این سردرد علائمش شبیه میگرن است، با میگرن اشتباه نگیرید

آفتاب نیوز:

نوشین یمانی با بیان اینکه سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شوند، بیان کرد: در نوع اولیه مانند سردردهای میگرنی یا تنشی، سردرد عامل بیماری است و با وجود هیچ بیماری دیگری ایجاد نمی شود. تحریک کننده است و نیاز به درمان دارد، ماهیت آن خوش خیم است. .

وی همچنین گفت: سردردهای ثانویه ناشی از بیماری خاصی مانند تومور مغزی، عفونت، سینوزیت، ضربه به سر و یا مصرف برخی داروها هستند و باید از سردردهای اولیه تشخیص داده شوند و نیاز به توجه و تحقیق ویژه دارند، زیرا در صورت تشخیص صحیح، نه، عواقب خطرناکی برای بیمار خواهد داشت.

این متخصص مغز و اعصاب، سردردهای سینوسی را جزو سردردهای ثانویه و ناشی از عفونت سینوسی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که علائم درد سینوسی شباهت زیادی به سردردهای میگرنی دارد، درمان صحیح این دو نوع مهم است، سرها را از یکدیگر جدا کنید. . .

سردرد در ناحیه پیشانی و اطراف چشم که هنگام قرار گرفتن در معرض باد و سرما یا پس از دوش گرفتن و موهای خیس و یا خم شدن بدتر می شود، از علائم شایع سردردهای میگرنی و سینوسی است. دو انواع مختلف سردردها به این صورت است که سردردهای سینوسی می توانند چندین روز یا چند هفته پس از شروع آنها ادامه داشته باشند تا زمانی که درمان مناسب دریافت کنند، در حالی که سردردهای میگرنی بیشتر است و ممکن است چند ساعت طول بکشد. یا در نهایت سه .. روزها طول می کشد و این سال ها ادامه دارد.

یمانی دومین راه تشخیص سردردهای میگرنی و سینوزیت را وجود ترشحات پشت حلق در بیماران سینوزیتی عنوان کرد و سپس افزود: همچنین بیماران سینوزیتی در فاز حاد اولیه تب، سینوس های دردناک دارند و از گوش درد شکایت دارند. و دندان درد در میگرن وجود ندارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردردهای میگرنی اغلب با حالت تهوع و استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه بوده و با خستگی، استرس، کم خوابی، گرسنگی و تغییرات هورمونی در زنان پس از سیکل قاعدگی تشدید می شود.

این متخصص سردرد تصریح کرد: بیماران میگرنی گاهی به دلیل تشخیص اشتباه نوع سردرد و اشتباه گرفتن آن با سینوزیت آنتی بیوتیک دریافت می کنند که علاوه بر مشکلات کلیوی و مثانه، مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن آنها و گاهی نیاز واقعی به آنتی بیوتیک را به دنبال دارد. آینده. این دارو برای آنها موثر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آن دسته از افرادی که سردردهای میگرنی دارند و به اشتباه سینوزیت در آنها تشخیص داده می شود از درمان اختصاصی میگرن معاف هستند.

یمانی تصریح کرد: تشخیص قطعی و نهایی نوع سردرد باید توسط پزشک انجام شود و از مصرف خودسرانه دارو مربوط به خستگی، سرفه، تنگی نفس، ضعف و عدم سرگیجه خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از بیماران کرونایی تنها علامت این بیماری سردرد است، گفت: در برخی از این بیماران برای اولین بار سردرد رخ داده و در برخی دیگر که از قبل مشکل سردرد داشتند، سردرد افزایش یافته است. یا ادامه داده است روزهای متوالی داروهایی که قبلا موثر بودند بی اثر شده اند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه علت سردرد در عفونت های ویروسی التهابی است که در بدن ایجاد می شود، تصریح کرد: البته در این موارد سردرد ناشی از عفونت مستقیم مغز توسط ویروس، انسداد عروق مغزی پس از قرار گرفتن است. آلوده به ویروس ویروس، افزایش فشار داخل جمجمه یا کاهش اکسیژن خون در مغز و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که برای اولین بار دچار سردرد می‌شوند، مخصوصاً پس از عفونت ویروسی مانند کرونا یا تغییر شدت و ماهیت سردرد. باید با پزشک متخصص مشورت کرد

وی درمان سردرد این بیماران را عمدتاً حمایتی دانست و گفت: درمان بیماری زمینه ای، مصرف داروهای تزریقی مانند استامینوفن و ناپروکسن، افزایش مصرف مایعات و استراحت و آرامش به بهبودی این بیماران کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا