علمی و پزشکی

بلاتکلیفی ۱۲ هزار پزشک داوطلب آزمون دستیاری پزشکی/ منابع تاریخ گذشته آزمون حذف می‌شوند؟

به گزارش شفاف، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی همانند دوره قبل برای قبولی در آن با مشکلات و کاستی هایی مواجه شد.

متقاضیان واجد شرایط دریافت تجربه کمک پزشکی در صورتی هستند که مدرک دکترا در پزشکی حرفه ای یا عمومی دریافت کرده باشند یا دانشجوی سال آخر پزشکی باشند. فرد پس از قبولی در این آزمون، آموزش های عملی و تکمیلی لازم را برای کسب تخصص دریافت می کند. دوره رزیدنتی حداقل 4 سال طول می کشد و در این مدت دانشجو تمام آموزش هایی را که برای شروع نیاز دارد دریافت می کند.

بر اساس ماده 12 آیین نامه مصوب 1360 وزارت بهداشت (پیوست 1) آزمون تاییدیه فقط یک بار در سال مجاز است و طبق ماده 1 این ماده باید در سال انجام شود. در سال 1981 انجام شد. فرآیندی مشابه آزمون ورودی سراسری. سال با تجربه قبلی متفاوت است). از آنجایی که آزمون کلاس چهل و هشتم در تاریخ 8 تیر 1400 برگزار شد، طبیعتاً بر اساس این مصوبه، امکان برگزاری آزمون کمکی کلاس چهل و نهم در سال 1400 قانونی نیست و بر اساس این آیین نامه دیوان عدالت آن را باطل اعلام کرد. . امتحان 1400.

وزارت بهداشت در سال 1400 به لغو معاینه پاسخ داد

کوهپایه زاده، دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: مشکل تاج گذاری مانعی بر سر راه انجام آزمایش ها بود اما در نهایت معاینات وزارت بهداشت به تعویق افتاد.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، انجام تجربه اقامتی و سایر معاینات در حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت است.

باقری فرد گفت: براساس قوانین کشور، تعیین زمان و نحوه گذراندن دوره های دستیاری بر عهده دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و حرفه ای است. بر همین اساس مرکز سنجش وزارت بهداشت هر ساله تقویم امتحانی را به صورت رسمی اعلام می کند تا داوطلبان با برنامه ریزی های لازم در این آزمون ها شرکت کنند.

وی گفت: داوطلبان اصلح که با مشکلات فراوان خود را به موقع برای آزمون آماده کرده اند با تغییر تاریخ به دلایل مختلف آمادگی خود را از دست می دهند و با تغییر شرایط و ضوابط ممکن است فرصت شرکت و موفقیت را از دست بدهند. خلاف عدالت آموزشی است

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این مدت از نزدیک در جریان اجرای آیین نامه های آن بوده و همکاری تنگاتنگی با قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری دارد. با توجه به اهمیت آزمون پذیرش و خالی بودن صندلی در برخی از مناطق مورد نیاز کشور در سال های اخیر، تغییراتی در قالب آزمون در حال انجام است که پس از تصویب در این جلسه اخیر اعلام خواهد شد. شورای آموزش پزشکی و تخصصی.

“منابع قدیمی نباید در تجربه حل و فصل استفاده شود” اظهارات معاون آموزشی وزارت بهداشت واکنش هایی را در پی داشت و موضوع شناسایی منابع قبلی نیز مسکوت مانده است.

بر اساس رای دیوان عدالت در خردادماه امسال، وزارت بهداشت پس از 5 سال مجبور به تغییر منابع شد.

مکتبه توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نامه ای به وزیر بهداشت نوشت: (پیوست 5) و بند 6-2 و 1-1-3 و 3-1-3. . (همه در ضمیمه 4) گزارش شده است، یعنی یک منبع قدیمی که 11 سال قدمت دارد!

در ادامه این نامه آمده است: جای تعجب است که برای سال 1402 (2023) نیز کتاب سال 1396 که شرایط و ضوابط ذکر شده در مقدمه (پیوست 5) و بند 3-1-3 را ندارد. آیین نامه (پیوست 4) به عنوان منبع درس گوش و حلق و بینی (پیوست 7) یعنی 6 سالگی گزارش شده است و این یا نشانه تنبلی است یا نشانه بی اطلاعی از مقررات. اصرار یا عملکرد معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و شورای آموزش پزشکی و حرفه ای.

