تشکیل کارگروه دانشجویی «حقوق کودک»/ شهر دوستدار کودک ایجاد می‌شود

محمد حسام عرفانیان در نمایشگاه «آنلاین عاشق» دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، از ساخت آن خبر داد. کارگروهی از دانشجویانحقوق کودکانوی در این دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری آنا در مشهد گفت: ایجاد این کارگروه کاری است که برای اولین بار در کشور توسط دانشجویان حقوق و علوم حقوقی این دانشگاه تاسیس شده و گام بلندی برداشته است. گرفته شده است. در زمینه معرفی و ارائه حقوق کودکان.

وی همچنین گفت: این کارگروه زیر نظر انجمن علمی حقوق کودک ایران در خراسان رضوی و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و با استفاده از دانشجویان مختلف موفق به ایجاد کارگروهی قوی، هماهنگ و دلسوز شدیم. زمینه های. مانند روانشناسی، مشاوره، جامعه شناسی و غیره.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: این شور و شوق دانشجویان استان خراسان رضوی تعجب همگان را برانگیخت و با استفاده از تجربیات با تمام توان از این انگیزه بزرگ استفاده خواهیم کرد.

عرفانیان درباره اهداف تشکیل کارگروه دانش آموزان «حقوق کودک» گفت: کودکان سالم رکن اصلی ساختن جامعه سالم هستند و این جامعه سالم در گرو رفتار جامعه و خانواده در راستای رعایت حقوق کودک است.

ساختن شهر دوستدار کودک

گروه دانش آموزان الف

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما در گروه حقوق کودک دانشگاه آزاد اسلامی ساخت شهری دوستدار کودک است. شهری که کودکان در آن از سلامت کامل برخوردار باشند، به خدمات اولیه دسترسی داشته باشند و بتوانند به دور از تبعیض جنسیتی و طبقاتی اجتماعی از زندگی خوبی برخوردار باشند.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هشدار به خانواده ها و کودکان را در خصوص حقوق خود بسیار مهم دانست و گفت: این افزایش آگاهی عمومی نسبت به حقوق کودکان و خطراتی که کودکان و نوجوانان را تهدید می کند. در آینده به شکل قابل توجهی به آینده کودکان و جوانان کمک خواهد کرد.

عرفانیان با بیان اینکه از ظرفیت دانش آموزان استان خراسان رضوی برای این منظور استفاده خواهیم کرد، از دانش آموزان جذاب و پرشور برای عضویت در این گروه دعوت به عمل خواهیم آورد.

به گزارش خبرنگار آنا، غرفه حقوق کودک یکی از غرفه های فعال نمایشگاه آنلاین محبوب دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بود که از 31 تا 24 تیرماه 1401 به مدت چهار روز در خدمت مردم بود.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا