انجام سه پرواز هواپیمای آب‌پاش در «خاییز»/ مهار آتش در محدوده خوزستان تا فردا

شیمیشی/خوزستان مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از انجام سه مرحله عملیات آبریزی با هواپیمای آبی و سه مرحله با بالگرد در منطقه سوخته منطقه حفاظت شده خیز به پایان رسید.

داوود میرشکار در گفت وگو با شیمیشی، با اشاره به ادامه آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خیز در استان خوگلویه و بویراحمد و خوزستان، گفت: منطقه آتش سوزی در منطقه کهگلویه و بویرا است. احمد. بسیار بزرگ است اما سطح آتش سوزی در خوزستان حدود 30 هکتار تخمین زده می شود.

وی همچنین گفت: نیروهای مردمی خوزستان، کهگلویه و بویار احمد در حال مهار آتش هستند اما با توجه به اینکه دما بسیار بالا است و خطر گرمازدگی و بروز مشکلاتی وجود دارد، منتظر کاهش دما هستیم، سپس تمام قدرت برای خاموش کردن آتش به منطقه می روند.

میرشکار گفت: اکنون آتش به حوزه آبخیز علمدار رسیده است. امیدواریم از گسترش بیشتر آتش در این منطقه جلوگیری کنیم.

نوبیری به اعزام هواپیمای آبی برای مهار آتش در غزه اشاره کرد و گفت: هواپیمای آبی تاکنون 3 سفر انجام داده و منطقه متاثر از آتش سوزی خنک شده است. بعدازظهر امروز (31 تیرماه) دوباره هواپیما آبگیری می شود و منطقه آبگیری می شود. همچنین یک هلیکوپتر آبی دو بار سربازان، آب و غذا را به آتشگاه برد و 3 سطل آب پاشید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه پیش بینی می شود تا فردا آتش سوزی خوزستان اطفا شود، گفت: علت این آتش سوزی سرایت آتش در مزارع کشاورزی کهگلویه و بویراحمد به مناطق حفاظت شده است. . منطقه خائیز که پس از آتش زدن بقایای کشاورزی رخ داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا