بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گروه هایی را که پس از افزایش ورودیه موزه ها بلیت رایگان و نیم بها دریافت می کنند، اعلام کرد.

به گزارش شیمیشی، تا پایان سال گذشته قیمت بلیت بازدید از موزه ها، بناها و بناهای تاریخی برای شهروندان ایرانی بین 5 تا 10 هزار تومان بود که از اول فروردین 1403 از 20 هزار تومان تا کنون به 50 هزار تومان رسید. افزایش یافته است این قیمت برای خارجی ها از 50 تا 100 هزار تومان به 250 تا 400 هزار تومان افزایش یافته است.

تا پیش از این افزایش یا تعدیل ارزش موزه ها و اماکن تاریخی با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تصویب هیات وزیران انجام می شد اما در این مدت مجوزی داده نشد. لیست قیمت خاصی برای اضافه کردن به هزینه ورودی موزه وجود ندارد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گروه‌های بلیت رایگان و بازدید نیم بها را اعلام کرد در حالی که افزایش قیمت موزه‌ها بدون تغییر وضعیت خدماتی انجام شده و با اعتراض مواجه شده است. . در این رده خانواده های دارای 5 فرزند و بیشتر از امتیاز «بازدید رایگان» از اماکن تاریخی تحت نظارت این وزارتخانه برخوردارند و خانواده های دارای 3 و 4 فرزند مشمول «بلیت نیم بها» می شوند. در سال 1401 در قالب «طرح جوانان» به خانواده ها و مادران سه فرزند این امکان داده شد تا با بلیت نیم بها از موزه های این وزارتخانه دیدن کنند.

گروه هایی که اکنون موضوع «بازدید رایگان” موزه ها و محوطه ها توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره می شود به شرح زیر اعلام می شوند:

1- خانواده های دارای 5 فرزند یا بیشتر

2- کودکان و نوجوانان تا 12 سال

3- رهبران، هنرمندان و هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و راهنمایان گردشگری.

4- محققین و محققین

5- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی

6- کلیه دانش آموزان، معلمان و معلمان (فقط) در دهه فجر و در ایام دانش آموزی، دانش آموزی و معلمی.

7- افرادی که در اوقات معینی برای انجام فرایض و مناسک دینی وارد مساجد و اماکن مقدس می شوند.

8- میهمانان مدعو و رسمی دولت

9- كاركنان ساير مؤسسات اداري

10- كاركنان وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و موسسات مربوط به همراه خانواده.

گروه هایبلیط نیم بها موزه ها از وزارت میراث بهره می برند به شرح زیر اعلام می گردد:

1- خانواده های دارای سه یا چهار فرزند

2- دانش آموزان به صورت انفرادی و گروهی با اساتید و سرپرستان

3- خبرنگار

4- مستمری بگیران تحت پوشش

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا