تصویب حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی/پیشنهاد پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران متاهل

تصویب افزایش 900 هزار تومانی حق مسکن کارگران و ابلاغ تصحیح سند توسعه تعاونی مهمترین خبر در حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

به گزارش شیمیشی، هفته گذشته هیات وزیران با مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگی کارگران موافقت کرد.

سال گذشته کمک هزینه مسکن کارگران 650 هزار تومان بود که شورای عالی کار این حقوق را 250 هزار تومان افزایش داد و هیات وزیران مصوبه شورای عالی کار را تصویب کرد.

حق بازنشستگی تنها بند بسته غرامت کارگران است که برای اجرایی شدن آن نیاز به مصوبه هیات وزیران است.

با توجه به تصویب افزایش حق مسکن در هیات وزیران، دیگر بحث تعویق حق مسکن مطرح نیست و کارفرمایان باید از فروردین ماه این افزایش حقوق کارگران خود را اجرایی کنند.

در هفته جاری آخرین آمار سامانه کاریابی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی از افزایش ثبت نام کارفرمایان برای درخواست های شغلی حکایت دارد.

بر اساس آمار موجود بیش از 82 هزار و 500 کارگر و 9069 کارفرما در سامانه ثبت نام کرده و با اطلاع از فرصت های شغلی بارگذاری شده، توان مورد نیاز خود را اعلام کرده و همچنین تعداد فرصت های شغلی به بیش از این افزایش یافته است. بیش از 379 هزار نفر ظرفیت کار از طریق سامانه شناسایی و معرفی شده است همچنین 1133 شغل در سامانه استخدام افزایش یافته است.

هفته گذشته دستیار اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران در خصوص سند توسعه بخش تعاون را ابلاغ کرد که با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون، مددکاری و امور اجتماعی به تصویب رسید.

بسیاری از کارشناسان و فعالان بخش تعاون پیش از این بر ضرورت بازنگری سند توسعه بخش تعاون تاکید و خواهان تشکیل کارگروهی متشکل از تمامی ارکان ذیربط در آن سند برای به روز رسانی اهداف، تصمیمات و سایر مفاد آن شده بودند. سند. تصویب اصلاح سند توسعه بخش تعاون 11 سال طول کشید و طبق آمار در دولت های گذشته تنها 21 درصد از اسناد پیگیری شد.

پیشنهاد اعطای کمک عائله مندی به کارگران متاهل از دیگر اخبار اعلام شده از سوی دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بود.

به گفته وی، این پیشنهاد توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی کار در چارچوب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان ارائه شده و در اولین جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. جلسه جلسه شورای عالی کار در سال جدید.

به گزارش شیمیشی، در حال حاضر کارگران متاهل از حقوق اولاد برخوردارند اما حقوق خانواده برای کارگران پیش بینی نشده است و با تصویب این پیشنهاد در شورای عالی کار، انگیزه کارگران مجرد برای ازدواج بیشتر می شود. و درآمد کارگران متاهل نیز شامل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا