برخورد با ساخت‌ وسازهای غیرمجاز درفیروزکوه/پایش ۶۵تغییر کاربری و آزادسازی۲۱۵ ساخت وساز غیر مجاز

فرماندار شهرستان فیروزکو بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان فیروزکو تاکید کرد.

محمد حیدری منش در گفت وگو با شیمیشی. وی به راه اندازی گشت های روستا به روستا برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان از ابتدای سال جلسات مختلفی برگزار کرده ایم. اطراف پایه ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز به همین دلیل با همکاری قوه قضائیه اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و باعث شده تا اراضی ملی و تغییر کاربری به حالت قبل برگردد.

Paisha 13 Village Firuzkoh

وی همچنین گفت: در سطح فیروزکوی مقرر شد بازرسی روستا به روستا با حضور مجموعه هایی مانند محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، گروه آب منطقه ای و بخشداری ها انجام شود. در این راستا تاکنون 13 روستا پایش شده است که در این نظارت ها بنیاد مسکن وضعیت ساخت و ساز را هم در داخل و هم در خارج بررسی می کند، باغات و مزارع کشاورزی در صورت وجود ساختمان بررسی و گزارش می شود. وکیل ارائه کرد.

نظارت و پیگیری بیش از 65 تغییر کاربری در فیروزکوی از ابتدای سال

فرماندار فیروزکوه در ادامه سخنان خود گفت: در پی بازرسی های روستا به روستا از شهرستان فیروزکوه تا کنون بیش از 65 تغییر کاربری از ابتدای سال جاری مورد پایش و پایش قرار گرفته است. البته هر مکانی که قرار است ساختمانی ساخته شود و ساختمانی ساخته شود باید مجوز داشته باشد. در زمان درخواست مجوز از بسیاری از نهادها در مورد امکان ساخت و ساز یا عدم امکان ساخت و ساز سوال می شود که در روستاها نیز این اطلاعیه داده شده است.

در فیروزکوی، 215 مورد ساخت و ساز بدون مجوز آزاد شد

وی درباره رهاسازی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 215 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان رهاسازی شده که مساحت آن حدود 300 هکتار و ارزش آن بیش از 215 هکتار است. میلیارد تومان همچنین 429 آگهی جهاد کشاورزی به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان صادر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا