تلخ و شیرین زندگی یک بانوی فناور/ از انجام رسالت مادری تا کارآفرینی و بومی‌سازی دانش

خبرگزاری علم و فناوری آنا حسین بوذری; با یادآوری خاطره ای تلخ شروع به صحبت می کند. با اینکه اکنون نام “بانوی موفق” را در کشور یدک می کشد و موفقیت های کوچک و بزرگ بسیاری را به دست آورده است. اما این خاطره مرا سخت می کند.

او می‌گوید: «در دوران دانشجویی که صاحب دو فرزند شدم و برای تحصیل و کار مجبور شدم خانه را ترک کنم، احساس می‌کردم ممکن است مادر خوبی برای فرزندانم نباشم. چون دختر و پسرم مجبور بودند برای تحصیل من در خانه تنها بمانند و وقتی مادری را با فرزندش در خیابان دیدم اشک از چشمانم سرازیر شد چون در کنار فرزندانم نبودم. اما اکنون مطمئن هستم که با موفقیت های تحصیلی و پژوهشی، قطعا رسالت مادری خود را انجام داده ام.»

به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر به دنبال سوژه ای موثر و بانوی موفقی بودم که به تعبیر امروز همه باشد و فقط یک بازی نباشد. نقش مؤثر در محیط خانواده، حافظ روحیه زن و در عین حال داشتن حیا و از همه مهمتر شجاعت و اعتماد به نفس است.

البته این علاوه بر دستاوردهای علمی، پژوهشی، پژوهشی و آموزشی موضوع ماست، حتی اگر این مؤلفه ها لازم باشد; اما این کافی نیست. یک خانم موفق در زمینه های مختلف فعال است و دست از تلاش بر نمی دارد.

مریم گل آبادی، دانشیار گروه ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به اینکه تمامی مولفه هایی که برشمردیم را به یکباره و شاید بیشتر دارد و علاوه بر فعال بودن در حوزه فرهنگ و فرهنگ، بیان کرد: هنر ، در زمینه آموزش و مددکاری اجتماعی رهبر قدرتمندی است و مهمتر از آن دستی در اقتصاد و تجارت دارد.

علم و فناوری مهمترین فعالیت است گل آبادی او از کودکی به او علاقه زیادی داشت و با وجود اینکه مادرش را در 15 سالگی و چند سال بعد پدرش را از دست داد و فشارهای روحی زیادی را متحمل شد. اما او دست از تلاش برنداشت و در نهایت به بانویی موفق تبدیل شد که امروزه علاوه بر کسب و کار در زمینه بومی سازی دانش گیاهی نیز به موفقیت های بسیاری دست یافته است.

مریم گل آبادی از ابتدا شاگرد اول کلاس بود و این جریان حتی تا مقطع دکترا ادامه داشت و وقتی علت آن را جویا شدم. در پاسخ می گوید من از ابتدا علاقه زیادی به مطالعه و مطالعه داشتم و از خواندن خسته نشدم.

گل آبادی البته مهم ترین عامل موفقیت خود را همسرش می داند که همیشه در مسیر سخت تحصیل و کار یار و همراه او بوده و هیچ گاه حرفی برای آسیب رساندن به این معلم دانشگاه نگفته است و علم را منتشر کرده است. حدود 60 مقاله علمی ملی و بین المللی و دارای بیش از 10 پروژه دانشگاهی داخلی و خارجی.

من زندگی تلخ و شیرین یک فناوری/دانش وارداتی را به امید بومی سازی کسب و کار تجربه کرده ام.

وی پژوهشگر ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگر ارشد استان اصفهان، بالاترین فناور کشور، دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مدرس نمونه کشور و برترین فناور وزارت علوم، تحقیقات و پژوهش است. و فناوری. آخرین دستاورد گل آبادی کسب جایزه بهترین فناوری در دهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی است.

معتقدم همین دلایل کافی است تا نام مریم گل آبادی را در زمره یک زن نه موفق، اما بسیار موفق قرار دهیم.

خبرنگار آنا در طول روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و به مناسبت روز مادر گفتگوی نزدیک با مریم گل آبادی، دانشیار گروه تولیدات گیاهی و ژنتیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان. و مدیر عامل شرکت دانشبانیان آماده کرده است که متوجه می شوید:

دانشی که ناگهان به ثروت تبدیل شد

آنا: ابتدا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات خود در مقاطع مختلف صحبت کنید.

گل آبادی: مریم گل آبادی کارشناس گروه تولیدات گیاهی و ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و متولد 1351 هستم و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دبیرستان را در شهرستان خمینی شهر به پایان رساندم و رشته ام تجربی بود. مدرسه راهنمایی.

لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراندم و رشته تحصیلی ام مهندسی کشاورزی با تاکید بر زراعت و اصلاح نباتات بود.

در مقطع کارشناسی ارشد اصلاح نباتات و در مقطع دکتری اصلاح نباتات (ژنتیک بیومتریک) را انتخاب کردم و در سال 1395 از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شدم.

آنا: چه زمانی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شدید؟

گل آبادی: در سال 1394 بود که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به عنوان مدرس مشغول به کار شدم و از آن زمان تاکنون در این دانشگاه تدریس می کنم.

البته از همان زمان شروع به انجام یک پروژه تحقیقاتی کردم و این پروژه منجر به راه اندازی یک شرکت علمی به نام «نگین بازار دانش» شد و اکنون بیشتر وقت من در طول روز و هفته در این شرکت می گذرد. ماه ها و سال ها، زمانی که من تدریس می کنم. .

آنا: با توجه به توضیحاتی که از شما شنیدیم، گویا شاگرد اول کلاس بودید و روی میز اول نشسته اید.

گل آبادی: علاقه زیادی به مطالعه، مطالعه و مطالعه در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه داشتم. به همین دلیل همیشه رتبه های 1 تا 3 در کلاس یا بالاتر را کسب می کردم و همیشه به عنوان شاگرد اول و شاگرد اول شناخته می شدم.

از ابتدا علاقه زیادی به مطالعه و مطالعه داشتم و در زمینه مطالعه موفق بودم.

زنان و کودکان همه در یک کلمه; موفقیت

آنا: از پدر و مادرت و چند تا از خواهر و برادرت بگو.

گل آبادی: اما متأسفانه پدر و مادرم در قید حیات نیستند و من از شانس پدر و مادرم محروم هستم، در سن 15 سالگی مادرم را از دست دادم به همین دلیل مشکلات روحی جدی داشتم و از دست دادن مادرم فشار زیادی به من وارد کرد. ذهنی و ذهنی. دراز کشیدن

در زمانی که یک دختر خیلی به مادر نیاز دارد، مادرم فوت کرد و من به سختی گذشتم و پدرم چند سال بعد از مادرم فوت کرد و ما هشت خواهر و برادر و چهار خواهر و چهار برادر هستیم. که موفق هستند و فرزندانشان درس می خوانند و علاقه به مطالعه و مطالعه در فرزندان برادران و خواهرانم است.

آقای دکتر چند فرزند دارید و الان در چه مقطعی از تحصیل هستند؟

گل آبادی: من دو فرزند (دختر و پسر) دارم و پسرم مهرداد دانشجوی دکتری اقتصاد و دخترم دانشجوی کارشناسی تغذیه، صبا به دنیا آمد.

من زندگی تلخ و شیرین یک فناوری/دانش وارداتی را به امید بومی سازی کسب و کار تجربه کرده ام.

در طول تحصیل، کار و پژوهشم مجبور بوده ام چندین نقش را بازی کنم، اول نقش مادری برای فرزندانم، دوم نقش همسری برای همسرم و سوم نقش یک هیئت علمی دانشگاهی. در دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر دانشگاه دانشبانیان همه این نقش ها را همزمان بازی کردم و مجبور بودم در ساعات مختلف روز تغییر نقش بدهم و با همه این نقش ها روبرو شوم.

آنا: چگونه به این نقش ها رسیدید، آیا واقعاً با مشکل مواجه شدید و این به خاطر عشق شما به مطالعه و تحقیق است؟

گل آبادی: خداوند متعال را شاکرم که در محل کار و منزل بازخوردهای مثبتی دریافت کردم و از این رو توانستم وظایف مادری خود را در خانه و کارم را در محل کار انجام دهم و این به خاطر شادی است که در کار و خانه پیدا کردم. و خداوند متعال را شاکرم که به من قدرت و توان داد تا با کمک و حمایت خانواده و البته همسرم سختی ها و سختی های زیادی را که در این راه طی شده است، کم کنم و پیش بروم و سختی ها را تحمل کنم.

آنا: شما به عنوان یک مادر، یک خانم دانشگاهی، در عرصه علم و فناوری نیز مشغول هستید، احساسات خود را بیان می کنید و از سختی ها و شاید راحتی های این مسیر صحبت می کنید.

گل آبادی: در این جاده با خانواده خیلی خوش گذشت، وقتی انسان در جاده با مشکلاتی مواجه می شود، حتی یک اتفاق شاد کوچک برای انسان بسیار ارزشمند است.

خوشی هایی که در زندگی برای من اتفاق افتاده، بچه دار شدن خیلی زیاد است، از تولد فرزندانم تا موفقیت تحصیلی آنها، موفقیت های شغلی زیادی هم در محیط کار داشته ام که همه آنها لذت بخش بوده است.

آنا: میشه مثال بزنی؟

گل آبادی: پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگر برتر استان اصفهان، برترین فناور کشور، فناور برتر دانشگاه آزاد اسلامی، معلم نمونه کشوری و بهترین فناور از وزارت آموزش و پرورش شدم. ، تحقیقات و فناوری و هر یک از این موفقیت ها برای من و خانواده ام بسیار خوشحال شدم و تلاش هایی که با خانواده انجام دادم به نتایج خوبی منجر شد.

تجاری سازی 10 پروژه در داخل و خارج دانشگاه

آنا: به ذهن شما خطور کرد که یک شرکت علمی ایجاد کنید و در حال حاضر در چه زمینه هایی فعالیت دارید؟

گل آبادی: از آنجایی که دانش آموزشی من عمدتاً از خارج از کشور می آمد، قصد داشتم شرکتی را برای بومی سازی این دانش و علاوه بر فعالیت بیشتر در زمینه کسب و کار تاسیس کنم، بنابراین پس از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به عنوان عضویت پذیرفته شدم و شروع به کار کردم. یک پروژه تحقیقاتی بود و با مشارکت علمی وارد مرحله بعدی زندگی موفق شدم و با همکاری تیم تحقیقاتی به موفقیت های زیادی دست یافتم که باعث شد از خودم، تحصیلات و تلاشم راضی باشم. برای مطالعه من ساخته شده است

خدای متعال را شاکرم که در محل کار و منزل بازخوردهای مثبتی دریافت کردم و توانستم به وظیفه مادری خود در خانه و وظیفه حرفه ای خود در محل کار عمل کنم و این به دلیل خوشحالی است که در آن مشاهده کردم. محل کار و در خانه .

آنچه را که به صورت تئوری یاد گرفتم، در عمل انجام دادم و مهمتر از آن، برای افراد زیادی شغل ایجاد کردم و توانستم دانشی را که قبلا انجام شده بود، بومی سازی کنم. البته همه این عوامل با کمک و حمایت تیم تحقیقاتی محقق شد. نه تنها این عوامل باعث شد من از زندگی اجتماعی و علمی راضی باشم. چون توانستم علم را به عمل و ثروت تبدیل کنم.

آنا: از دستاوردهای ملی، بین المللی و دانشگاهی خود بیشتر بگویید.

گل آبادی: علاوه بر فعالیت علمی و موضوعات مرتبط، مطالعات زیادی در مجموعه پژوهش و دانش انجام داده ام و حدود 60 مقاله علمی داخلی و بین المللی منتشر کرده ام و دو کتاب و بیش از 10 پروژه در داخل و خارج از دانشگاه دارم. اکثر این مطالعات به مرحله تجاری سازی و تولید ثروت رسیده اند و این یکی از رضایت بخش ترین تلاش هایی است که در زندگی خود انجام داده ام.

بسیار خوشحالم و خوشحالم که فرزندانم موفق هستند و به راهی که انتظار داشتم رسیده اند و در حال حرکت رو به جلو هستند و مهمتر از همه این است که فرزندانم از انتخاب رشته و مسیر و قطعا مادرشان در این مسیر رضایت کامل دارند. به عنوان یک زن دیده می شود. برای خود مدل کنید

آنا: از خودت و زندگی اجتماعی و تحصیلی ات راضی هستی؟

گل آبادی: من در زندگی با مشکلات زیادی روبرو شدم. اما موفقیت ها و موقعیت های به دست آمده آن سختی ها را شیرین کرد و زمانی بود که فرزندانم بدون من در خانه می ماندند، بیشتر مادران با فرزندانشان. چون به دنبال درس و کار بودم و بارها وقتی کودکی را می دیدم که با مادرش راه می رود، اشک از چشمانم سرازیر می شد چون کنار بچه هایم نبودم و شاید برای بچه هایم و خودم مادر نبودم. فکر می کنم کارم را درست انجام نمی دهم. .

من زندگی تلخ و شیرین یک فناوری/دانش وارداتی را به امید بومی سازی کسب و کار تجربه کرده ام.

آنا: حالا با این همه موفقیتی که به دست آورده اید، هنوز احساس می کنید که به وظیفه مادری خود در قبال فرزندانتان عمل نکرده اید؟

گل آبادی: الان نه. وقتی می بینم فرزندانم در جامعه بسیار موفق و پذیرفته شده اند، مطمئن می شوم که وظیفه مادری خود را به درستی انجام داده ام و همه این عوامل در خانواده به لطف کمک، همکاری و همکاری همسرم بوده است. و در تمام طول راه با من بود و در هیچ مرحله ای مرا اذیت نکرد و حمایت و کمکم کرد.

البته همسرم هم فارغ التحصیل دانشگاه است، به همین دلیل دستاوردهای علمی من برای همسرم بسیار ارزشمند و مهم بود و در واقع او در زمینه تحصیلی و تحصیلی به همسر و فرزندانم انگیزه داد.

دکمه بازگشت به بالا