ترندهای کسب و کارعمومی

ماشین های راه سازی فومی؛ بازی و نشاط بچه ها

کودکان پیش از ورود به مدرسه نیازمند مکانی هستند که آن‌ها را برای ورود به مدرسه آماده کند. این کار را معمولا مهد کودک انجام می‌دهد. طراحی مهد کودک معمولا به صورتی است که وقتی کودک از محیط خانه بیرون می‌آید، احساس غریبی نکند. رنگ‌های شاد، اسباب بازی‌های مختلف و حضور در کنار همسن و سال‌ها باعث می‌شود که حس ترس در کودکان از بین برود. یکی از تجهیزاتی که نقش مهمی در این فرآیند دارد، تجهیزات فومی مهد کودک است.

اسباب‌بازی‌های پازلی از بهترین وسایل بازی برای تقویت قوه تخیل و یادگیری کودکان است. پازل ماشین‌های راه سازی فومی بافوم با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، جذاب و شاد علاوه بر آن‌که موجب سرگرمی کودکان می‌شود سبب ترغیب حس کنجکاوی و در پی آن رشد و شکوفایی آنان در جریان بازی خواهد شد.

بسیاری از بازی‌هایی که این وسایل ساخته شده از فوم برای کودکان فراهم می‌کنند، علاوه بر این که در کودک احساس لذت ایجاد می‌کند، از نظر آموزشی نیز اهمیت دارند. بازی‌هایی که باعث می‌شوند فکر کودک به کار بیفتد و از همان کودکی ذهنی خلاق و جست‌وجو گر داشته باشد، جزوی از این دسته هستند. طیف وسایلی که از این تجهیزات ساخته می‌شوند، بسیار متنوع هستند و می‌توانند جنبه‌های مختلف ذهن کودک را به کار بیاندازند.

شاید بسیاری از شما به عنوان صاحبان مهد کودک یا افراد علاقمند به خرید تجهیزات برای کودکان، شناخت کافی از این تجهیزات نداشته باشید. اگر صاحب یک مهد کودک هستید یا می‌خواهید در این زمینه مشغول به کار شوید، در این مطلب با ما همراه باشید چرا که ما در این مطلب قصد داریم با طیف وسیعی از این تجهیزات آشنا شویم و در ادامه لیستی از این تجهیزات را با جزئیات در اختیار شما قرار خواهیم داد تا اگر قصد خرید دارید، مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

از آن جایی که بیشتر وقت کودکان در مهد کودک‌ها صرف یادگیری می‌شود، شاید این مکان‌ها به اندازه یک شهربازی بزرگ نیازمند استفاده از تجهیزات بازی نباشند. با این حال تجهیزات جزو اصلی تشکیل دهنده مهد کودک‌ها هستند. بدون شک کودکی که تازه از محیط خانه جدا شده، فقط با دیدن تجهیزات و اسباب بازی‌ها دچار احساس هیجان می‌شود و لحظات خوش حضور در کنار پدر و مادر را فراموش می‌کند. با این حال نوع اسباب بازی و تجهیزاتی که در مهد کودک‌ها استفاده می‌شود، باید کارکرد آموزشی نیز داشته باشد.

تجهیزات فومی به دلیل این که فوم ماده‌ی منعطفی است و می‌توان هر چیزی با آن درست کرد، یکی از تجهیزات پرکاربرد در داخل مهد کودک‌ها هستند. علاوه بر این که می‌توان از فوم اسباب‌بازی‌های مختلف مانند الفبا و جورچین استفاده کرد، در طراحی دکور نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جنس از مواد می‌توانند در کف مهد کودک (به شکل تشک) یا در روی دیواره‌ها (به شکل ضربه گیر) مورد استفاده قرار بگیرند. جنس نرم فوم باعث می‌شود که کودکانی که همیشه در حال فعالیت بدنی، دویدن یا پریدن هستند با لبه‌های تیز ستون‌ها و دیوار و یا سطح سفت زمین برخورد نداشته باشند و فوم نقش نوعی ضربه گیر را برای آن‌ها بازی کند.

