افزایش بیماران تنفسی در آمریکا و تشدید فشار بر بیمارستان‌ها

این روزها ایالت های مختلف آمریکا با گسترش روزافزون بیماری های تنفسی از جمله کووید-19، آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) مواجه هستند که همزمان با فصل سرما فشار زیادی را بر کادر پزشکی و بیمارستان های این کشور وارد کرده است. .

به گزارش شیمیشی، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، امسال با شروع فصل سرما در این کشور، فعالیت ویروس آنفولانزای فصلی افزایش یافته و همچنان رو به افزایش است.

در هفته گذشته منتهی به 26 نوامبر، نزدیک به 20000 نفر به دلیل آنفولانزا در ایالات متحده بستری شدند. در همین حال، تعداد پذیرش بیماران مبتلا به آنفولانزا در بیمارستان در هفته جاری در ایالات متحده نسبت به هفته قبل تقریباً دو برابر شده است.

از ابتدای پاییز امسال تاکنون حداقل 8 میلیون و 700 هزار نفر در این کشور بیمار شده اند، 78 هزار نفر در بیمارستان بستری شده اند و 4 هزار و 500 نفر نیز بر اثر آنفولانزای فصلی جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که در مجموع 14 کودک در این فصل بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می دهد که میزان مراجعات سرپایی برای بیماری های تنفسی در ایالات متحده در این فصل به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار داده اند که ایالت ها باید منتظر فصل آنفولانزای بدتر از هر زمان دیگری باشند.

آنها همچنین توصیه می کنند که همه افراد بالای شش ماه باید سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنند تا ایمنی نسبی در برابر این بیماری ایجاد کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (ایالات متحده) گفت: واکسیناسیون به جلوگیری از عفونت کمک می کند و همچنین می تواند از عوارض جدی بیماری در افرادی که واکسینه می شوند اما همچنان آنفولانزا می گیرند، جلوگیری کند.

ایالات متحده در حال حاضر شاهد شیوع سه بیماری تنفسی است که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده اند.

بر اساس آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، با شروع فصل سرما، تعداد روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های این کشور نیز افزایش یافته است.

در هفته منتهی به 8 آبان ماه، روزانه 4 هزار و 200 بیمار کرونایی به بیمارستان های این کشور منتقل شدند که نسبت به هفته قبل 17.6 درصد افزایش داشته است.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان‌های کشور در سه ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده و بیش از 35 هزار بیمار تحت درمان قرار گرفته‌اند.

کارشناسان می گویند که مجالس کریسمس بهترین زمان برای شیوع ویروس کرونا است زیرا میلیون ها آمریکایی در جلسات شرکت می کنند یا سفر می کنند.

یک مقام بهداشتی آمریکا گفت: ممکن است طی یک یا دو هفته تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کووید-19 را نسبت به ویروس سنسیشیال تنفسی یا آنفولانزا ببینیم، اما نگرانی واقعی این است که شاهد افزایش موارد همه این عفونت ها باشیم. سه بیماری تنفسی وجود دارد که می تواند فشار زیادی به بیمارستان ها وارد کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ویروس سنسیشیال تنفسی یک ویروس شایع و اغلب خفیف است، اما همچنان میلیون ها کودک آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و افزایش موارد کودکان این بیماری تنفسی باعث افزایش تعداد بیمارستان های کودکان شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا