه بازگشت به بالا