همچنین تجهیزات فومی مهد، معمولا اندازه بزرگی ندارند و در صورتی که بیش از اندازه نیز بزرگ باشند، به دلیل جنس نرم آن‌ها می‌توان به راحتی آن‌ها را فشرده کرد. به همین دلیل، خرید این تجهیزات مشکلاتی مثل کمبود فضا یا ورود به فضای کوچک مهد کودک را برای شما به همراه نخواهد داشت.

همین مسئله باعث شده که این نوع اسباب بازی‌ها، بین پرفروش‌ترین محصولات قرار بگیرند و در اکثریت مهد کودک‌های ایران، فوم و تجهیزات فومی، نقش پررنگی داشته باشند و گاهی نیز بخش اعظم این اسباب‌بازی‌ها را تشکیل دهند.

لیست تجهیزات فومی مهد کودک

تجهیزات فومی معمولا مهد کودک به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از این تجهیزات مستقیما برای بازی به کودکان به کار می‌روند و هر مهد کودکی به آن‌ها نیاز دارد. برخی دیگر از آن‌ها نیز معمولا کارکردی به عنوان اسباب بازی ندارند و ممکن است به عنوان ضربه گیر مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین اسباب‌بازی‌های فومی خود می‌توانند کارکرد آموزشی داشته باشند یا فقط نوعی اسباب بازی باشند. ما در ادامه قصد داریم به طیف وسیعی از این وسایل مروری داشته باشیم و بیشتر توجه ما روی تجهیزاتی است که نقش اسباب بازی (آموزشی و غیرآموزشی) را دارند.

پیش از این که وارد معرفی این تجهیزات بشویم باید گفت که حین بررسی و خرید این اسباب‌‎بازی‌ها باید به کیفیت آن‌ها نیز دقت کنید. برخی از فوم‌های بی‌کیفیت ممکن است پوست دست کودکان را دچار مشکلاتی کنند و یا موارد ایمنی در آن‌ها لحاظ نشده باشد. طبق مصوبه سازمان استاندارد تمامی وسایل بازی فومی باید استاندارد لازم کیفی را داشته باشند.

تجهیزات فومی مهد کودک

کفپوش فومی

یکی از وسایلی که تقریبا در همه مهد کودک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کفپوش فومی است. این کفپوش‌ها که به آن‌ها تاتامی نیز می‌گویند، هم مناسب استفاده در مهد کودک‌ها هستند و هم می‌توان آن‌ها را در اتاق کودکان مورد استفاده قرار دارد. سلامتی بدنی کودکانی که تحرک بالایی دارند، با این کفپوش‌های نرم و انعطاف پذیر تضمین می‌شود.

نکته دیگری که در مورد این تجهیزات فومی مهد کودک وجود دارد این است که تقریبا همه آ‌ن‌ها دارای رنگ‌های مختلف هستند. با توجه به این که این کفپوش‌ها تقریبا کل فضای کف یک مهد کودک را پر می‌کنند، در اکثر لحظات چشم کودکان به آن‌ها می‌خورد.

وجود رنگ‌هایی مانند زرد و آبی و نارنجی و قرمز و سایر رنگ‌ها روی کفپوش فومی از طریق ارتباطی چشمی تاثیر مثبتی روی روحیه کودکان می‌گذارد. باید توجه داشته باشید که از ترکیب رنگی مختلفی استفاده کنید تا محیط مفرح‌تری برای کودکان بسازید. این کفپوش‌ها معمولا به صورت چند تکه هستند و می‌توان تکه‌های مختلف آن‌ها را به هم چسباند تا ترکیب رنگی شادی درست کرد.

بسیاری از این کفپوش‌ها ضد آب هستند و شما می‌توانید از تمیز بودن و عدم جذب لکه توسط این کفپوش‌ها مطمئن باشید. همچنین رویه آن‌ها معمولا ضد خش است و در برخورد با اسباب بازی‌های سفت و تیز، دچار خراشیدگی نمی‌شود. ضخامت این کفپوش‌ها نیز عامل مهم دیگری برای ضد خش بودن آن‌ها است. ضخامت بالای این کفپوش‌ها باعث می‌شود که به سادگی پاره نشوند و کودکان بازیگوش نتوانند به راحتی به این تجهیزات آسیب بزنند.

دیوار پوش فومی

یکی دیگر از تجهیزات فومی مهد کودک که کارکرد فراوانی دارد، دیوارپوش فومی است. این دیوار پوش‌ها عملکردی مشابه با کفپوش‌ها دارند. ضخامت دیوارپوش‌ها معمولا حداقل 10 سانتی متر است و این مسئله باعث می‌شود که لبه‌های تیز دیوارها و ستون‌ها و سطح سفت آن‌ها، در صورت برخورد کودکان خطرآفرین نباشد.

تجهیزات فومی مهد کودک

طرح‌های مورد استفاده در این دیوارپوش‌ها معمولا متنوع‌تر از کف پوش‌ها است و در بسیاری از آن‌ها، طرح شخصیت‌های کارتونی مورد استفاده قرار گرفته است که برای کودکان جذابیت بسیار زیادی دارد. طرح‌های دیگر مانند عناصر طبیعت نیز بر روی این دیوارپوش‌ها حک می‌شوند که باعث افزایش حس و حال مثبت در کودکان می‌شود.

از آن جایی که دیوارها معمولا در اندازه‌های مختلفی هستند، دیوارپوش‌ها قابلیت برش را نیز دارند و شما می‌توانید با توجه به اندازه دیوار، آن‌ها برش دهید و سطح کلی دیوار را با آن‌ها بپوشانید. علاوه بر این، معمولا دیوارپوش‌ها قابلیت شست و شو را نیز دارند و به همین دلیل می‌توان هر چند وقت یک بار، آبمیوه و آب و یا هر نوشیدنی دیگری که کودکان حین بازی یا خورد تغذیه روی آن‌ها می‌ریزند را با شست و شوی دیوارپوش، پاک کنید.

در واقع استفاده از دیوارپوش به همراه کفپوش، از ضروریات راه اندازی هر مهد کودک هستند و سازمان‌های تعیین کننده استاندارد مهد کودک‌ها روی استفاده از این تجهیزات فومی اصرار فراوانی دارند.

سازه های فومی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات فومی مهد کودک سازه های فومی هستند. این سازه‌ها معمولا مجموعه اشیایی هستند که به شکل دایره، مستطیل، مکعب، توپی و غیره هستند. کودکانی که ذهن خلاق‌تری دارند، بیشتر جذب استفاده از این نوع سازه های فومی می‌شوند چرا که می‌توانند با قرار دادن شکل‌های مختلف این سازه روی هم، ساختمان‌ها و سازه‌های جالبی بسازند.

تجهیزات فومی مهد کودک

سازه های فومی علاوه بر این که کودکان را سرگرم می‌کنند، جزوی از تجهیزات آموزشی نیز هستند. استفاده از این سازه‌ها باعث خواهد شد که خلاقیت کودکان افزایش پیدا کند و یکی از مفیدترین تجهیزات برای تقویت مهارت‌های ذهنی هستند.

این سازه‌ها بسیار نرم بوده و سطح تیزی ندارند. وقتی که کودکان سازه‌های مختلف را می‌سازند و آن‌ها را با یک ضربه خراب می‌کنند، ریزش قطعات این سازه‌ها و برخورد آن‌ها با کودکان هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند و از نظر ایمنی یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده در مهد کودک‌ها هستند.

رنگ مورد استفاده در این سازه های فومی نیز بسیار متنوع است. معمولا هر کدام از قطعات این سازه‌ها به یک رنگ هستند و همین مسئله باعث می‌شود که کودکان از بازی با آن‌ها دچار هیجان شوند. شما می‌توانید هر طیف رنگی از این سازه‌ها را خریداری کنید و بدون هیچ مشکلی در جا به جایی یا نصب آن‌ها، از این سازه ها برای ایجاد تفریح برای کودکان استفاده کنید.

همچنین این اسباب بازی‌ها از یک جنبه دیگر نیز بسیار جذاب هستند. این سازه‌ها طرح‌های بسیار متنوعی دارند. برخی از آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که بتوان با آن‌ها ساختمان درست کرد. برخی دیگر از سازه‌های فومی طوری طراحی شده‌اند که اشکال ابتکاری را بتوان با آن‌ها ساخت. شکل‌های دیگری از این سازه‌ها نیز وجود دارد که کودکان با آن‌ها می‌توانند هیجان بیشتری داشته باشند و سازه‌هایی مانند ایستگاه قطار یا پل درست کنند.

جهت کسب مشاوره تخصصی در خصوص وسایل فومی کودک می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.https://baafoam.com/

مکعب‌های رنگی فومی

همچنین نوع دیگری از تجهیزات فومی مهد کودک وجود دارند که شبیه به سازه‌های هندسی فومی هستند ولی برای کودکان کم سن و سال‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کودکان که هنوز مراحل رشد را طی می‌کنند، نه رنگ‌ها را به خوبی می‌شناسند و نه مهارت‌های دیداری و ادراکی آن‌ها رشد زیادی داشته است. با این مکعب‌های رنگی فومی، کودکان مهارت‌هایی مثل برداشتن و گذاشتن مکعب در جای مناسب، راه رفتن و مهارت‌های دیداری و تشخیص رنگ‌ها در کودک تقویت می شود و یکی از بهترین تجهیزات آموزشی در مهد کودک‌ها هستند.

ایستگاه تعادل فومی مهد کودک

یکی دیگر از تجهیزات فومی مهد کودک که می‌تواند برای کودکان در سنین مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، ایستگاه تعادلی فومی است. این ایستگاه معمولا برای کودکانی کم سن و سال که توانایی ایستادن ندارند (حتما با حضور والدین) به کار برده می‌شود ولی کارکرد اصلی آن‌ها برای کودکانی است که سنین می‌توانند به خوبی روی دو پا بایستند و قصد دارند با این تجهیزات هیجانی راه رفتن روی سطوح مختلف را تجربه کنند. ارتفاع این ایستگاه‌های تعادلی کم است و همین باعث می‌شود که کودکان در صورت سقوط، صدمه نبینند. در زیر این تجهیزات حتما باید کفپوش‌های فومی مورد استفاده قرار بگیرد تا در صورت سقوط کودک، به جای این که بدن کودک با سطح زمین برخورد کند، با سطح نرم کفپوش برخورد کند.

بلوک موازنه فومی

این تجهیزات فومی مهد کودک شباهت زیادی از نظر کارکرد با ایستگاه تعادل دارند با این تفاوت که کودکانی که در سنین 5 سال به بالا هستند، از این وسایل برای تقویت مهارت ایستادن استفاده می‌کنند. لبه این بلوک‌ها مساحت کمتری نسبت به ایستگاه‌های تعادل دارد و به همین دلیل برای تقویت مهارت‌های جسمی و همچنین تقویت تمرکز در کودکان استفاده می‌شود.

تجهیزات فومی مهد کودک

ست آموزش رنگ فومی

از آن جایی که کودکان پیش از ورود به مدرسه باید رنگ‌های مختلف را بیاموزند، مهد کودک‌ها این وظیفه را بر عهده دارند. مربیان مهد کودک می‌دانند که استفاده از بازی برای آموزش یکی از مفیدترین روش‌های یادگیری است. به همین دلیل تجهیزاتی مانند ست آموزش رنگ فومی می‌تواند یکی از مفیدترین روش‌های آموزش رنگ به کودکان باشد. این ست آموزشی متشکل از دایره‌های بزرگی به رنگ‌های مختلف هستند و مربیان می‌توانند با نشان دادن این دایره‌ها و ایجاد بازی‌هایی مانند نشستن روی این دایره‌ها، به کودکان خردسال توانایی تشخیص رنگ‌ها را آموزش بدهند.

ست مکعب فومی

یکی از تجهیزات فومی مهد کودک که نقش بسیار مهمی در زمینه آموزش نیز دارد، ست مکعبی فومی است. این ست، مجموعه‌ای از مکعب‌ها هستند که روی آن‌ها طرح‌های مختلفی حک شده است و کودکان می‌توانند مطالب مختلفی را از طریق این تصاویر و طرح‌ها بیاموزند. به عنوان مثال، روی برخی از این ست‌ها عکس جانوران مختلف درج شده و کودکان با کمک مربیان می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند و تعداد زیادی از حیوانات را بشناسند.

همچنین نوع دیگری از ست مکعبی وجود دارد که حروف الفبای زبان انگلیسی روی آن‌ها وجود دارد. کودکان می‌توانند با استفاده از این ست، حروف زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند و حتی بتوانند با کنار هم قرار دادن این حروف، کلماتی ساده از زبان انگلیسی را بیاموزند. ست‌های مکعبی برای زبان فارسی نیز وجود دارند و کودکان می‌توانند از طریق همین روش، اقدام به خواندن کنند.

ست‌های مکعبی دیگری نیز وجود دارند که ترکیبی از حروف الفبا، شکل‌های حیوانات مختلف و اشیا روی آن‌ها وجود دارد و شما با خرید آن‌ها می‌توانید طیف وسیعی از مطالب آموزشی را به کودکان خردسال انتقال دهید.

تجهیزات فومی مهد کودک

ایستگاه صخره نوردی فومی

یکی دیگر از وسایل بازی مهد کودک که می‌تواند برای کودکان مشتاق به تحرک بسیار جذاب باشد، ایستگاه صخره نوردی است. این اسباب بازی به شکل یک دیوار شیب دار در دو طرف است و کودکان می‌توانند از طریق مستطیل‌هایی که روی سطح شیبدار نصب شده‌است، بتوانند از این دیوار بالا بروند. این نوع از تجهیزات فومی مهد کودک برای افزایش فعالیت‌های بدنی کودکان بسیار مفید است و در ساعات تفریح و خارج از آموزش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این باعث افزایش هوش بدنی کودکان و آمادگی آن‌ها برای ورود به باشگاه به صورت جدی می‌شود.

استخر توپ فومی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین تجهیزات فومی برای کودکان در مهد کودک‌ها استخرهای توپ است. این استخرهای بزرگ که از جنس فوم نرم هستند، می‌توانند برای کودکان علاقمند به فعالیت بدنی بسیار جذاب باشند و حس خوب شادی را برای آن‌ها فراهم کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره 44288050-021 تماس بگیرید.

این استخرها در اندازه‌های مختلفی هستند و کودکان می‌توانند با توجه به سن خود، از نوع خاصی از این استخرهای توپی استفاده کنند. آن دسته از استخرهای توپ که ارتفاع بلندی دارند، با یک پله همراه هستند تا کودکان بتوانند به راحتی به داخل آن‌ها بپرند و حس خوب بازی و غلت زدن در داخل توپ‌ها را تجربه کنند.

ایستگاه بازی فومی

بدون شک، جذاب‌ترین نوع تجهیزات فومی مهد کودک که در بین کودکان طرفداران بسیار زیادی دارد، ایستگاه‌های بازی فومی هستند. این ایستگاه‌های بزرگ، طیف وسیعی از وسایل بازی را برای کودکان فراهم می‌کنند و هر کودکی با توجه به علاقمندی خود می‌تواند از یکی از این اسباب‌ بازی‌ها استفاده کند و برای ساعات زیادی مشغول بازی شود. در واقع این ایستگاه‎، مجموعه‌ای از ایستگاه‌های دیگر مانند ایستگاه اسکیمو، ایستگاه قطار، ایستگاه تعادل، استخر توپ، ایستگاه موازنه، کلبه و چندین نوع ایستگاه بازی دیگر را در خود دارد.

تجهیزات فومی مهد کودک

در کف این ایستگاه بازی نیز کفپوش‌های فومی وجود دارد. با توجه به اندازه این ایستگاه‌های بازی، امکان استفاده از آن‌ فقط در مهد کودک‌هایی ممکن است که محوطه بسیار بزرگی دارند.

ما در این مطلب نگاهی به تجهیزات فومی مهد کودک داشتیم و تعدادی از این تجهیزات را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین دیدیم که این وسایل می‌توانند هم کارکرد آموزشی داشته باشند و هم کودکان را به خوبی سرگرم کنند. همچنین مسائل ایمنی باعث خواهد شد که خرید لوازم فومی بسیار ضروری باشند و مهد کودک‌ها برای دریافت مجوزهای لازم ایمنی مجبور به خرید آن‌ها شوند. بدون شک اگر قصد راه اندازی یک مهد کودک را دارید یا قصد دارید برای اتاق کودک خود از اسباب بازی‌های مختلف استفاده کنید، تجهیزات و سازه های فومی یکی از بهترین گزینه‌ها هستند چرا که نقش مهمی در سلامت جسمی، افزایش خلاقیت‌های ذهنی و سلامت روحی کودکان بازی دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا