فرهنگ و هنر

متا و گوگل محتوای مربوط به سقط جنین را حذف می‌کنند

متا و گوگل محتوای مربوط به سقط جنین را حذف می‌کنند

پلتفرم‌های متا و گوگل محتوا‌های شامل اطلاعات گمراه‌کننده درباره بارداری و تبلیغ سقط جنین را ممنوع کردند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، پست‌های مربوط به ترویج سقط جنین و پیشگیری از بارداری در پلتفرم‌های متا و گوگل حذف می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در حالی که متا و گوگل  سقط جنین و پیشگیری از بارداری را حذف می‌کنند، عده‌ای انتقاد می‌کنند که کاربران رسانه‌های اجتماعی در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا اطلاعات نادرستی درباره بهداشت باروری منتشر می‌کنند که متا و گوگل به آنها رسیدگی نمی‌کنند.

سازمان بین‌المللی خدمات سقط جنین و پیشگیری از بارداری: ام اس آی (MSI Reproductive Choices) و مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (Center for Countering Digital Hate) نیز دو نهادی هستند که تبلیغات و اطلاعات آنها در گوگل و متا ممنوع و حذف شده است.

محتوای ترویجی سازمان ام اس آی درباره بارداری مغایر با دستور العمل‌های انجمن گوگل شناخته شده و حذف شده‌اند و تبلیغات فیسبوک درباره دستگاه‌های داخل رحمی برای پیشگیری از بارداری (آی یو دی) و سایر روش‌ها نیز به تشخیص متا ممنوع شدند.

رایان دَنیلز (Ryan Daniels)، سخنگوی متا، دراین خصوص گفت: «انتشار پست‌هایی که خدمات مربوط مراقبت‌های بهداشتی برای دوران بارداری را ترویج می‌کنند و همچنین بحث و مناظره پیرامون آن‌ها مجاز است. محتوای مربوط به سلامت باروری باید از قوانین ما پیروی کند، از جمله قوانین مربوط به دارو‌های تجویزی و تبلیغاتی که محصولات یا خدمات بهداشت باروری را تبلیغ می‌کنند و فقط برای افراد بالای ۱۸ سال هستند. ما تبلیغاتی یا محتوا‌هایی را که شامل اطلاعات نادرست یا گمراه کردن افراد باشد ممنوع می‌کنیم.»

در سپتامبر گذشته، سقط جنین در بسیاری از ایالت‌های آمریکا غیرقانونی شد و در حال حاضر فقط در مکزیکوسیتی و یازده ایالت دیگر قانونی است.

 

نشر فرهنگ و هنر

با استفاده از طنز و مرورگرهای زبانی، داستان‌هایی را می‌سازم که عقل و همچنین قلب شما را به لرزه درمی‌آورد.
دکمه بازگشت به بالا