با اولین نشانه‌های پیرچشمی آشنا شوید

آفتاب نیوز:

پیرچشمی به عنوان از دست دادن تدریجی توانایی چشمان شما برای تمرکز بر روی اجسام نزدیک تعریف می شود. چه علائم اولیه ای را باید جستجو کرد؟ این اختلال به این دلیل است که خاصیت ارتجاعی عدسی چشم با افزایش سن افزایش پیدا نکرده است. پیرچشمی به دلیل افزایش تیرگی عدسی چشم با افزایش سن ایجاد می شود.

با افزایش سن، عدسی چشم سخت‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود و وقتی این اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌تواند شکل خود را برای تمرکز روی تصاویر نزدیک تغییر دهد. در نتیجه، تصاویر، متن یا صفحه نمایش خارج از فوکوس ظاهر می شوند. این وضعیت معمولاً در افراد بالای 40 سال ظاهر می شود و زمانی که افراد به اواسط دهه شصت سالگی می رسند بدتر می شود.

معمولاً اولین نشانه انتظار این است که کتاب، روزنامه یا تلفن هوشمند خود را دورتر بگیرید تا واضح تر بخوانید. برخی دیگر از علائم رایج عبارتند از دشواری در خواندن حروف کوچک یا تمرکز بر روی اشیاء نزدیک، نیاز به نور روشن تر هنگام مطالعه، خستگی چشم، یا سردرد هنگام مطالعه یا انجام کارهای نزدیک.

نسخه همیشه باید با لنز درمان شود. چه در عینک یا تماس برای جبران ناتوانی چشم در تمرکز بر روی اجسام نزدیک، مهم است که ابتدا یک معاینه جامع چشم برای تأیید تشخیص انجام شود.

سایر گزینه های درمانی عبارتند از:

عینک مطالعه

عینک دو کانونی

سه نکته اصلی

لنزهای داخلی

لنزهای تماسی

امیلی

دکمه بازگشت به بالا