افزایش ۸ درصدی مصرف نفتگاز بخش کشاورزی در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری زابارآنلاین از سنندج، جهانبکس نوکانی در ششمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط حوزه کشاورزی و باغداری استان در سال زراعی جاری. و کسب جوایز کشوری در زمینه تولید گندم و سایر محصولات با تلاش و همکاری جهاد کشاورزی استان سوخت مورد نیاز کشاورزان استان بر اساس سهمیه تخصیص و به صورت الکترونیکی تهیه و توزیع شده است.

نوکانی به تخصیص و تصویب 115 میلیون لیتر گاز نفتی برای بخش کشاورزی استان در کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا در استان در ابتدای سال پرداخت و گفت: با هدف کمک به توسعه بخش کشاورزی استان و در زمینه مسئولیت اجتماعی 5 درصد به عنوان ذخیره اضافی استفاده می شود و بر اساس آن سهمیه دو میلیون و پانصد هزار لیتر نفت و گاز بیش از این سهمیه تخصیص داده شده است. جهاد کشاورزی استان برای توزیع بین ذینفعان.

وی به استفاده بیش از 32 هزار ادوات کشاورزی در استان اشاره کرد که از ابتدای امسال تاکنون 118 میلیون لیتر گازوئیل توسط این تجهیزات مصرف شده است و گفت: 2 میلیون لیتر سوخت در تولید و کشاورزی مصرف شده است. بخش استانی در این دوره قرار دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا