برای استفاده از پلتفرم‌های بومی باید فرهنگ‌سازی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم توسعه بسترهای بومی تاکید کرد و گفت: اگر مردم خدمتی با کیفیت و مناسب بیابند از آن استقبال می‌کنند و ما را متقاعد می‌کنند که به سمت فرهنگ‌سازی حرکت کنیم تا مردم از آن نهایت استفاده را ببرند. .

به گزارش شیمیشی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در جلسه شورای معاونت و حضور مجازی مدیران کل استان‌ها و شرکت‌های تابعه با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه در نیمه دوم سال جاری، سخنرانی کرد. 2019. وی گفت: سال گذشته در ماه گذشته بیش از 1200 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند و تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی تفاهم نامه توسعه 70 درصدی ظرفیت شبکه زیرساختی با استفاده از تجهیزات داخلی، تکمیل پروژه سیگنال رادیویی، افزایش 50 درصدی ترافیک در خاک جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی پروژه فیبر نوری منازل و کارخانجات (FTTx) را امضا کرد. ). و مشارکت در نسخه 94 درصدی این طرح، نسخه الکترونیکی آن را از دیگر دستاوردهای وزارت ارتباطات در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرتاب مسیر جدید و تغییر فضا را یکی دیگر از دستاوردهای سال گذشته خواند و گفت: آزمایش همزمان پرتاب سه ماهواره با باج گیر و ورود و قرارگیری ماهواره در 500. مدار کیلومتر یکی از دستاوردها در این زمینه است. ما اکنون به برنامه تثبیت کف لئو تا پایان سال جاری نزدیک شده ایم. ما اکنون می توانیم به کشورهای همسایه و مسلمان برای ساخت و پرتاب ماهواره لئو خدمات ارائه دهیم.

زارع پور به پروژه های آتی و توسعه دفاتر پست بانک در روستاها اشاره کرد و گفت: نشانه های کار پست بانک نسبت به گذشته بهتر شده است.

سنگ بنای مشارکت های جدید در دولت الکترونیک

وی همچنین به قانون بودجه 1401 اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال سنگ بنای همکاری سایر دستگاه ها در موضوع پنجره یک جانبه خدمات دولت به عنوان تکلیف قانونی تا پایان شهریور ماه امسال تعیین شده است. 30 درصد خدمات این شرکت باید تمامی خدمات خود را از طریق یک پنجره ارائه کند و در اردیبهشت ماه فاز اول این پروژه آغاز می شود.

وزیر ارتباطات به برنامه های این وزارتخانه در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه اندازی شبکه ملی ارتباطات به عنوان یک پروژه راهبردی و کلان در کشور باید در دولت سیزدهم اجرایی شود و اگر میزان اجرای آن 45 درصد باشد. باید یک شبکه ملی باشد ارتباطات به عنوان یک پروژه راهبردی و کلان در کشور اجرا شود. امسال 70 درصد باشد.. رسیدن به اجرای شبکه ملی اطلاعات.

زارع پور همچنین به توسعه شبکه ارتباطات ثابت کشور اشاره کرد و گفت: برای توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت های قانونی آن در قانون بودجه سال جاری برای همکاری با سایر دستگاه ها و زیرساخت های حمایتی از جمله کاهش 3 درصدی در نظر گرفته شده است. FCP کارمزد سهم 10 درصد تصویب شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال باید کار بزرگ نهضت فیبر در کشور انجام شود به مدیران کل استان گفت: این طرح باید استان و شهرستان به شهر رصد شود تا اجرایی شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت کشور برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی اینترنت در منطقه، گفت: در سال جاری باید تردد در کشورمان دو برابر شود.

پشتیبانی از پلتفرم های سفارشی

زارع پور خدمات اساسی شبکه ملی ارتباطات را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری عنوان کرد و گفت: اگر مردم خدمات با کیفیت و مناسبی را بیابند قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

وی ترویج، ترویج و فرهنگ سازی استفاده از این خدمات در استان و کشور را بر عهده مدیران استانی وزارت ارتباطات دانست و گفت: برای استفاده حداکثری مردم در این زمینه.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه خود در مجلس متعهد به ارتقای 30 پله ای ایران در زمینه تابلوهای الکترونیکی دولت هستم، گفت: امسال این تابلوها باید 8 پله افزایش یابد تا به این مهم برسیم. در پایان این دولت می تواند به 30 پله برسد.”

زری پور به راه اندازی کارگروه اقتصاد دیجیتال و تعیین نرخ 10 درصدی تولید ناخالص داخلی برای آن اشاره کرد و گفت: بله، امسال باید یک و نیم امتیاز اضافه کنیم تا در سال 1403 به نرخ 10 درصد برسیم.

وی با اشاره به فضا گفت: در آینده نزدیک می‌توانیم خدمات فضایی به سایر کشورها و همچنین ساخت و پرتاب ماهواره‌هایی مانند داده‌های فضایی ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به موضوع صادرات خدمات و محصولات ایرانی به کشورها و فرهنگ های همسایه اشاره کرد و آن را از برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه اعلام کرد.

زارع پور در خصوص اداره پست نیز بر روان سازی مراحل پذیرش تا تحویل بسته تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در شرکت پست بین الملل به صورت جدی رصد شود و خدمات ویژه ای به مشاغل آنلاین ارائه شود.

وی بر لزوم تمرکز بر توسعه کمی و کیفی پارک‌های فناوری تاکید کرد و گفت: امسال یکی از وظایف ما توسعه کاربردهای فناوری در سایر بخش‌ها است که نیازمند توسعه فناوری است که یکی از وظایف پارک‌های فناوری است. “

توسعه دفاتر پست در روستاها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به توسعه دفاتر پستی در روستاها اشاره کرد و گفت: توسعه دفاتر پستی در روستاها به کار در این مناطق کمک می کند و این دفاتر باید به عنوان یک نیرو در زمینه اشتغال ایفای نقش کنند. . گاندان.”

زارع پور در پایان به مدیران خود در زمینه مقابله با فساد و خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و با جدیت از مدیران استان ها و مراکز خود خواست تا این مطالبات را جدی بگیرند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه معاونان حاضر و تعدادی از مدیران کل وزارت ارتباطات و شرکت های وابسته به استان ها در استان ها گزارشی از کارها و مسائل و مشکلات حوزه خود ارائه کردند و توصیه های خود را نیز ارائه کردند. . بر این مبنا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا