تحقیق و پژوهش یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است

شیمیشی/گیلان وی به نمایندگی از فرماندار رشت با اشاره به اینکه منابع و دستاوردهای کشورمان در سایه دولت و نظام پژوهشی به دست آمده است، گفت: علم و دانش، پژوهش و پژوهش یکی از مولفه های ملی است. توسعه برق. هر کشوری وابسته به بهره گیری از دانش و توانایی های تحقیقاتی خود است.

کیا عاشوری امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و پژوهشگران، فناوران و شرکت های علمی شهرستان که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد، پژوهشگران و پژوهشگران را مدافعان مرزهای علم و دانش دانست. وی گفت: مجاهدت در زمینه های مختلف معانی مختلفی دارد، مثلاً سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در خارج از مرزها جان و حضور خود را برای حفظ این مرز و بوم خود می دهد تا جلوی دشمنان را بگیرد و عده ای مثل شما هم برای آن تلاش و کوشش می کنند. تحقیق در مورد علم و دانش. برای عزت و افتخار این کشور

رئیس جمهور همچنین به مولفه های قدرت ملی در نظام بین الملل اشاره کرد و گفت: علم و دانش، تحقیق و پژوهش یکی از مولفه های قدرت ملی است، توسعه هر کشور در گرو بهره مندی از توانمندی های دانش و پژوهش است. بین توسعه کشور و علم و دانش رابطه تنگاتنگی وجود دارد و محقق نقش خود را در این زمینه ایفا می کند.

عاشوری ادامه داد: کشورهای موفق آن‌هایی هستند که می‌توانند زمینه‌های پژوهشی و پژوهشی ارائه دهند، زیرا پژوهش موتور محرکه نظام است، جستجوی ناشناخته‌ها و معرفی آن‌ها به دنیا دیدگاه جدیدی به جامعه ارائه می‌کند.

وی به نمایندگی از فرماندار رشت به دستاوردهای علمی کشور اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت علمی کنونی کشور را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، خواهیم دید که در زمینه مقالات، پژوهشی و علمی پیشرفت چشمگیری داشته ایم. دستاوردها اگر امروز توانستیم به اوج شکوه علمی مانند پرتاب ماهواره به فضا، کشف ذرات نانو، موفقیت های هسته ای، دستاوردهای فراوان در عرصه دفاعی و نظامی برسیم، همه اینها با تحقیق به دست آمد.

وی بیان کرد: فقدان علم و دانش موجب رکود جامعه می شود، جامعه بدون علم و دانش مانند باتلاقی است که چاره ای ندارد و علم و دانش موجب توسعه و روشنگری جامعه می شود، کشورهای موفق به پژوهش اهمیت می دهند. .

عاشوری با بیان اینکه دکتر حسابی، پروفسور رضا و دکتر بهزاد از کارشناسان علمی ایران هستند که تحقیقات آنها به جوامع بشری کمک کرده است، گفت: برخی کشورها به دلیل توجه به پژوهش و علم به عنوان پیشتازان اقتصادی در جهان عمل می کنند. ، به چنین حالتی رسیده اند. آمدن.

فرماندار رشت با بیان اینکه سرمایه ها و دستاوردهای کشورمان در سایه دولت و توجه نظام به موضوع پژوهش محقق شده است گفت: دولت سیزدهم نیز به موضوع پژوهش و پژوهش اهمیت ویژه ای می دهد. و سعی می کنند بخش زیادی از اعتبارات و بودجه ها را به موضوعات پژوهشی اختصاص دهند، ما نیز سعی می کنیم زمینه تحقیق را برای شما آسان کنیم.

وی همچنین گفت: مدیران مدارس و مراکز علمی و دانشگاه های شهرستان در تلاش هستند تا خلاقیت و نوآوری در ذهن دانش آموزان وجود داشته باشد. ما نیز در کنار آنها هستیم و از پروژه های تحقیقاتی و علمی حمایت می کنیم.

معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: محققان می توانند در زمینه های مختلف کشاورزی، فرهنگی و صنعتی به ما کمک کنند. لازم است همه این دستاوردها و افتخارات علمی از دل جاه طلبی اقتصادی به دست آمده است.

به گزارش شیمیشی، در پایان این همایش که در سال 1402 رشت برگزار شد، دکتر. با افتخار

پژوهش یکی از مولفه های اقتدار ملی است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا