افزایش قدرت چانه زنی گروه کارگری در مذاکرات دستمزد

یک مقام کارگری بر لزوم تغییر ترکیب شورای عالی کار تأکید کرد و گفت: برای اینکه دستمزد کارگران عاقلانه و منصفانه تعیین شود ، باید قدرت گروه کارگری افزایش یابد تا بهتر مذاکره شود و درباره مذاکرات دستمزد تصمیم گیری شود.

فتح الله بیات در مصاحبه با شیمیشی اظهار داشت: من معتقدم یکی از دلایلی که در مذاکرات دستمزد به نتیجه نرسیده ایم و مجبور به پذیرش ارقام دستمزد هستیم ، ترکیب اعضای شورای عالی کار است.

وی افزود: هم اکنون با نابرابری در ترکیب شورای عالی کار روبرو هستیم و حضور شش نفر از اعضای کارفرما و دولت در برابر سه عضو کار منطقی نیست. اگر ترکیب شورای عالی کار عادلانه بود ، امسال نمی دیدیم که با امضای صورت جلسه دستمزد توسط کارگروه ، دو گروه دیگر این مصوبه را تصویب و تصویب کنند ، بنابراین این یک مشکل بزرگ است و البته پارلمان نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. بودن.

تغییر و اصلاح ترکیب شورای عالی کار

رئیس اتحادیه کارگران اتحادیه کارگران با اشاره به اینکه به همین دلیل قدرت چانه زنی و نگرش کارگروه نسبت به تصمیمات به حداقل می رسد ، فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس را به ارائه طرحی برای تغییر ترکیب شورای عالی کار دعوت کرد. به جای اصل سه جانبه ، نباید در شورای عالی کار دوگانگی وجود داشته باشد و لایحه دستمزد نباید دستکاری شود.

به گفته بیات ، وقتی صورتجلسه دستمزد بدون امضای نمایندگان کارگری تصویب می شود ، این تصور وجود دارد که هیچ کارگروهی در شورای عالی کار و جلسات تعیین دستمزد وجود ندارد ، بنابراین دخالت پارلمان در این امر و اصلاح ساختار شورا می تواند مثر باشد.

سرانجام ، کارمند دولت امیدوار بود که امسال ، در بحث دستمزد ، اقدامات مثبتی برای افزایش دستمزد و حفظ معیشت کارگران و مستمری بگیران انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا