المپیک، ژاپن را از رکود ناشی از همه‌گیری خارج کرد

نسنا / خراسان رضوی ارقام رسمی نشان می دهد که سومین اقتصاد بزرگ جهان از آوریل تا ژوئن دو برابر سریعتر از آنچه انتظار می رفت رشد کرد.

به گزارش بی بی سی ، تحلیلگران هشدار داده اند که رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه گذشته پس از آغاز وضعیت فوق العاده به منظور کاهش حوادث کووید 19 کند شده است. داده های جدید همچنین نشان می دهد که رفاه اقتصادی همسایه اصلی ژاپن ، چین ، رو به کاهش است.

داده های اولیه نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی ژاپن (GDP) در سه ماهه دوم سالانه 1.3 درصد رشد داشته است. این پس از کاهش 3.7 درصدی در سه ماه گذشته رخ داد.

جدیدترین ارقام بسیار بهتر از برآورد افزایش 0.7 درصدی بود. این رشد در زمانی رخ داد که هزینه های افراد و مشاغل در حال بازیابی از تأثیر اولیه ویروس کرونا بود.

با این حال ، بهبود اقتصادی ژاپن بسیار کندتر از سایر اقتصادهای پیشرفته مانند ایالات متحده است که در سه ماهه دوم سال 6.5 درصد رشد تولید ناخالص داخلی را ثبت کردند.

بازگشت نسبتاً ضعیف ژاپن نشان می دهد که چگونه دولت تلاش کرد تا قیام را خاموش کند.

یاسوتوشی نیشیمورا ، وزیر اقتصاد ژاپن ، پس از انتشار داده ها گفت: “من تصور متفاوتی از تولید ناخالص داخلی دارم.” اولویت ما جلوگیری از شیوع ویروس است. ادامه این وضعیت برای اقتصاد بسیار بد است.

در سال 2020 ، اقتصاد ژاپن بیش از 4.8 درصد در سال کاهش یافت که اولین افت آن در بیش از یک دهه گذشته بود.

اقتصاد کشور از شوک اولیه خیزش سال گذشته به دلیل صادرات قوی بیرون آمد ، اگرچه اجرای کند برنامه واکسیناسیون و مجموعه ای از اقدامات اضطراری به هزینه ها آسیب می رساند.

افزایش موارد دلتا در سایر نقاط آسیا زنجیره تامین برخی از تولیدکنندگان ژاپنی را بیشتر مختل کرده و ممکن است به تولید کارخانه آسیب برساند و ریسک بازیابی را در پی داشته باشد.

در توکیو ، شاخص سهام Nikkei ژاپن روز سه شنبه 1.6 درصد کاهش یافت.

در همین حال ، تولید کارخانه و خرده فروشی در چین نسبت به ماه قبل نسبت به ماه قبل به آرامی افزایش یافته است. احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان نیز احتمالاً با رکود مواجه می شود زیرا رشد صادرات کند شده و خروج از دلتا کرونا تجارت را از بین می برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا