بهینه‌سازی سوخت ۹ پالایشگاه در دستور کار/ لزوم به‌روزرسانی فوری سیاهه انتشار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان اینکه بهینه سازی سوخت 9 پالایشگاه کشور در دستور کار است، گفت: لیست عرضه باید به زودی به روز شود زیرا اطلاعات سال 1395 با 1402 همخوانی ندارد.

به گزارش شیمیشی، الی سلاجقه وی در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدمات سبز که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: از خدا می خواهم نگاه ما به محیط زیست به جای نگاه ابزاری، نگاه انسانی باشد. آنچه امروز ملت استکبار با الفاظ زیست محیطی در قالب جام بیست و هشتم جمع کرده اند، خلاف اندیشه بشری است، زیرا آنچه در فلسطین می گذرد نشان می دهد که استفاده از واژه های محیط زیستی در زمانی در بخشی دیگر مشروع نیست. نسل کشی، کشتار زنان و کودکان و تخریب محیط زیست.

وی همچنین گفت: در این جنگ 70 روزه مردم می خواهند یک متجاوز بی ریشه را از کشور خود بیرون کنند اما زیر انواع بمب های غنی شده، فسفر و… هستند که زندگی را نابود می کند، اما آیا دنیا ارزیابی روشنی از آن می خواهد. تخریب محیط زیست آیا غزه وجود دارد؟ آیا جهان به نقش جنگ در تخریب محیط زیست توجه خواهد کرد؟ این موضوعات نشان می دهد که محیط برای آنها ابزار توسعه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: جام بیست و هشتم در زمانی برگزار شد که نه چندان دور از امارات کشور دیگری در تاریخ مورد هجوم قرار گرفت و هیچکس چشمی بلند نکرد و سخنان سوخت های فسیلی و … فریب مردم را به کار برد. . در حالی که دین ما و آموزه های دینی کشورمان مملو از مقوله مقدس محیط زیست است. محیط زیست پشتوانه اصلی تولید و توسعه محیط زیست است.

وی تاکید کرد: ما توسعه را می پذیریم و به آن نیاز داریم و به عنوان بهترین موجود باید از هوش و دانشی که خداوند به ما داده است استفاده کنیم تا از ثروت و زندگی بهتر مردم و خانواده خود بهره مند شویم و به دنبال توسعه باشیم. اما متأسفانه در هر صورت توسعه از طریق تغییر در قابلیت های محیطی صورت می گیرد.

سلاجقه با تاکید بر اینکه محیط زیست با تمام صفاتش مظهر خداوند است و باید در کنار توسعه از آن محافظت کنیم، گفت: محیطی که ما ایرانی و مسلمان می خواهیم دستخوش تغییرات زیادی شده است اما نکته جالب اینجاست که از سال 60 کلید خورد. واژه های محیط زیست در مقیاس بین المللی متولد شده اند، اما بیش از 1000 سال است که در دین ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: این مراسم باید امروز برگزار می شد که در بحبوحه فعالیت های توسعه ای هستیم چرا که این شرایط بر اساس اقدامات کشورهای به اصطلاح توسعه یافته ایجاد شده است اما کشوری توسعه یافته و با تولید و توسعه است. ، به محیط زیست اهمیت می دهد و اجزای محیط در فعالیت های آن جایگاه بالایی دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در دوره های مختلف اوج تغییرات اقلیمی، از کشورهای توسعه یافته که در تخریب محیط زیست موثر هستند، خواسته شده تا بهای خسارتی را که به محیط زیست وارد کرده اند، پرداخت کنند، گفت: توسعه همراه است. ویرانی و ما باید به پرداخت خسارت و خسارت ایمان داشته باشیم و برخی قوانین مانند ماده 24 قانون معادن و ماده 11 قانون هوای پاک تغییر کند و دستگاه های اجرایی به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین گفت: از معاونت آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا داریم تا پایان سال 1402 حدود 80 درصد از اجزای زیستی کشور را ارزیابی کنند که در این زمینه قول داده و باید عمل کنند. ارزیابی اقتصادی محیط زیست به این معناست که هر چیزی که می خواهد وارد یک صنعت شود باید تعداد و میزان آسیبی که به محیط زیست وارد می کند را محاسبه کند. صندوق ملی با هدف ایجاد زیرساخت هایی که برای توسعه و تولید به محیط زیست آسیب وارد کرده است، زیان های ریالی خود را در این صندوق واریز کند، اما متاسفانه این امر در کشور به خوبی انجام نمی شود.

سلاجقه ادامه داد: تلاش می کنیم روند اخذ مجوز را ساده کنیم اما در نظارت بر فعالیت ها بسیار سختگیر هستیم. مردم درباره وضعیت محیط زیست از ما سوال می پرسند و ادامه می دهند و حق دارند ادامه دهند اما دستگاه های اجرایی باید در قبال اقداماتی که انجام می دهند و کارهایی که در قبال محیط زیست انجام می دهند پاسخگو باشند.

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا