عمومی

آمادگی برای محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیمیشی ،

علیرضا رئیسی – معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شیمیشی گفت: یک عامل نمی تواند بیماری عروق ویروس کرونا قلب را کنترل کند ، چندین عامل باید در کنار هم قرار بگیرند تا بیماری عروق ویروس کرونا قلب را محدود کنند.
وی افزود: محدود کردن یک نفس به بیمارستان ها برای کند کردن زنجیره بیماری.
رئیسی گفت: “ما هفت برنامه داریم.” یکی از برنامه های ما اجرای محدودیت های هوشمند است. این برنامه شهرها را بررسی می کند و محل شیوع را مشخص می کند. شهرها به زرد ، قرمز و سفید تقسیم می شوند و معمولاً در یک یا دو شهرستان قرمز هستند.

وی گفت: یکی از برنامه ها افزایش تعداد آزمون ها است اما برنامه آزمون نیاز به بودجه دارد و دولت اخیراً بخشی از این بودجه را تأمین کرده است.
وی افزود: از چهارشنبه تا جمعه آینده یعنی ده روز محدودیت ها اعمال می شود تا ارزیابی ها انجام شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: در صورت نیاز به محدودیت های بیشتر ، این وضعیت تمدید می شود.

علیرضا رئیسی افزود: هر هفته جلسه ستاد ملی برگزار می شود و ما می توانیم هر هفته تصمیمات جدیدی برای برخی از شهرها بگیریم.
معاون وزیر بهداشت گفت: مردم باید برای محدودیت های بیشتر آماده شوند.
رئیسی افزود: اعلامیه تعطیلات به خوبی اجرا نمی شود. تعطیلاتی که پر از پیچیدگی باشد نه سرگرم کننده است و نه راحت. بیشتر مهمانی ها و اطراف باعث بیماری می شوند.
وی گفت: امروز اولین جلسه اردوگاه بود و تصمیمات خوبی گرفته شد. و ما در تلاشیم همان اردوگاه را به ریاست استاندار در استانها برگزار کنیم تا مصوبات اردوگاه به صورت قابل قبولی اجرا شود.

محمد مهدی شهریاری ، استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: در ابتدا در مورد محدودیت ها همکاری چندانی از مردم نبود اما اخیراً اصناف همکاری خوبی دارند.
وی افزود: ستاد استانی کرونا اجرای محدودیت ها را بیش از 90 درصد اعلام کرده است.
شهریاری با اشاره به محدودیت های بیمارستان در استان گفت: ما درخواست داریم که شهر ارومیه نیز به محدودیت های ویروس کرونا اضافه شود.

غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان نیز گفت: مسجدسلیمان و اهواز در محدودیت های تاج قرار گرفته اند و آمادگی لازم برای اجرای محدودیت ها فراهم شده است.

سید علی آقازاده ، فرماندار استان مرکزی با بیان اینکه تعداد تلفات در این استان تاکنون 876 مورد بوده است ، گفت: باید محدودیت های بیشتری اعمال شود.
وی افزود: اراک ، سده و دلیجان سه شهر حساس استان هستند.
استاندار استان مرکزی گفت: از سه هفته قبل محدودیت های تاج را افزایش داده ایم.

دکمه بازگشت به بالا