بازگشت مجدد کرونا با یک فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

شیمیشی/ کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوک از ظهور یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

محمد گلام نژاد در گفت و گو با خبرنگار شیمیشی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک هزار و 126 نفر رساند و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر 46 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 9 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوک گفت: در مجموع 96 هزار و 272 نفر در کهگیلویه و بویار احمد به کووید 19 مبتلا شده اند.

خلام نژاد با اشاره به آزمایشات انجام شده در 24 ساعت گذشته در استان، اظهار داشت: 24 درصد از 63 نمونه دریافتی از آزمایشگاه های استان شامل PCR و Rapid Test مثبت بوده است.

وی ادامه داد: موج جدید اومیکرون در چین تشدید شده و در برخی کشورهای اروپایی همچنان سه رقم فوتی وجود دارد و شاید هشتمین اوج در ایران و بر همین اساس در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوز که فوق تخصص بیماری های عفونی است به مردم آن استان توصیه کرد: برای پیشگیری و انتقال این بیماری ویروسی مردم در محیط های شلوغ و بسته و در برخورد با بیماران مبتلا به آنفولانزا از ماسک استفاده کنند. علائم را خودتان انجام دهید و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.

خلام نژاد تصریح کرد: واکسن تقویتی فعلی برای افراد بالای 18 سال پس از گذشت 6 ماه از آخرین واکسیناسیون توصیه می شود.

گفتنی است در استان کهگیلویه و بویراحمد استان های دانا و چرام در وضعیت زرد و خطرناک و بقیه آبی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا