علمی و پزشکی

۱۹۳۶ پیوند عضو در نیمه اول ۱۴۰۲/توزیع باکس‌های انتقال ارگان در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال 1402 مجموعا یک هزار و 936 پیوند عضو در کشور انجام شده است، ادامه داد: برای حفظ، بقا و ارتقای کیفیت. اعضای پیوند شده گزارش کردند.

به گزارش شیمیشی، دکتر سعید کریمی – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهدای عضو را کاری نجات بخش و ارزشمند عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و پزشکی انجام شده است. علوم واحدهای تدارکاتی عضو، میزان اهدای عضو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در شش ماهه ابتدای سال 1402 در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو انجام شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته ایم. فرآیند انتقال فرآیندی پیچیده و چندوجهی است که نیازمند همکاری و هماهنگی چندین سازمان است.

کریمی با بیان اینکه ممکن است روند انتقال عضو پیوندی ساده شده و به افزایش اهدای اعضا کمک کند، خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف از جمله هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی و پیوند و بیماری شد. مدیریت. مرکز درمانی پیوند اعضا و حمل و نقل هوایی اعضای پیوندی وزارت بهداشت ذکر شد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، وی گفت: مرکز پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت به منظور حفاظت، بقا و ارتقای کیفیت اعضای پیوندی برای اولین بار جعبه های پیوند اعضا را تهیه و توزیع کرد. آنها به مراکز پیوند اعضا در سراسر کشور مراجعه کنند.

قائم مقام وزارت بهداشت ادامه داد: این جعبه ها با ثبت درجه حرارت در طول مسیر، از زمان گرفتن عضو از اهداکننده مرگ مغزی تا رسیدن به پیوند، به کیفیت و بقای عضو پیوندی کمک می کند. سایت.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا