انتخاب اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب اعضای جدید شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در چارچوب جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش شیمیشی و به نقل از مرکز رسانه شورای عالی فرهنگ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هشتاد و نود و یکمین جلسه شورای عالی فرهنگ، انقلاب فرهنگی: در این جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت که یکی از موضوعاتی بود که بین اعضا مطرح شد. موضوع این بود که شهروندان نخبه ای که ظرفیت خوبی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه دارند، می توانند عضو شوند و با توجه به ممنوعیت قانونی مجلس، مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شود. در این راستا یک پیش نویس بسته خواهد شد و این بسته خواهد بود.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز بحث خانه گفتگوی آزاد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از انتخاب اعضای اصلی شورای فرهنگ اجتماعی خانواده و بانوان خبر داد و گفت: 5 نفر برای اعضای این شورا دکتر فهیمه فرهمندپور، دکتر دکتر انسیه کتابچی، دکتر لیلا صدات زعفرانچی، دکتر حکمیه، سقای بریا از کارشناسان حوزه زنان که به عنوان اعضای شورای فرهنگ اجتماعی زنان و خانواده انتخاب شدند.

همچنین امیرحوس بانکی پور و سید مرتضی میرباقری از اعضای واقعی شورای عالی انقلاب به عنوان اعضای شورای فرهنگ اجتماعی زنان و خانواده منصوب شدند.

خسروپناه همچنین گفت: اعضای شورای زنان و خانواده منصوب شدند، سپس اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده رئیس آن را انتخاب می کنند و وی قانوناً به عنوان عضو شورای عالی فرهنگ منصوب می شود. انقلاب و دبیر کانون خانواده و بانوان.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سی و نهمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داریم. این شورا با فرمان امام خمینی (ره) تاکنون دارای اسناد و راهبردهای مختلف در حوزه علم و فناوری بوده است و فرنگ در سال گذشته مصوبات زیادی ارائه کرده است که به آنها آیین نامه مربوط به دانشگاه فرنگیه تصویب می شود. کنکور و تاییدات فرهنگی که به مرحله اجرا رسیده است.

وی در پایان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار است که ارتباط موثری با جبهه مردمی فراهم کرده و کارشناسان علم و فناوری در مدیریت علم و فناوری مشارکت موثری دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا