تقابل ایران خودرو و جیلی چین/ بک X۳ پرو یا پژو ۲۰۷i اتوماتیک؟ /عکس

امیر مسعود عابدین: نماینده شرکت خودروسازی ایران در این رقابت پژو 207 اتوماتیک است و از طرفی Back X3 Pro به عنوان نماینده چین آماده است. البته باید این رقابت را بدون اعضای بدن و کلاس در نظر بگیریم. چون پشتش کراس اوور کامپکت x3 pro و پژو 207 آی که اومده. بنابراین ما این دو خودرو را فقط از نظر اقتصادی مقایسه می کنیم.

بیشتر بخوانید:

Back X3 Pro یا Geely X3 Pro (که در برخی بازارها با نام Maple X3 Pro نیز شناخته می شود) توسط خودروسازی بام تولید خواهد شد. این خودروساز نام جدیدی (BAC) برای این محصول انتخاب کرده است. این خودرو در حال حاضر منتظر است تا قیمت شورای رقابت به بازار بیاید.

در طرف دیگر این رقابت یکی از معروف ترین محصولات ایران خودرو 207i یا 206 پلاس قرار دارد. پژو 206 پلاس در واقع پروژه ای از وب سایت برزیلی شرکت پژو برای توسعه و عرضه پژو 206 در آمریکای جنوبی است و در نهایت در کشورهای آمریکای جنوبی، چین، ایران، مالزی و … تولید و عرضه می شود. پژو 207i بر اساس پلت فرم پژو 206 تولید می شود و در واقع چهره آن است.

طراحی بیرونی

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

ظاهر و طراحی بک ایکس 3 پرو در بازار ایران کمی عجیب و منحصر به فرد به نظر می رسد، اما با وجود اقتصادی بودن، ظاهری جذاب دارد و به دلیل پوشش مشکی رنگ، چهره ای اسپرت دریافت کرده است.

بدنه با نوارهای عمودی و ابزار کرومی، گلگیر جلو با دریچه عریض، چراغ های عقب چند ضلعی با گرافیک اسپرت و رینگ های آلومینیومی 16 اینچی از ویژگی های طراحی این خودرو است.

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

طراحی پژو 207 از آنجایی که چندین سال میهمان بازار خودروی ایران بوده نیاز به تحقیق و تحلیل گسترده ندارد. در مجموع با طراحی مبتنی بر پلت فرم قدیمی (پژو 206) همراه با عناصر مدرن روبرو هستیم.

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

پژو 207 اتومات با سه تیپ مختلف از نظر ظاهری که عبارتند از: قاب فلزی، پایه پانورامیک و 207 چند رنگ. همه این مدل های متعدد توسط ایران خودرو ساخته شده تا این پیرمرد فرانسوی جذابیت بیشتری داشته باشد.

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

طراحی کابین و امکانات

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

کابینت Back X3 Pro اقتصادی و در عین حال عاری از خستگی است. خطوط رنگارنگ و کشیده در کنار فرمان D-cut و صفحه نمایش 8 اینچی، همگی در ساخت کابینت Back X3 Pro جذابیت بیشتری پیدا کرده اند.

از جمله امکانات رفاهی Back X3 Pro می‌توان به چراغ‌های هالوژن جلو با تنظیم ارتفاع و روشنایی خودکار، چراغ عقب LED، چراغ مه شکن عقب، سیستم چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)، آینه‌های جانبی با تنظیم و گرمایش برقی، سقف ریلی، آفتاب‌گیر اشاره کرد. با قابلیت تشخیص مانع، شیشه جلو و عقب برقی و شیشه برقی، گرم کن شیشه عقب با برف پاک کن، ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، استارت دکمه ای، سیستم چندرسانه ای 8 اینچی با قابلیت بلوتوث، آینه صفحه نمایش، سیستم صوتی با 6 بلندگو، دنده عقب دوربین و سنسور، خروجی برق 12 ولت، سیستم فرمان برقی با تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش چرمی تک رنگ صندلی، صندلی راننده با 6 تنظیم دستی، صندلی جلو با 4 تنظیم دستی، صندلی های ردیف عقب عقب، قفل مرکزی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ( TPMS)، تهویه مطبوع و هشدار اضطراری.

درگیری ایران خودرو و جیلی چین / بک ایکس 3 پرو یا پژو 207 آی اتوماتیک؟  / تصویر

کابین پژو 207 نسخه به روز پژو 206 محسوب می شود و با اضافه شدن برخی ویژگی های جدید، در صورتی که سبک طراحی بسیار قدیمی داشته باشد، کمی زیباتر و زیباتر به نظر می رسد. استفاده بیش از حد از مواد سخت در فضای داخلی 207i یکی از نقاط ضعف است که در عکس ها کاملا مشخص است.

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب جدید، چراغ‌های روز، آینه‌های جانبی برقی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل فرمان، کروز کنترل، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش 7 اینچی. صفحه نمایش شارپ با امکاناتی مانند GPS، پورت USB، پخش کننده DVD، سنسور دنده عقب، دوربین عقب و صندلی عقب با ایزوفیکس از ویژگی های بارز این خودرو است.

در شهریور 1402 این خودرو مجدداً اصلاح شد و تغییراتی مانند افزودن سیستم کنترل پایداری، راه اندازی سیستم حرکتی در قسمت بالایی سر، برداشتن دریچه هوای روی کاپوت و … بر روی 207 اتوماتیک اعمال شد.

مشخصات فنی

BAC X3 PRO

Back X3 Pro از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که 102 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو می فرستد. این موتور به طور متوسط ​​در هر صد کیلومتر به 6.1 لیتر سوخت نیاز دارد. سیستم تعلیق از نوع مک فرسون در جلو و از نوع پیچشی نیمه مستقل در عقب است.

این خودرو از سه حالت رانندگی Eco، Sport و Comfort پشتیبانی می کند. Back X3 Pro از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA استفاده می کند.

طول، عرض و ارتفاع مخزن X3 Pro به ترتیب 4005، 1760 و 1575 میلی متر است. حجم صندوق عقب این خودرو 400 لیتر است.

نقد و بررسی پژو 207 اتوماتیک TU5P bama.ir

موتور مورد استفاده در پژو 207 اتوماتیک یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی یا tu5 plus می باشد. این موتور 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی پژو 207 تقریباً 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

سیستم های ایمنی BREA، EBD و EBA و دیسک های جلو با سیستم خنک کننده در این خودرو موجود است.

با توجه به فاصله بین دو محور 2441 میلی متری و وجود دریچه، باید انتظار فضای داخلی قابل قبولی از این خودرو داشت.

برای مشاهده قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه قیمت روز زابارآنلاین مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

227227

دکمه بازگشت به بالا