توانگر نوشت: همین مشکل در عدم تغییر منبع درس رادیولوژی آرمسترانگ 2013 (پیوست 7) با وجود گذشت 8 سال از انتخاب وی (1393) برخلاف مفاد بندهای فوق (پیوست) وجود دارد. 8). می دانید که بر اساس بندهای 1-2 (پیوست 5) هیئت های امتحانی صرفاً به عنوان مرجع پیشنهاد دهنده مسئولیت دارند، اما تأیید منابعی که بر اساس همان بند مطابق با آیین نامه تنظیم شده اند به عهده 7 نفره می باشد. کمیسیونی که انتخاب می شود توسط مجمع (پیوست 5)؛ بر اساس ماده 4 آیین نامه داخلی (پیوست 9) آنها موظف به رعایت مصوبات مجمع هستند و به دلایل منطقی نمی توانند حسن نیت خود را مطابق با تعهدات قانونی مندرج در آیین نامه اعمال کنند. رویه

هامون سبطی دبیر کارگروه شفافیت و عدالت نیز گفت: سال گذشته بر سر منابع آزمون مددکاری 48 و زمان برگزاری آن اختلاف نظر بین داوطلبان و وزارت بهداشت وجود داشت. موضوع رسیدگی و به نتیجه رسید و تصمیم نهایی هم در شعبه اصلی و هم در شعبه تجدیدنظر صادر شد. که برخی از مسئولان وزارت بهداشت تخلف کرده اند و باید طبق قانون با آنها برخورد شود و دیگر از مراجع قدیمی و موقت استفاده نشود و بیش از یک بار در سال تست مددکاری انجام نشود.

وی افزود: متوجه شدیم به دلیل اینکه جاده برای متخلفان سال گذشته آسفالت نشده بود، امسال نیز همین تخلفات صورت گرفت و دو مرجع ذکر شده در آزمون منسوخ شده است. بنابراین 13 سال از عمر یک مرجع گذشته است و این نیز به این معنی است که 13 سال در علم پزشکی معنایی ندارد.

به گزارش سبطی، متنی مربوط به 13 سال پیش، چگونه می توان اشاره ای به نخبگان ایرانی در کشورمان که به عنوان قطب پزشکی خاورمیانه دیده می شود و نارضایتی نخبگان پزشکی کاملاً مشروع است و هرگز چنین نیست. روشن است که چرا برخی از مقامات اصرار دارند و باید تغییر کنند.

بر اساس رای دیوان عدالت اداری زمان معاینه معاضدتی مشخص نشده است

وی افزود: در تصمیم داوران آمده است که مراجع پزشکی باید روزانه باشد و باید تغییر کند. از طرفی طبق قانون زمان را اعلام نمی کنند و همین امر باعث ناراحتی و عصبانیت 12 هزار پزشکی که در خط مقدم مبارزه با کرونا و حفظ سلامت و امنیت مردم ما هستند نیز شده است. چون پارسال رفتند و به نتیجه قطعی رسیدند و دستگاه قضایی به شدت به آنها حق داد که آنطور که باید راه بروند و یک بار دیگر تکرار کنند.

از سوی دیگر برخی از مسئولان در مصاحبه ها گاهی از الفاظ عجیبی استفاده می کنند که «در حال حل پرونده با قضات دیوان هستیم» که شبهاتی را در مورد استقلال قوه قضائیه ایجاد می کند که هرگز صحت ندارد. “خیر. یا یکی از مقامات گفته است” ما هیچ علاقه ای به تصمیمات دادگاه نداریم. ما زمان آزمون را با توجه به مشکلات داخلی خود تعیین می کنیم”. نمی دانم واقعاً قصد توهین به قوه قضائیه را دارند یا نه، اما به نظر می رسد عمداً به قوه قضاییه توهین می کنند و باید با هر گونه اقداماتی که پیش می آید فوراً برخورد شود.

اردیبهشت 1401، تاریخ احتمالی انجام معاینه دستیار پزشکی

در نهایت، محسن عباسی مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و حرفه ای در پاسخ به برخی درخواست ها برای اعلام زمان آزمایش ها و منابع گفت: به گفته دبیر شورای آموزش پزشکی و حرفه ای و معاونت آموزشی وزیر آموزش و پرورش مقرر شد در آینده و احتمالاً اردیبهشت ماه در تاریخ مناسبی در سایت اعلام شود.

عباسی افزود: این یک تصمیم داخلی است و ربطی به تصمیمات احتمالی قضایی ندارد و متاسفانه عده ای قصد سوء استفاده از این قانون و تغییر تاریخ دوره آزمایشی را دارند که اینطور نیست و این تغییر در سال گذشته انجام شد. منافع داخلی.” و منابع آزمون رزیدنت به عنوان منابع موجود در سایت ارزیابی یافت می شود.

درخواست نظام پزشکی از وزارت بهداشت برای تعیین تاریخ معاینه دستیار پزشکی

سعید مؤید علوی رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تعیین زمان و نحوه برگزاری چهل و نهمین آزمون قبولی کمکی شد.

در ابتدای این نامه وزیر بهداشت آمده است: نقش شورای آموزش تخصصی پزشکی وزارت بهداشت در سیاست گذاری کلان کمی و کیفی آموزش و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات حاکم بر برگزاری معاینات. و … تغییر ناپذیر است. یقیناً برخی از بررسی های مفیدی که منجر به شکایات و گلایه های فراوان داوطلبان شده و در مواردی تصمیمات دیوان عدالت نیز باید بررسی شود.

در ادامه نامه: روشن می‌کنم که عصر حاضر را می‌توان با اصلاح فرآیندها و تنظیم نظام آموزشی، عصر طلایی آموزش پزشکی توصیف کرد. به گونه ای که وظیفه مسئولیت پذیری و پاسخگویی در مطالبات بهداشت عمومی را انجام دهد. در مورد اعتراض داوطلبان آزمون سال چهل و نهم و تصحیح روند جاری به شرط ترک اشکال و رفع اشکال و در صورت صلاحدید تصمیم گیری شود.

در این نامه تاکید شده است: با کمک به برگزاری آزمون چهل و نهم و اعلام منابع و فرصت تا بحث در مورد آزمون، شکایت برخی از داوطلبان منجر به صدور رای دادگاه شد. از آنجایی که وضوح قوانین فوق به این معناست که هر ساله آزمایشی انجام می شود، اصرار بر اجرای آن در سال جاری تنها منجر به افزایش اختلافات و ضایع شدن حقوق برخی از نامزدها می شود. بیان دقیق زمان چهل و نهمین تجربه کمک بسیار مهم است، زیرا زمان و فاصله قانونی از تاریخ اعلام اخذ می شود.

شورای مرکزی اتحادیه دانشجویی: وزارت بهداشت تاریخ برگزاری آزمون دستیاری را اعلام کند

بیش از یک ماه از تاریخ احتمالی گذشته است و با وجود انتشار ویرایش جدید تقویم معاینات در وزارت بهداشت، هنوز خبری از تاریخ معاینه پزشکی دریافت نشده است، روز جدید چهل و نهمین روز بود. تجربه کمکی

در این نامه آمده است: با توجه به اختلافات حقوقی اخیر در خصوص سابقه رزیدنتی دوره 49 و انصراف و روز قبل از برگزاری این آزمون که مقرر شد در اسفند ماه سال جاری برگزار شود و همچنین در کلیه تقویم های آموزشی ارائه شده توسط موسسه گزارش شده است. وزارت بهداشت (با وجود تقویم هشتم) دی) از روز جدید آزمون خبری نیست. این موضوع باعث ایجاد بلاتکلیفی، استرس و سردرگمی زیادی در بین کاندیداها شده و دانشجویان سراسر کشور پیام های زیادی را به شورای مرکزی اصناف خواهان تعیین تکلیف کرده اند. به همین منظور شورای صنفی دانش آموزی وزارت بهداشت در راستای حفظ حقوق دانش آموزان این سرزمین از وزیر بهداشت و سایر مسئولان آموزشی وزارت بهداشت درخواست می کند تا آخرین روز کمک های چهل و نهم را اعلام کنند. . در اسرع وقت تست کنید و تکلیف را مشخص کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا